2015-11-07, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Klicka på länken å läs så ser du.
Ok kollade från playstation
2015-11-07, 23:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om du betraktar bilden av henne så ser du att han mycket väl har klarat av att "hissa" upp henne. Det handlar nämligen om en sträckning av linan så att hennes fötter nuddar backen. Han hade även kniv med sig i sitt "hit kit" men lämnade flera av sin offer på plats.
NB har däremot tagit ner snöret och offret. Slarvat en del så honom kunde de gripa tidigt som tur är.
Behövde han använda kniv så att han kunde skära sig och blöda på röret när han skar ner kroppen? Eller löpte snöret fritt över röret, så det bara var att dra ner det?
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-11-07 kl. 23:10.
2015-11-07, 23:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Behövde han använda kniv så att han kunde skära sig när han skar ner kroppen? Eller löpte snöret fritt över röret, så det bara var att dra ner det?
Jag vill för det första påminna dig om mitt inlägg som jag hänvisat till bortåt 4 ggr som du smidigt har undvikit att besvara.
Hur i helvete han burit sig till är det ingen som vet - men uppenbart har han tagit ner snöret från röret med en del kvar runt halsen. I detta hanterande har han avsatt blod +4 på röret. Det var bra.
Att han haft en kniv med sig tar jag för mycket troligt - dels för att hota med och dels för att plocka ner henne.
2015-11-07, 23:14
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
...eftersom du är helt okunnig i ämnet så är det en diskussion där du betonar hissning.
Utgå från mordets karaktär och det sexuella motivet.
DR lämnade sina offer kvar på plats - det är det som skiljer samt att han slaktade hennes familj innan vilket hon fick bevittna.
Detta var hans första mord och hans njutning att äntligen har skridit till verket är vedervärdigt att läsa.
En långvarig dröm hade besannats av en man som till synes levde ett ordinärt familjeliv.
Nerijus är byggarbetare och han vet nog fan hur man kan hissa upp något enkelt genom att slå en par varv runt ett glatt runt rör. Den typen av rör/slang har en glatt yta som det glider väldigt lätt på.
Vi med båtkunskaper kan slå en par varv runt en skotwinch för att skota hem ett segel lättare och sen slå en knut som enkelt knyts upp genom att man drar i en enda tamp. Den knuten/knopen går inte upp med mindre än att man drar i tampen.
Nerijus gillar att fiska. Vem vet vilka kunskaper han hade i knopar...
http://www.seasea.se/UserFiles/Byggplast%20och%20Batprylar/estore.byggplast-batprylar.se/ArticleImages/Article/500px/1915_1.jpg
2015-11-07, 23:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag vill för det första påminna dig om mitt inlägg som jag hänvisat till bortåt 4 ggr som du smidigt har undvikit att besvara.
Hur i helvete han burit sig till är det ingen som vet - men uppenbart har han tagit ner snöret från röret med en del kvar runt halsen. I detta hanterande har han avsatt blod +4 på röret. Det var bra.
Att han haft en kniv med sig tar jag för mycket troligt - dels för att hota med och dels för att plocka ner henne.
Jag har fortfarande inte fått förklarat hur han kunde blöda på röret utan att blöda på tejpen. Momenten efter tejpningen innebär, även om han skar sig, inte att hans hand behövde vara tillräckligt nära röret. Det finns ingen anledning till att dra fram hemska barnamord för att visa något som de inte visar.
2015-11-07, 23:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nerijus är byggarbetare och han vet nog fan hur man kan hissa upp något enkelt genom att slå en par varv runt ett glatt runt rör. Den typen av rör/slang har en glatt yta som det glider väldigt lätt på.
Vi med båtkunskaper kan slå en par varv runt en skotwinch för att skota hem ett segel lättare och sen slå en knut som enkelt knyts upp genom att man drar i en enda tamp. Den knuten/knopen går inte upp med mindre än att man drar i tampen.
Nerijus gillar att fiska. Vem vet vilka kunskaper han hade i knopar...
http://www.seasea.se/UserFiles/Byggplast%20och%20Batprylar/estore.byggplast-batprylar.se/ArticleImages/Article/500px/1915_1.jpg
Det som jag kallar för "tiptoe" (för att vara övertydlig vs upphissning) kräver ingen avancerad kunskap. Intressant att tillägga är IB:s berättelse i förhör att NB under veckan har haft en sår/skärskada på ett finger. Själv yrar han om en spik.
2015-11-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Så kan det vara, men är omdömet riktigt ? Det en psoriasis-patient avsätter mer än andra är ju döda celler. En eller annan i tråden med egen erfarenhet har anslutit sig till denna uppfattning. DNA-släppandet kanske är en trådsanning ?

