2015-11-07, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur gör man ren en rattmuff från blod? Tekniker ser om något har blivit rengjort.

Inget blod i mordrummet, på tejpen eller i bilen? Det var i samma exalterade tillstånd som blodet kom på snören och kläder.

... har du förträngt blodet på röret (slangen) där Lisa hängdes?
2015-11-07, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Är inte alla sidospår som diskuteras här i tråden hemmahörande i tråden om alternativa teorier om hur mordet på Lisa gick till? Vi har nu läst förundersökningsprotokollet och visst kan vi diskutera saker som vi läst däruti, men vi kan ju rimligtvis inte tro att allting som står där är någon sammansvärjning för att sätta dit en oskyldig NB... det är bara löjligt och hör hemma i konspirationsteoriernas trådar. Jag säger inte att vi ska sluta spekulera och stöta och blöta vissa detaljer, men när det pratas om konspirationer så blir det fan skitlöjligt.
Vem pratar om konspirationer? Det behövs bara lite plantering av bevis! Varför har dem inte tagit fiber prover från lisa som styrker att hon varit i ladan?
2015-11-07, 21:41
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Tycker inte du att det är konstigt att man hittar NB:s blod och DNA endast på Lisas kläder, några snören och på en rörstump i taket. Inget blod i bilen eller på tejpen, ingenstans man kan tvätta av blod, inga blodiga torkpapper, inga blodiga handskar, ingenting... Låter som plantering, där man riktat in sig.
Då verkar det att det är väldigt professionell plantering och planerats noga i förväg.
Vem tror du har gjort det här? FSB, CIA, SÄPO eller MOSSAD kanske?
2015-11-07, 21:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Det känns ju faktiskt som att Nerijus rengjort bilen under någon av de dagar som förflutit innan fredagen. Om det saknades dna på ratten så talar ju det starkt för att någon gjort rent. Nu har inte jag tokpluggat teknikernas jobb med något av fordonen, utan jag ögnade bara igenom den biten och såg att det inte fanns ett enda spår efter Lisa i bilen... var det inte så att det bara hittades typ ett enda fingeravtryck i bilen, och var inte det på glasögonen på solskyddet? dessutom så tror jag att det var AB´s avtryck.
Ja, men det fanns DNA från NB på t.ex. rattmuffen, AB/NB:s DNA på fönsterreglagen, osv. - Bilen var också väldigt smutsig.
2015-11-07, 21:50
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det finns inga bevis på att något av detta ägt rum. Det är bara spekulationer.

Det finns inga bevis på att Lisa varit i ladan.
Det finns ingen dödsorsak. Och fortfarande ingen dödstidpunkt.
Det finns inga bevis på att Lisa transporterats till ladan av mgm.
Det finns inga bevis på när hon placerades i klädskåpet.

Herregud du är verkligen en amatör på hög nivå. Det finns mängder med liknande fall där gärningsmannen inte har erkänt. Och mängder med fall som aldrig kan bli helt komplett, vare sig man vill eller inte. Men det som är så bra i vårat rättssamhälle är att även fast den misstänkte håller inne med sanningen. Så har vi något som kallas indiciekedja och teknisk bevisning. I det här fallet så finns det tillräckligt för att kunna fälla gärningsmannen. Det är alla experter ense om, förutom du och några få. Ni vet förstås mer än experterna. Även ni trollmästare kan inte trolla bort den tekniska bevisningen och den starka indiciekedjan som finns, allting pekar mot Nerijus.
Fram med bevisen att någon annan ska vara inblandad, och sluta göra bort er. Här har du något tillbaka.

Det finns "INGA" bevis för att någon annan ska vara inblandad.
Det finns "INGA" bevis för att någon plantering har ägt rum.
Det finns "INGA" bevis för att Nerijus håller inne med sanningen, han hade öppnat käften redan.

