2015-11-09, 21:31
Medlem
Drapåtrissors avatar
Haha Jimmie sågade fettots argument utmed fotknölarna. Varför ska LO läs (S) högra hand göra sig till förmyndare och åsiktspolis för sina medlemmar? Anses dom oförmögna att tänka själva och ha egna åsikter?
Citera
2015-11-09, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Trodde inte på Åkesson men han gör helt okej ifrån sig. Började lite skumt men tog sig fort.
LO-fettot plockar ut EN sak ur SD:s program och rabblar bara siffror men tar inte med andra saker i programmet som väger upp besparingar.
Och nu babblar LO-fettot om att SD inte gillar invandrare alls.

Med det dravlet vinner han inte tillbaks några SD-sympatisörer bland medlemmarna.

Precis, i detta fall måste denna kampanj vara den mest misslyckade någonsin som istället värvar röster till SD, helt otroligt korkat av LO.
Citera
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbumona
Efter detta kommer väl 80 procent bli Sverigedemokrater. Vilken tomte LO skickar fram..

Ja vi får väl hoppas, det blev ju inte mindre röster till sd!

bättre sänke hade bara kunnat vara svammel löfven....eller romsson.....
Citera
Medlem
trailblasers avatar
Bara jag som tyckte att det var en ganska bra debatt? Det hettade ju till.
Citera
Medlem
Svejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash
Bra modererat av programledaren, måste ändå sägas. Han hejdade LO-gubben flera gånger så Jimmie fick utveckla sina poänger ovanligt länge.
Jag håller verkligen inte med. Det där är en programledare som inte har mod att hålla ordning.
Debattörerna pratar i munnen på varandra och programledaren följer knappt upp de påståenden som kastas fram. I sådana där debatter kan man kasta fram vad som helst och komma undan med det.
Programledaren måste säga åt deltagarna att vara tysta, hålla käften om det behövs, och att låta parterna, i alla fall när de har något att säga, få tala till punkt. Jag vet inte om man blev klokare av den här röran. Den som vinner sådana här debatter är nog den som framstår som mest balanserad.
Citera
2015-11-09, 21:33
Medlem
Visserligen var Thorwaldsson på hugget, men jag tror de flesta människor förstår att SD inte har något intresse av att göra besparingarna som han drar upp. Det är helt enkelt påhitt och förvrängning av fakta, vilket man kan klart och tydligt se om man läser SD:s budgetmotion. Dock blir det lite knivigt att bemöta sådana påståenden i ett sådant hetsigt och kort format. Thorwaldsson riktigt gapar ut flera påståenden, sen hamnar Åkesson i ett försvarsläge där han måste förklara sig. Bra approach av LO, men SD vann som vanligt. Folk är urtrötta på invandringen, speciellt LO-medlemmar. Även om Åkesson skulle äta spädbarn till frukost skulle människor rösta på partiet. Man är helt enkelt för trötta, det finns inget som biter på SD. De är untouchable.
Citera
2015-11-09, 21:34
Medlem
Tomatos avatar
Åkesson hade inte en enda förklaring till de c:a 90 miljarderna.
Den som undersöker kommer att hitta besparingen.
Med tanke på det, så var JÅ fetägd trots en kass debatt från bägge håll
Citera
Medlem
Oavsett om man är sosse eller sverigedemokrat, vem fan vill vara med i LO efter att ha sett detta.
Citera
Medlem
Klosss avatar
Thorwaldsson hade bara planerat att säga en enda sak och blev bara mer och mer högljudd när Jimmie tillbakavisade hans 90 miljarder med att sparar på invandringen och tvärtom satsar mer än vad sossarna gör på välfärden. Thorwaldsson gapade ännu högre. Det märks att sossarna är djupt skakade över att LO-medlemmarna överger partiet för Sverigedemokraterna.
Citera
2015-11-09, 21:35
Medlem
Ta mig tusan.
Det här var det bästa jag sett Åkesson prestera, han har börjat bli en man i mogen ålder och det visade han klart idag.

Han har verkligen kommit tillbaka från att ha varit en yngre man som jag oftast sett honom till att kunna börja ta plats och slutat med ett ibland osäkert flin som ofta kändes som han var osäker och inte riktigt vågade ta plats ibland.
Kan bli bra det här.
Citera
2015-11-09, 21:35
Medlem
Kaktussallads avatar
Båda blev aningen för hetsiga, men Jimmie gav ett seriösa intryck. Jimmie tittade med ett allvarligt uttryck hela tiden på sin motståndare medan han debatterade. Karl-Petter sökte ständigt bekräftelse från debattledaren med sin flackande blick och leende. Karl-Petter började dra upp hur många sjuksköterskor det går på 90 miljarder när Jimmie redan hade bett honom att läsa hela budgetförslaget. Jimmie borde gjort en större poäng av att LO utesluter aktiva sverigedemokrater.
Citera
2015-11-09, 21:36
Medlem
trailblasers avatar
Måste ju kännas lite konstigt för Petter. Man kan ju säga att han inte står och gapar på Jimmie, utan på sina egna medlemmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in