2015-11-11, 21:17
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Ja, från att ropa rasism till precis allt och alla går alla möjliga partier ut med utspel och säger sig vilja ha gränskontroller och transitzoner mm mm.
Från att sitta på höga hästar på ena sidan i decennier så hoppar man över en natt till motståndarens häst och börjar skrika på sin gamla häst som om man aldrig gjort något annat förut utan tillstymmelse till självkritik.

Jävla psykopater.

SD är det enda partiet i Sverige nu som inte är extremister

Väljarna kommer ändå sluka deras hyckleri med hull och hår. De som säger sig vurma så mkt för flyktingar, skulle om Hitler var vid makten hylla honom. De är en fårskock.
Citera
2015-11-11, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
stämmer, men inte i horder och flockar av 10 tusentals
Men folk kommer ju ändå att släppas in i landet oavsett om de har Id eller har jag fattat fel?
Citera
2015-11-11, 21:18
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Jag tycker både Sjöstedt och Busch Thor har bra inlägg i debatten. Dom som drabbas för att Sverige haft noll koll är riktiga flyktingar. Alla straffas för att Sveriges politiker inte är realistiska. Har det sköts bra från början med gränskontroller, bakgrundskoll, snabbare avslag och ge asyl till riktiga asylsökanden har denna situation aldrig inträffat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
Hur ska det gå till på Öresundstågen? Vakter på tåget som kollar pass eller? Går ju hur många tåg som helst varje dag? Många nya arbetstillfällen kanske...

Jaja, det är nog en oundviklig åtgärd med gränskontroller.
Min lösning som jag skrivit om tidigare var att bygga om Hyllie gamla station till ett Ellis Island.
Man hägnar in med dubbla stängsel och concertina. Bygger baracker för läkarmottagning, karantän, daktning, celler, repatrieringsläger osv.
/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Dom här flyktingarna flyr krigets Syrien. Då letar man inte efter sitt pass, då drar man.

Mår väldigt illa just nu, rasismen slår klorna i sverige. Hoppas verkligen dom får förnuft och lägger ner det här förslaget.

Du har köpt propagandan tydligen. Du tror verkligen att folk har flytt hals över huvud från bomber och granater, men de flesta är sekundära flyktingar, de har bott flyktingläger i Afghanistan och Turkiet till exempel, men det finns även många från Afrika till exempel som har inte alls har flytt från krig. Visst har många någon gång flytt från krig men det är ju sällan man inte har tid att leta fram sitt pass. De flesta människor som har ett pass vet nog var det ligger utan att behöva leta.

Att ett land försöker upprätthålla lag och ordning och att politikerna tar ansvar för skattebetalarnas pengar och väljarnas vilja har inget med rasism att göra. Jag har väldigt svårt att förstå att man ser det som rasism att inte ha fri invandring. I så fall är ju alla länder i världen rasistiska och säkert 99% av jordens befolkning.
Citera
2015-11-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Dom här flyktingarna flyr krigets Syrien. Då letar man inte efter sitt pass, då drar man.

Mår väldigt illa just nu, rasismen slår klorna i sverige. Hoppas verkligen dom får förnuft och lägger ner det här förslaget.

Varför så blödig? Förstår du hur mycket folk det är i världen som har de likadant eller sämre ställt? Det gör dig inget gott att gå runt och må dåligt. DU, eller resten av Sverige kan inte lösa alla världens konflikter. Om Sverige la alla sina resurser att lösa en av de större konflikterna utomlands hade man inte ens löst den ändå. Vad har du för förslag? Det är slut på platser? Det här är inte vårt problem längre, det är Danmark och Tysklands.

Citat:
rasismen slår klorna

Och sen återigen tillbaks till rasismen. Har du någonsin funderat på vad definitonen betyder? Gör dig själv en tjänst och läs igenom typ 2 minuter från wiki. Hur kan något av det här ha med rasism att göra? Det här är politik som 95% av Europa bedriver dagligen, men dubbelt eller trippelt så strikta regler. Folk måste börja vakna lite.
Citera
2015-11-11, 21:19
Medlem
Trumpeters avatar
Sjöstedt har väldigt svårt att förstå att läget är dramatsikt
Citera
2015-11-11, 21:20
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Men folk kommer ju ändå att släppas in i landet oavsett om de har Id eller har jag fattat fel?
nej, men då SKA dom registeras med fingeravtryck osv, och kan inte flumma omkring som spökplumpar...det begränsar deras planer på utöva extrem kriminalitet
Citera
Medlem
Sjöstedt kan inte se några problem med dagens invandring och tycker att den borde fortsätta och även öka ännu mer.
Citera
Medlem
Medan korthuset faller och politikerna nu ändrar sig under galgen får vi aldrig glömma den stora orsaken till alltihop, nämligen de som idag intervjuar och påverkar politikerna. Dvs Public Service, Aftonbladet, Expressen, TV4, EXPO, AFA etc och dagstidningarnas decennier av hyckleri och förföljelse.

Löfven må vara en idiot, men han har till största delen bara varit en slav och nyttig idiot under Mångkultur-MSM.
Citera
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--

Du har rätt. De bara säger ordet asyl så släpps de in och kör till ett boende och bidragskarusellen går igång.
Citera
2015-11-11, 21:21
Medlem
Jag tycker det är intressant att varken MP eller SD är tillfrågade.... men jag kanske har missa ngt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in