2015-11-11, 21:21
Medlem
"SVT Nyheter kunder på torsdagskvällen att Regeringen bestämt sig för tillfälliga kontroller ska införas torsdagen 12 november och gälla i tio dagar. Därefter kan det förlängas.

Patrik Engström, chef för nationella gränspolissektionen, säger sig inte känna till uppgifterna när SVT Nyheter ringer" http://www.svt.se/nyheter/inrikes/granspolisen-vi-var-inte-forvarnade

Vilka tomtar det sitter och styr i sverige

Pratar de inte ens med gränspolisen innan de går ut med ett sådan beslut
Citera
2015-11-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
nej, men då SKA dom registeras med fingeravtryck osv, och kan inte flumma omkring som spökplumpar...det begränsar deras planer på utöva extrem kriminalitet
Ok men kan de inte försvinna ut i landet när de väl har registrerats? Så som typ 7/10 som fått avslag på asyl har gjort.
Citera
2015-11-11, 21:22
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Jag tycker det är intressant att varken MP eller SD är tillfrågade.... men jag kanske har missa ngt?
Vadå tillfrågade, som Ygeman sa har regeringen fattat detta beslut och V och MP är med i regeringen som Ygeman svarade på fråga om miljöpartiet: "Det här är ett regeringsbeslut". Om regeringen inte är enig så faller den.
Citera
2015-11-11, 21:23
Medlem
Detta kan vara värt att påminnas om:
https://www.youtube.com/watch?v=-OSbGjT9UUw&t=28m37s
Citera
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Dimridåer. Window dressing. Spel för gallerierna. Blå dunster.

För det första har man inte personal nog att införa verkliga gränskontroller. Gränsskyddet är i all praktisk mening asvkaffat. Hur skulle det kunna återuppstå till kockan 12.00 i morgon? Återuppstå som Jesus ungefär? Endast religiösa tror på sån slik skit.

För det andra. De som inte söker asyl får vända vid gränsen. De som söker asyl får komma in. Vad är skillanden mot i dag? Ingen så klart. Hur många kommer att inte söka asyl? Ingen alls så klart.

Och gränserna kommer alltså fortsatt att vara öppna. Och som sagt. Dimridåer. Window dressing. Spel för gallerierna. Blå dunster. Con trick. Lurendrejeri. Fuffens. Pajaskonster och clowneri i den högre skolan. Rent och skärt bedrägeri från regeringens sida. Inget annat.

Går man på detta taskspelelri, denna dramaturgi, är man mer än lovligt korkad. Det vet jag, för jag är själv en pajas och mina kollegor känner jag igen på hundra meters avstånd, om de så är ministrar i en regering.
Citera
Medlem
BaraBiffens avatar
Det skulle dom ha gjort redan 2011. Vad är detta för papper i stormen liksom? Tror dom seriöst det kommer hjälpa? Sverige är förlorat.
Citera
Medlem
Cadenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telefonforsaljaren
Jag tycker både Sjöstedt och Busch Thor har bra inlägg i debatten. Dom som drabbas för att Sverige haft noll koll är riktiga flyktingar. Alla straffas för att Sveriges politiker inte är realistiska. Har det sköts bra från början med gränskontroller, bakgrundskoll, snabbare avslag och ge asyl till riktiga asylsökanden har denna situation aldrig inträffat.
Målet är att krossa nationen, inte att hjälpa folk. Läs på om Mehmet Kaplan och hans långa besök i Turkiet precis innan landet (som stödjer IS) beslöt sig för att släppa loss alla flyktingar till Europa. Många svenska partier är kapade av utländska intressen, t.ex. beslutet att successivt montera ner försvarsmakten samtidigt som Ryssland börjar öka sina provokationer i Östersjön. Nu håller polisen på att upplösas.
Citera
Medlem
S.Kandals avatar
Sveriges politiker och media är så in i helvete blåsta att man blir tokig, punkt. Det scenario vi nu ser har var oundvikligt och alla med någon hjärncell har sett det komma för månader/år sedan. Nu har regeringen väntar ut den totala kollapsen, vilken nu "äntligen" infunnit sig pga av att Migrationsverket "larmat".

