2015-11-08, 17:23
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Deras mamma förväxlar dem inte, det har du rätt i. Men om LS förväxlar dem kan joggerskan också göra det.

Det beror självklart också på i vilken omfattning man ser en person, dvs hur länge och på vilket avstånd samt HUR situationen var i mån om känsla. Joggerskan anade oråd utifrån att hon tyckte situationen var märklig/hotfull OCH hon befann sig väldigt nära GM.

Då förväxlar man inte ansikten/personer särskilt enkelt.
2015-11-08, 17:24
Medlem
katws avatar
Citat:
Deras mamma förväxlar dem inte, det har du rätt i. Men om LS förväxlar dem kan joggerskan också göra det.

Så synd för din skyddsling att hon pekade ut honom två gånger då.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misspennywave
Vore riktigt intressant om slasken köps av någon och lägger upp.
Fupen innehåller en hel del oupplösta sidospår som inte hänger ihop med att åtala NB ju.

Du tror inte att IR som lusläst slasken skulle ha hittat allt som ev talat för alternativ GM?

Hennes försvar gav absolut inget sådant vid handen i rätten.
Medlem
Citat:
Nu var det så att NB var några minuter innan i Källby med bilen. Alltså kan AB inte ha haft bilen vid mötet med joggerskan om litauerna inte har flera bilar.
2015-11-08, 17:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Joggerskan sa att mannen luktade rök, vilket man gör i huvudsak kort tid efter rökning. Alltså rökte mannen, i bilen eller utanför, medan han stod och väntade på joggerskan. Enligt fordonsundersökningen rökte inte NB i bilen, det nämns inget om askkopp eller fimpar. Då kan fimpen vara intressant, såvida man inte har bestämt sig för vem som är skyldig och inte vill börja misstänka någon annan.
Trams. De som röker två pkt om dan är som inrökta böcklingar. Märk väl att jag noterar detta som rökare.
2015-11-08, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Om man tänker att NB är oskyldig, så går det nog fylla ett A4-papper som visar vilken oerhörd otur han haft. Sannolikheten att ha 7 rätt på Lotto fyra veckor i rad är större, än att ha sån otur som NB haft.

Foliehatt-ligan snöar in sig på saker som är ointressanta, och ger ingen förklaring på den tunga bevisningen som finns.

Att benämna alternativtänkarna som foliehattar är nog en smula missvisande.
Framkom inte det epitetet för att beskriva att någon ville skydda huvudet mot
angrepp från utomjordingar, tankeläsning m.fl saker?
Frågan är ju om det finns så mycket att skydda i ett flertal skribenters huvuden.
Ju mer man läser i tråden ju mer förstår man att behovet av skydd är bortkastat.
Med den gedigna utredning som gjorts av polis och åklagare i det här fallet så
står det ju väldigt klart att den åtalade mannen är skyldig till 100 %.
När till och med GW Persson går ut och säger detta och även ber om ursäkt för att
han har tvivlat på utredningens kompetens så borde ju detta vara ett mått på hur
bra den har skötts. Särskilt som en del av de så kallade foliehattarna efter vad jag
har förstått har nämnde professor som en stor idol. Jag har väldigt svårt att förstå
syftet med att fortfarande diskutera andra teorier och hypoteser i ett vad jag förstår
helt solklart fall. Ligger problemet i att kunna erkänna att man har fel så borde ju i
så fall den käre professorns lappkast kunna underlätta för dessa så kallade foliehattar.
Att göra som GW Persson kan ju inte vara så pinsamt kan man tycka.
Det kanske vore dags nu att visa att man kan tänka klart och på ett vettigt sätt
innan det är helt kört att betraktas som en normalbegåvad person.
2015-11-08, 17:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Nu var det så att NB var några minuter innan i Källby med bilen. Alltså kan AB inte ha haft bilen vid mötet med joggerskan om litauerna inte har flera bilar.
Kortbetalning, övervakningskamera och NB håller med själv. Det är att jobba i motvind må jag säga, hahahahaha.
2015-11-08, 17:28
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Just det, det var ju inte NB:s bil.
2015-11-08, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Citera för jag erinrar mig enbart en bild som markerar en fimp.

Med tanke på att NB var storrökar fanns det säkerligen ett gigantiskt antal fimpar spridda i hela området, så bevisvärdet av en ytterligare fimp säger inget.
2015-11-08, 17:34
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Just det, det var ju inte NB:s bil.

Där förklarar du i så fall varför inget DNA från Lisa gick att finna i GM:s bil
2015-11-08, 17:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Där förklarar du i så fall varför inget DNA från Lisa gick att finna i GM:s bil
Japp. Det var en annan bil och en annan GM, helt enkelt. Både vid kopplingsstationen och i ladan.
2015-11-08, 17:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Någon annan".

Citat:
Ursprungligen postat av torskrygg
Att benämna alternativtänkarna som foliehattar är nog en smula missvisande.
Framkom inte det epitetet för att beskriva att någon ville skydda huvudet mot
angrepp från utomjordingar, tankeläsning m.fl saker?
Frågan är ju om det finns så mycket att skydda i ett flertal skribenters huvuden.
Ju mer man läser i tråden ju mer förstår man att behovet av skydd är bortkastat.
Med den gedigna utredning som gjorts av polis och åklagare i det här fallet så
står det ju väldigt klart att den åtalade mannen är skyldig till 100 %.
När till och med GW Persson går ut och säger detta och även ber om ursäkt för att
han har tvivlat på utredningens kompetens så borde ju detta vara ett mått på hur
bra den har skötts. Särskilt som en del av de så kallade foliehattarna efter vad jag
har förstått har nämnde professor som en stor idol. Jag har väldigt svårt att förstå
syftet med att fortfarande diskutera andra teorier och hypoteser i ett vad jag förstår
helt solklart fall. Ligger problemet i att kunna erkänna att man har fel så borde ju i
så fall den käre professorns lappkast kunna underlätta för dessa så kallade foliehattar.
Att göra som GW Persson kan ju inte vara så pinsamt kan man tycka.
Det kanske vore dags nu att visa att man kan tänka klart och på ett vettigt sätt
innan det är helt kört att betraktas som en normalbegåvad person.

Ett mycket bra och vettigt inlägg!

Det spelar ingen som helst roll ifall NB hade filmats under den tid han utförde detta mycket grova brott, så hade det ända varit "någon annan" som hade varit "den skyldige".

Professorn gjorde mycket bra ifrån sig när han erkände att han hade fel.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-11-08 kl. 17:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in