Jag (med egen erfarenhet av psoriasis) tror att det är en trådsanning. Det är det yttre hudlagret som kan lossna vilket inte består av kärnceller. Kan därmed inte avsätta DNA.

Vad jag kan tyda mig till av läkarutlåtande av NB hade han ingen omfattande psoriasis.
2015-11-07, 23:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har fortfarande inte fått förklarat hur han kunde blöda på röret utan att blöda på tejpen. Momenten efter tejpningen innebär, även om han skar sig, inte att hans hand behövde vara tillräckligt nära röret. Det finns ingen anledning till att dra fram hemska barnamord för att visa något som de inte visar.
Jodå - det har du fått, men du skyr mitt inlägg som pesten och det handlar om att ha handskar i vissa delmoment.
Det hemska barnamordet var en visning att dina diskussioner om upphissning, andras diskussioner om hur tungt det är och omöjligt: är ren bullshit.
Fortsättningsvis är det fullt möjligt för en person att klara av momenten.
Senast redigerad av develi 2015-11-07 kl. 23:20.
2015-11-07, 23:19
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Från livechatten på nlt.se

Semir :*Åklagaren vill göra en justering i gärningsbeskrivningen.
13:06, 3 November 2015
Semir :*Åklagaren justerar att brottet ska ha skett i Blomberg genom hänging/strypning.
13:07, 3 November 2015

Jag förhåller mig strikt till de två mycket erfarna rättsläkarna vilka uttalat sig om dödsorsaken. Åklagaren obducerar inte och fastställer inte dödsorsaken men sköter den juridiska delen i domstolen.
Jag blir lite trött på att han faktiskt ändrar i gärningsbeskrivningen, men det kan ha med det rent juridiska att göra. Som en gardering möjligtvis. Men litar man inte på de här två mycket erfarna rättsläkarna så blir det lite oseriöst. Det var ju ingen direkt som citerade den sk sjuksköterskan och hennes uttalande. Hon hade inte obducerat inte varit på plats i byssjan och hade inte fullständigt material.
2015-11-07, 23:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag (med egen erfarenhet av psoriasis) tror att det är en trådsanning. Det är det yttre hudlagret som kan lossna vilket inte består av kärnceller. Kan därmed inte avsätta DNA.

Vad jag kan tyda mig till av läkarutlåtande av NB hade han ingen omfattande psoriasis.
Det är ingen trådsanning, det är en advokatsanning. NLT:
Citat:
Semir Hasanbegovic:
35åringen
har berättat och försökt peka med handbojorna på vad han har gjort. Han har i
det här arbetet avsatt oerhört många spår. Han har psoriasis, jobbar utan handskar och
det kryllar förmodligen dna av honom. Det är inte konstigt att det finns en del när han dyker
upp. Vad har han gjort för fel?, undrar Rönnbäck
15:24, 3 November 2015
2015-11-07, 23:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är ingen trådsanning, det är en advokatsanning. NLT:
Så mycket bättre.. problemet är att hudflagor som DNA-drällare är ointressant i detta rättsfall förutom om han rivit sig och blött.
2015-11-07, 23:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Så mycket bättre.. problemet är att hudflagor som DNA-drällare är ointressant i detta rättsfall förutom om han rivit sig och blött.
När han har rivit sig och blött dräller han både blod och DNA.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in