Kan ge fler exempel, men det är tre viktiga punkter för er som sitter och pratar om en alternativ gärningsman. Tre punkter som ni inte kan ge något svar på. Ändå sitter ni och gormar om det. Pinsamt att se, skäms ni inte? Troll brukar ha en tendens att ta över trådarna, brukar vara för att majoriteten är nöjda med det som sker.
2015-11-07, 21:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
... har du förträngt blodet på röret (slangen) där Lisa hängdes?
Nej, men jag har precis visat att det kom dit vid ett annat tillfälle.
2015-11-07, 21:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Herregud du är verkligen en amatör på hög nivå. Det finns mängder med liknande fall där gärningsmannen inte har erkänt. Och mängder med fall som aldrig kan bli helt komplett, vare sig man vill eller inte. Men det som är så bra i vårat rättssamhälle är att även fast den misstänkte håller inne med sanningen. Så har vi något som kallas indiciekedja och teknisk bevisning. I det här fallet så finns det tillräckligt för att kunna fälla gärningsmannen. Det är alla experter ense om, förutom du och några få. Ni vet förstås mer än experterna. Även ni trollmästare kan inte trolla bort den tekniska bevisningen och den starka indiciekedjan som finns, allting pekar mot Nerijus.
Fram med bevisen att någon annan ska vara inblandad, och sluta göra bort er. Här har du något tillbaka.

Det finns "INGA" bevis för att någon annan ska vara inblandad.
Det finns "INGA" bevis för att någon plantering har ägt rum.
Det finns "INGA" bevis för att Nerijus håller inne med sanningen, han hade öppnat käften redan.

Kan ge fler exempel, men det är tre viktiga punkter för er som sitter och pratar om en alternativ gärningsman. Tre punkter som ni inte kan ge något svar på. Ändå sitter ni och gormar om det. Pinsamt att se, skäms ni inte? Troll brukar ha en tendens att ta över trådarna, brukar vara för att majoriteten är nöjda med det som sker.
Vem håller inne med sanningen då?
2015-11-07, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissJaneMarple
Då verkar det att det är väldigt professionell plantering och planerats noga i förväg.
Vem tror du har gjort det här? FSB, CIA, SÄPO eller MOSSAD kanske?
Om jag inte missminer mig så tog resultaten väldigt lång tid!
2015-11-07, 22:07
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det är väl cirka 70% vatten i kroppen som mmåste förångas.
Att det tar cirka två till tre timmar att bränna en kropp på ett gravbål har forskare kommit fram till med hjälp att experimentell arkeologi. Dom har förstås använt sig av djurkadaver då. Men man får väl tro att ett djur innehåller ungefär lika mycket vatten som en människa?

Det är väl inte en helt orimlig tanke att GM kanske hyste en viss förhoppning om att en dag kunna bränna kroppen i den där rishögen. Han skulle förstås ha bett om tillstånd att få tända eld på den först. Och för att kamouflera lukten kunde han kasta ett djurkadaver på den.
2015-11-07, 22:07
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility

Vad beror det på?
2015-11-07, 22:09
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Vad menar du? Har polisen eller NFC gjort detta eftersom de kunnat ej hitta alternativ GM?
2015-11-07, 22:09
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Som jag uppfattade det så utvidgade åklagaren gärningsbeskrivningen att även omfatta strypning, troligaste dödsorsaken och det åklagaren menade hade hänt var fortfarande hängning.

MORD
(5000-K698204-15)

Gärning
Nerijus B har den 7 juni 2015 i Blomberg i Götene kommun uppsåtligen genom hängning berövat Lisa livet. Nerijus B har i samband med dådet tejpat över hennes mun och runt hennes huvud över mun och näsa. Vidare har han dragit ner, respektive upp hennes kläder så att hennes kön och bröst blottats. Han har därefter fört bort kroppen och gömt den i ett smalt klädskåp, i en arbetsbod på Martorps Gård, Götene kommun. Det har krävts våld och kraft för att få in kroppen i skåpet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in