Citat:
Ursprungligen postat av
Qwart
Om man tänker att NB är oskyldig, så går det nog fylla ett A4-papper som visar vilken oerhörd otur han haft. Sannolikheten att ha 7 rätt på Lotto fyra veckor i rad är större, än att ha sån otur som NB haft.
Foliehatt-ligan snöar in sig på saker som är ointressanta, och ger ingen förklaring på den tunga bevisningen som finns.
Att benämna alternativtänkarna som foliehattar är nog en smula missvisande.
Framkom inte det epitetet för att beskriva att någon ville skydda huvudet mot
angrepp från utomjordingar, tankeläsning m.fl saker?
Frågan är ju om det finns så mycket att skydda i ett flertal skribenters huvuden.
Ju mer man läser i tråden ju mer förstår man att behovet av skydd är bortkastat.
Med den gedigna utredning som gjorts av polis och åklagare i det här fallet så
står det ju väldigt klart att den åtalade mannen är skyldig till 100 %.
När till och med GW Persson går ut och säger detta och även ber om ursäkt för att
han har tvivlat på utredningens kompetens så borde ju detta vara ett mått på hur
bra den har skötts. Särskilt som en del av de så kallade foliehattarna efter vad jag
har förstått har nämnde professor som en stor idol. Jag har väldigt svårt att förstå
syftet med att fortfarande diskutera andra teorier och hypoteser i ett vad jag förstår
helt solklart fall. Ligger problemet i att kunna erkänna att man har fel så borde ju i
så fall den käre professorns lappkast kunna underlätta för dessa så kallade foliehattar.
Att göra som GW Persson kan ju inte vara så pinsamt kan man tycka.
Det kanske vore dags nu att visa att man kan tänka klart och på ett vettigt sätt
innan det är helt kört att betraktas som en normalbegåvad person.