2015-11-02, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Jag följer Jesper Söder (heter han väl) på facebook.

Svensken som är nere och strider mot ISIS!

En morgon såg jag att han hade lagt in något inlägg om att han räddat tjejen ifråga och att det var ett av hans syften när han valde att åka ner igen!

Men jag hann in läste all text utan tänkte att jag skulle göra det senare, men nu är det inlägget borttaget från hans facebook.

Känner nån igen detta?

Såg detta med. Tyckte det var lite konstigt, när det ändå är en så pass stor grej.
Jag undrar även lite över hur sjutton han lyckades ta sig in i de området hon befann sig!? Och in i byggnaden... Fast de kanske inte är så is kontrollerat där eller vafan vet jag
Citera
2015-11-02, 10:43
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous955
Såg detta med. Tyckte det var lite konstigt, när det ändå är en så pass stor grej.
Jag undrar även lite över hur sjutton han lyckades ta sig in i de området hon befann sig!? Och in i byggnaden... Fast de kanske inte är så is kontrollerat där eller vafan vet jag
Som jag förstått det hela så är det en annan styrka som gått in i detta IS kontrollerade område vart hon hölls fången, Det ska vara ngn form av sk elitstyrka i motståndarrörelsen som fritagit henne efter sk underrättelse verksamhet!
Citera
2015-11-02, 20:07
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Varför ska hon konvertera till kristendomen? Varför gå från en dumhet till en annan? Varför inte ge henne bildning och mänskliga rättigheter fri från förtryck enligt Islam eller Kristendomen?

För att visa att hon menar allvar. Det ses int med blida ögon bland islamoster om du konverterar till en annan religion. Hon lever under dödshot resten av sitt liv och ett långfinger i arslet på Islam.
Citera
2015-11-03, 22:47
Medlem
Drygbesserwissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
För att visa att hon menar allvar. Det ses int med blida ögon bland islamoster om du konverterar till en annan religion. Hon lever under dödshot resten av sitt liv och ett långfinger i arslet på Islam.

Sant, men de ser ju inte så positivt på ateister heller. Vi är infidels hela bunten.
Citera
2015-11-04, 00:30
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Som jag förstått det hela så är det en annan styrka som gått in i detta IS kontrollerade område vart hon hölls fången, Det ska vara ngn form av sk elitstyrka i motståndarrörelsen som fritagit henne efter sk underrättelse verksamhet!

Med andra ord försöker Jesper att sno åt sig äran på en annans bekostnad?
Om det är sant, är det ju kasst.
Citera
2015-11-04, 01:05
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula

Det du föreslår visar väl mer att hon skulle vara en obegåvad idiot? Leva under dödshot resten av sitt liv och uppfostra ett barn? Det var nog det dummaste jag läst på Flashback 2015 tror jag?

Menar hon allvar så förespråkar hon mänskliga rättigheter (som är en direkt motsats till Kristendomen, Islam osv) och slutar upp med gudstramset. Man kan inte vara en allvarsperson och blanda ihop sagor med verklighet. Det verkar bara obegåvat och dumt.
Citera
2015-11-04, 23:12
Medlem
Mikeyjamess avatar
Har hon landat än?
Citera
2015-11-07, 02:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drygbesserwisser
Sant, men de ser ju inte så positivt på ateister heller. Vi är infidels hela bunten.
En sån tur att löven bjudit hit 85% av syriens jihader...

Sen tror jag hennes hemkomst tystas ner av UD så att det inte blir kravaller på flygplatsen eller nått. Efter landningen går resan till nått nytt boende om vi har kvar några i landet då löven fyllt den med mordiska islamister.
Senast redigerad av beaver_se 2015-11-07 kl. 02:49.
Citera
2015-11-08, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanizt
Det kan ju inte vara så svårt att rymma från mellanöstern till Sverige. Hon gör väl bara som alla de andra ensamkommande flyktingbarnen.

De rymmer inte, dem helt enkelt lämnar sina flyktingläger eller hem i Turkiet, Iran(afghanerna) Irak och Libanon.

De i ung ålder som "rymt" från IS-territorium långt efter att IS etablerat sig i området är sällan oislamistisk.
Citera
2015-11-10, 19:19
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
En sån tur att löven bjudit hit 85% av syriens jihader...

Sen tror jag hennes hemkomst tystas ner av UD så att det inte blir kravaller på flygplatsen eller nått. Efter landningen går resan till nått nytt boende om vi har kvar några i landet då löven fyllt den med mordiska islamister.

Hade ju räckt med en liten notis om att hon är hemma igen. Nu undrar man ju om hon är på interneringsläger för att återställas innan ankomst till Sverige
Citera
2015-11-10, 23:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Hade ju räckt med en liten notis om att hon är hemma igen. Nu undrar man ju om hon är på interneringsläger för att återställas innan ankomst till Sverige
Jag gissar att hon får besöka psyket och att hon har en del intressant info att delge SÄPO innan hon får glida vidare till en anonym tillvaro någonstans ...
Citera
2015-11-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag gissar att hon får besöka psyket och att hon har en del intressant info att delge SÄPO innan hon får glida vidare till en anonym tillvaro någonstans ...

Vad tror du händer med barnet? (för hon är väl fortfarande gravid?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in