2015-11-11, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkmood
Men vad fan är det mitt brunöga skådar! Har Sverige gått å blivit en nazistisk diktatur på senare dar!?!? Som sann miljökommunist så motsätter jag mig detta!! Vi får inte låta de bruna krafterna ta över landet!
Tvätta bort bajset från brunögat - när till och med sossarna inser att systemet håller på att kollapsa, då kan tokvänstern ropa nazism! tills stämbanden spricker - det lär inte hjälpa . Sveriges regering gör sin första ansträngning för att stoppa invällningen av kriminell islam(ism) med mera, och min tilltro till medelsvenskens mentala hälsa återvänder sakta och försiktigt.
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
Hur ska det gå till på Öresundstågen? Vakter på tåget som kollar pass eller? Går ju hur många tåg som helst varje dag? Många nya arbetstillfällen kanske...

Jaja, det är nog en oundviklig åtgärd med gränskontroller.

Gissar ca 15 000 via tåg och 20 000 via bil - per dag.

Bäddat för framgång?
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Jag tror detta är ett första steg för att sätta press på övriga EU, kanske också ett sätt att flagga för övriga Europa att snart blir det stopp längre upp i kedjan.

Ett pang-bom-stopp som moderaterna i praktiken förespråkade (Praktisera Dublin-förordningen) skulle innebära att flertalet länder skulle få stora problem.

Förhoppningsvis så sprider sig vårt beslut längre ner genom Europa och minskar så småningom trycket på Sverige.

Danskarna har väl redan nu flaggat för gränskontroller dom också.

Detta är nog den absolut största kris jag sett under mina 35 levnadsår.
Är mycket nyfiken på vad som kommer hända. Jag tror vi kommer få ett extremt segregerat samhälle, typ Brasilien/Sydafrika, om vi inte kraftigt hejdar antalet asylsökande.

Det är synd att vi har haft så fruktansvärt inkompetenta politiker som låtit detta ske. Dom som drabbas är ju faktiskt först och främst de med verkliga asylskäl samt alla som sitter fast i flyktingläger eftersom Sverige minskar sitt bistånd.
Citera
2015-11-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polisfitta
Det är du som är dum och naiv

Så trött på folk som inte förstår hur saker och ting fungerar man blir fan mörkrädd
I princip så stämmer det ju eftersom det är helt normalt att leva som papperslös i Sverige i dagens läge.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tavlor
Jag håller med dig men då måste bidragen bort helt o hållet. Flyktingar ska ej ha rätt till något som kallas bidrag.

Man ska ha rätt att söka asyl och man ska ha 3månader på sig att fixa ett arbete och egen bostad. Klarar man inte detta så får man gå vidare till nästa land

Detta är den bästa lösningen eller vad tycker du?

Håller med dig delvis, däremot har man som invandrare rätt att få svenskars skatte pengar. De är ofta förkrossade efter krigets Syrien och kan behöva tid att landa, om det då dröjer 10 år eller så innan de är arbetsföra så ska självklart svenskens skatte pengar hjälpa dessa människor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tavlor
Det är du som e efterbliven grabben. Har man inga gränskontroller så är det ÖPPEN GRÄNS OCH FRI INVANDRING DETTA FÖRSTÅR EN APA MEN DU KANSKE SKA KOLLA UPP DIG SJÄLV

Öppen gräns är inte detsamma som fri invandring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Varför är det omöjligt att de inte skulle göra det?.. De springer ju genom tunneln till Storbritannien, ingenting förvånar mig om hur de försöker komma dit de vill..
Kanske de helt enkelt har för mkt pengar kvar att spendera på transport...
En och annan kan ju försöka, men det lär inte bli några större folkmängder som tar sig in i landet på just det sättet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
Absolut ska vi hjälpa människor på plats, därför har vi bistånd. Men vi måste även kunna hjälpa människor här i Sverige. Annars får vi en diskriminerande välfärd. Människor som lider i Sverige. Klasskillnader och ojämlikhet. Samtidigt som riskkapitalister tjänar pengar på utsatta människor.

SD är rasister och deras politik får inte normaliseras!

?? Du får gärna länka till den passus i partiprogrammet som tydliggör detta. Om du bara är ute efter att kasta skit genom hittepålögner kan du väl gå och lägga dig istället. Det är skola imorgon.
Citera
2015-11-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
och grattis Sverige för Danmark gör det vilken dag som helst om man skall tror folkomröstningen i Media
Ja danskarna är inte långt borta från att göra samma sak - införa gränskontroller:
Citat:
Blå partier om grænsekontrol: Danmark skal følge trop

Den danske regering bør allerede onsdag aften melde ud, at Danmark - ligesom Sverige indfører midlertidig grænsekontrol. Det mener DFs næstformand Søren Espersen. Både K og LA bakker op.
http://www.politiko.dk/nyheder/blaa-partier-om-graensekontrol-danmark-skal-foelge-trop
Senast redigerad av artid 2015-11-11 kl. 22:10.
Citera
Medlem
Cadenzas avatar
Undrar vad som utspelade sig på toppmötet i Malta. Löfvén riskerar hela EU:s säkerhet, samt Schengenavtalet genom Sveriges ansvarslösa politik. Hade Sverige anpassat sig och skärpt kraven, som icke-extremistiska länder redan gjort, hade vi inte sett denna enorma folkströmningarna genom hela Europa för att komma hit.

Jag tror att Löfvén fick en rejäl utskällning av sina kollegor för att vi lockar hit en jävla massa löst pack. De skiter nog i att Sverige kollapsar, vilket kommer ske ändå, men de vill inte att problemen ska sprida sig runtom i EU via den fria rörligheten.

Löfvén lyder EU blint, så det måste kommit direktiv därifrån att vi måste skärpa oss NU.
Citera
Medlem
Haha gränsen stängd under sossarnas styre? Så pengarna tog slut eller Löven insåg att han hade fått ge upp sin sommarstuga till sist om de fortsatt kanske?
Citera
2015-11-11, 22:07
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Exakt. Folk som inte har levt innan EU-helvetet och Schengen förstörde Sverige verkar tro att öppna gränser där vilken kriminell som helst kan komma in i Sverige är helt normalt och som det ska vara.

Håller med, allt det som Eu-kritikerna varnade för skulle hända om Sverige gick med, och som Eu-vurmarna bortförklarade som nonsens är idag verklighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in