2015-11-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Lär bli kaos nu i veckan och nästa vecka. Men såfort det pratas om att Sverige kräver ID/Pass så kommer trycket minska.

Säger du det. Förklara då för mig och alla andra här som undrar HUR det skulle minska trycket.

De som inte har ID/pass att visa upp - typ, "de brände ner mitt hus och jag fick fly utan papper", eller någon annan uppfinningsrik förklaring till varför man saknar papper kommer väl in ändå?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Hur vet du att regeringen inte kommer välja att förlänga gränskontrollerna efter 10 dagar?

För att EU bestämmer.
Citera
Medlem
Ygeman är det mest patetiska jag någonsin sett!
Vilken sopa! Folket har verkligen fått vad de röstat på...
Citera
Medlem
tronpretendents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Var det inte morgan johansson som förkastade England som inte släppte in negrer vid tunneln från frankrike?
Fast nu kommer alla som söker asyl släppas in. Så det är bara de som inte registrerar sig som inte får passera.
Citera
2015-11-11, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Komiskt att det är polisen som gjort påtryckningar pga. säkerhetsskäl. Ökad invandring = begära ökad säkerhet

Komiskt?

Det är tragiskt och inkompetent att Polisen inte lyft ett finger och reagerat mer än i ett par taffliga media framträdande.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Så, antingen Sverige eller vända.., dvs att man inte kommer att låta resor till Norge eller Finland.

Uppfattar jag det rätt ?
Citera
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Enda skillnaden är alltså att man måste visa ID?
Vilket förhoppningsvis kan stoppa många "syrier som av en slump råkat tappa sina id-handlingar i havet-människor".
Citera
2015-11-11, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av discoHITLER
Tror ni på fullt allvar att detta kommer leda till någon som helst förändring mer än att det blir lite förseningar när asylsökarna väller in? Gränserna behöver stängas, inte kontrolleras.

Vår ryggradslösa regering kommer ha något nytt tramsargument i övermorgon till varför kontrollerna ska upphöra.

Detta förändrar inget.

Jaha vad då stängas? Ska vi inte ens få åka till Danmark då menar du? Nej det som behövs är skärpta passkontroller vilket så kommer ske nu med gränskontroller också. Skulle gjorts mycket tidigare när oroligheterna i Syrien bröt ut.
Citera
2015-11-11, 20:11
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelican
Inte en chans, nu har de krupit till korset och erkönt att allt går åt helvete. De förslår 10 dagar inledningsvis för att det inte ska verka så desperata. Det kommer hålla i sig länge!

Kan förlängas med perioder a 20 dagar tydligen...
Citera
2015-11-11, 20:12
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så, antingen Sverige eller vända.., dvs att man inte kommer att låta resor till Norge eller Finland.

Uppfattar jag det rätt ?

Ja. Det låter väl bra? Vi kan inte låta Norge och Finland sno våra guldklimpar.
Citera
Medlem
Mastodontishs avatar
Hur blir detta med asylsökande som redan sökt i ex. Tyskland? Kommer dessa inte tillåtas in i Sverige?
Isf är det en början iaf, långt långt ifrån vad som behövs, men signalerna är väl att det börjar röra sig Afghaner från tyska asylboenden mot Sverige pga den hårdnade tyska inställningen?
Citera
Medlem
Hoppas det här är vändningen!!!!!!

Nu gäller det att vi ser till att de som är enbart är här för att förbättra sin situation ekonomisk åker ut fortare än kvickt. De tar behövandes plats...Och sen får vi helt enkelt referera till Dublinförordningen när vi avvisar nya asylsökande. För vi kan inte ta emot alla.

Lyckas vi få kontroll kan det här bli ett rejält uppsving för nuvarande regering. För att inte tala om bilden av poliser och militär i Sverige. Sen återstår ett jättearbete att försöka integrera alla dessa människor som ska stanna här. Helst får de gärna avsäga sin hemska religion också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in