Detta politiska spel är så absurt att ord inte finns att förklara idiotin. Egen personlig prestigen har varit viktigare än Sverige och svenskarna. Fyfan så in i helvete illa skött detta är!!
Citera
2015-11-11, 21:24
Medlem
Panik bland danska politiker som kräver omedelbar dansk gränskontroll pga Sveriges beslut
Citat:
LA, DF og K: Danmark må omgående indføre grænsekontrol

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE8204888/LA-DF-og-K-Danmark-m%C3%A5-omg%C3%A5ende-indf%C3%B8re-gr%C3%A6nsekontrol/
Ca 94 procent av danskarna vill nu ha egen gränskontroll enligt omröstning (scrolla ner)
Citat:
Skal Danmark indføre kontrol på grænsen mod Tyskland, hvis Sverige indfører kontrol på Øresund?

Ja
93,79%

Nej
4,47%

Ved ikke
1,74%

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/sverige-indfoerer-graensekontrol/5823339
Citera
2015-11-11, 21:24
Medlem
Jeroms avatar
Hoppas det snart kommer förslag om att inte ta emot ensamkommande barn heller.
Sverige uppmanar ju i princip familjer att skicka sina skäggisar hit som ankare eller trojanska hästar.
Såg en Afgansk pappa i går på nyheterna som ljög och försa sig själv oavbrutet.
Först hade han vädjat till sonen att stanna, sen han gett sonen 4000 dollar i resepengar...på frågan om han skull resa efter med familjen sen så sa han JA
Citera
2015-11-11, 21:25
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Dimridåer. Window dressing. Spel för gallerierna. Blå dunster.

För det första har man inte personal nog att införa verkliga gränskontroller. Gränsskyddet är i all praktisk mening asvkaffat. Hur det skulle kunna återuppstå till kockan 12.00 i morgon? Återuppstå som Jesus ungefär? Endast religiösa tror på sån slik skit.

För det andra. De som inte söker asyl får vända vid gränsen. De som söker asyl får komma in. Vad är skillanden mot i dag? Ingen så klart. Hur många kommer att inte söka asyl? Ingen alls så klart.

Och gränserna kommer alltså fortsatt att vara öppna. Och som sagt. Dimridåer. Window dressing. Spel för gallerierna. Blå dunster. Con trick. Lurendrejeri. Fuffens. Pajaskonster och clowneri i den högre skolan. Rent och skärt bedrägeri från regeringens sida. Inget annat.

Går man på detta taskspel, är man mer än lovligt korkad. Det vet jag, för jag är själv en pajas och mina kollegor känner jag igen på hundra meters avstånd, om de så är ministrar i en regering.

Detta har jag undrat över. Hur organiserar man gränskontrollen i praktiken? Har du mer insyn?
Citera
2015-11-11, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balansPrio
"SVT Nyheter kunder på torsdagskvällen att Regeringen bestämt sig för tillfälliga kontroller ska införas torsdagen 12 november och gälla i tio dagar. Därefter kan det förlängas.

Patrik Engström, chef för nationella gränspolissektionen, säger sig inte känna till uppgifterna när SVT Nyheter ringer" http://www.svt.se/nyheter/inrikes/granspolisen-vi-var-inte-forvarnade

Vilka tomtar det sitter och styr i sverige

Pratar de inte ens med gränspolisen innan de går ut med ett sådan beslut

Patrik Engström verkar dock vara en motståndaren till regeringens förslag.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/granspolisen-inte-sakert-att-granskontroller-fungerar

Något märkligt. Chefen för nationella gränspolissektionen vill alltså INTE ha gränskontroller!?
Vad står i hans arbetsbeskrivning egentligen? värdegrundsarbete?
Eller var hans motstånd bara för att moderaterna la förslaget? Vad säger han idag?
Senast redigerad av Reflector 2015-11-11 kl. 21:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in