2015-11-10, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Se där ja, potentiellt FUP-stöd av användningsområde för sådan plast. En rulle med sådant är inget som rimligtvis ingår/medföljer i bilen hela tiden, utan mer vid behov. Martorp är rimligt att ge som en sådan rulles fasta punkt, men frågan är var "använd" plast kasseras?
Av alla andra fynd att döma, är det nog inget jättejobb nedlagt på att gömma/slänga en intressant bit byggplast.

Storleken på möjligt aktuellt plast-sjok är i nog i storlek att fylla ut en vanlig ica-påse.

Eller Lisa OCH en baklucka ...

EDIT. Ica-påse - det tror jag svårligen.
Senast redigerad av Remark 2015-11-10 kl. 23:29.
2015-11-10, 23:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
OK, det var sidan 25, inte S25. Men de knutar de pratar om här är troligen skarvknutar, medan jag pratar om vad som ser ut som en knop på bilden på diskbänken och där de talar om ett snöre.
Dom använder två olika namn för samma sak. Snöre och rep. Det är blått!
Jag är med dig om det som ser ut som en knop på diskbänken på snöret/repet men någon förklaring till var den har suttit har jag inte... men att den har använts i samband med mordet på Lisa är klart i och med fynden av DNA och hårstrån.

DISKBÄNKEN MED SNÖREN OCH HÅRSTRÅ
https://minfil.org/66idkbb4b2/Lisas_och_Nerijus_Bilevicius_DNA_p__sn_re_och_Lisa s_h_rstr__p__diskb_nken.JPG
2015-11-10, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Det var dumt av mig att hoppa på dig... sorry. Jag håller ändå inte med din analys Det är bra att alla har sina egna ideer och även om de kanske är fel så är det ju trots allt bara med ett vettigt resonemang som man kan nå konsensus... så vi diskuterar vidare på ett lite mognare sätt än det jag använde mig av... förlåt.
Vackert av dig ! Jag blir lite tagen. Men gör din analys och redogör för den.
2015-11-10, 23:30
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vet inte, men har mycket svårt för att föreställa mig att en sjuttonårig tjej har ditt resonemang i sina tankebanor när hon har att göra med en äldre man med kniv som beordrar henna att lyda. Det är kniven som talar, inte tanken på att en vanlig våldtäkt kan man ju bjuda på för att rädda sitt skinn.

Det finns ingenting som talar för att en vanlig våldtäkt ens fanns på ritbordet i det här fallet, absolut ingenting, så varför skulle offret tänka sig att det förmodligen handlade om en vanlig våldtäkt och inte en annan typ av övergrepp.

Våld mot kvinnor är vanligt i olika former, långt mer vanligare än vanliga våldtäkter kan jag tänka mig.
Det är inte mitt resonemang... jag bara förklarade vad den som skrev inlägget menade med vanlig våldtäkt... jag har inte ens funderat på om Lisa trodde att hon skulle våldtagas eller inte. Jag antar att det är domstolens sak att fundera på hur mycket offret led, kände dödsångest eller kände ingenting... det lär inte vi få reda på, och uppriktigt sagt så är det något jag har accepterat, däremot så skulle jag vilja ha reda på vad gärningsmannen gjorde mot sitt offer.
2015-11-10, 23:33
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Se där ja, potentiellt FUP-stöd av användningsområde för sådan plast. En rulle med sådant är inget som rimligtvis ingår/medföljer i bilen hela tiden, utan mer vid behov. Martorp är rimligt att ge som en sådan rulles fasta punkt, men frågan är var "använd" plast kasseras?
Av alla andra fynd att döma, är det nog inget jättejobb nedlagt på att gömma/slänga en intressant bit byggplast.

Storleken på möjligt aktuellt plast-sjok är i nog i storlek att fylla ut en vanlig ica-påse.
Om plasten är av den tjocklek som normalt används som ångspärr så är den lite svår att få ner i en kasse om biten är säg 2 meter lång om man knölar ihop den. Men rullar man ihop den tar den inte stor plats så den kan vara gömd/slängd precis var som helst.
2015-11-10, 23:33
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Så, var befann den sig?
Mot masten som finns närmast Blomberg. Den lämnade inte den innan telefonen stängde ner.
2015-11-10, 23:36
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
vart har du läst det? jag känner inte igen det från några vittnesförhör... var det i medier eller i FUP?

Är inte helt säker just nu men tror det var i FUP. Strax innan han greps var han vid en byggnad en bit ifrån sin bostad. Gick genom skog/dunge.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Om plasten är av den tjocklek som normalt används som ångspärr så är den lite svår att få ner i en kasse om biten är säg 2 meter lång om man knölar ihop den. Men rullar man ihop den tar den inte stor plats så den kan vara gömd/slängd precis var som helst.

Finns ingen bild, bortsett från bilen, av dylik plast. Vad jag skådat?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
röret är ju nästan stumt uppåt och där det är kapat går det genom väggen max böjbart 2 cm
se 5503/26565-15 bild 16
Just det. Det går inte att avgöra om det blivit kontakt där utan att veta mera om takinfästningen. Och blev det kontakt, så blev trycket där obetydligt p g a hävstångseffekten och en viss, mindre böjning av PEM-röret.
2015-11-10, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Kanske broden vet men han är väs som en mussla nu.
plasten finns nog innaförpanelen på Blomberg 10
Fantastisk tanke ! Men vore det inte enklare att slänga skiten uppe vid macken ?
2015-11-10, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa-Pantern
Sluta larva dig.

Det kan hända att GM får en tjuvsmäll i en kulvert eller en omgång på en avdelning om han har otur och hamnar på normalavdelning bland tyngre brottslingar. Men några knivhuggningar lär det inte bli och vem skulle se till att den som misshandlar vederbörande får ett fett bankkonto?

Håller han väldigt låg profil och dessutom sätts på avdelningar där sexbrottslingar sitter så har han goda chanser att klara sig helskinnad. Ett livstidsstraff är dock lång tid men folk tenderar att glömma med tiden.

DU VET INTE VAD DU TALAR OM.
I det verkliga livet så är det troligen 1000 tals personer i Sverige som GÄRNA vill få tag på GM:
Det han gjort,,,,är oförlåtligt....
Läs på vad som händer med fångar som begår fula brott, och hur dom sedan blir behandlade.

Disponent
Senast redigerad av Disponent 2015-11-10 kl. 23:50.
2015-11-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Fantastisk tanke ! Men vore det inte enklare att slänga skiten uppe vid macken ?

Skulle inte förvåna mig ett smack, om han använt bevismaterial var som helst i Martorps fastigheter.

Detta är, enligt min tro, inget hastigt påfunnen gärning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in