2015-11-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Nå, vet vi vad alla 5000 sid. i slasken eg. går lös på.....1200kr....eller 6000?
Hur som så har slasken potentialen att avslöja brister i FU.n. Eller rättare sagt peka på att "fel saker" har glömts undan där.
Vilket skulle kunna bottna i inkompetens, viljan att nita en syndabock.....eller något ännu värre...?
Någon skrev beloppet 1200, så det är inget jag vet. I allra värsta fall kan den kosta drygt 10000 (2kr per sida). Men alternativteoretikerna borde ta reda på vad som gäller.
2015-11-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag har läst vartenda ord i alla förhör i rätten, vartenda ord i slutpläderingarna och skulle jag någonsin hamna i den sitsen att jag behövde en advokat och Inger var den enda som fanns så skulle jag nog fan försvara mig själv i stället. Hon är inte riktigt klok!!!
Hon har gott sällskap av en pensionerad polis som inte kan knappt något om dagens DNA teknik och en sjuksköterska som jobbade som obducent i 4 år och slutade med det för 7 år sen! Helt jävla otroligt
En sak är säker... Att höra brottstycken från förhör är en helt annan sak än att läsa igenom det som finns nerskrivet i fup och förhör i rätten.
Blir inte Nerijus dömd för detta så är det rättsröta av stora mått!!!

Ja, IR måste vara totalt oefterfrågad som advokat efter detta. Hon verkar närmast "gått in i väggen" efter att haft med NB att göra.

Hon hade visserligen en helt icke-medverkande klient att göra med, men ändå ... tycker jag hon borde haft ett "golv" hon av självbevaralsedrift inte skulle understiga men hon tog hissen rakt ner i källaren bl.a. med tanke på dom vittnen hon åberopade och framförallt hennes plädering i rätten.
2015-11-06, 22:50
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Nå, vet vi vad alla 5000 sid. i slasken eg. går lös på.....1200kr....eller 6000?
Hur som så har slasken potentialen att avslöja brister i FU.n. Eller rättare sagt peka på att "fel saker" har glömts undan där.
Vilket skulle kunna bottna i inkompetens, viljan att nita en syndabock.....eller något ännu värre...?

Är det ens möjligt att begära ut slasken? Som privatperson? Kanske att man får läsa den på plats, någon som vet?
2015-11-06, 22:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
GP når nya bottenrekord.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2888465-lisa-holm-liknande-sexfall-kan-sokas-utomlands
Detta borde vara något som PO tar upp. Det finns ingen dömd än och GP låter Lars Johansson excellera. Han som har gjort så mycket skada och är så fördomsfull. Förutom att han borde utredas för att ha använt otillbörliga förhörsmetoder (psykisk tortyr).
Det var GP som skrev "Case closed" redan när litauerna hade gripits. Oerhört låg nivå.
Superviktig utredning och som LJ säger inväntar de dock domslut.
Sluta läs ut mer än som står i dina vantolkningar.

Du anser inte NB är mördaren - vem är det då?
2015-11-06, 22:51
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du glömde pappans vänner som Inger tog upp som argument och sen var ju Blombergs befolkning väldigt speciella eller hur hon nu uttryckte det.

Hmm, pappans vän som bodde granne, visste han att Lisa skulle åka moppe?
2015-11-06, 22:52
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
.
Hur hann han med det ??
Hur lång tid tar det för dig att dra ner brallorna?
2015-11-06, 22:52
Medlem
Citat:
Är det inte lite konstigt, att man måste betala för att gå tillgång till offentlig information?
Stride inte det mot "offentlighetsprincipen"?
2015-11-06, 22:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Den störste jägaren har redan legat i slasken och grävt. Du kan vara säker på att hon inte hittade nåt eftersom gnällkärringen ältat allt - utom detta.
Senast redigerad av develi 2015-11-06 kl. 22:56.
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
För det första måste du ha i bikarbonaten och citronsyran först, för att hindra blodet från att koagulera. Annars får du dels inte plasma utan serum, och dels, och viktigare, så stannar både röda och vita blodkroppar i fibrinfraktionen. För det andra funkar inte direkt centrifugen i tvättmaskinen till det där, utan du måste ha en labcentrifug som du kan köra provrör i. För det tredje använder man i normala fall när man vill separera blod genom centrifugering en polysackaridtäthetsgradient av typen Ficoll, som inte går att köpa på ICA. Om man inte har en sån täthetsgradient ska man dels ha en bra labcentrifug som helst både ska klara höga varvtal och kunna ställas in på exakt varvtal, och så ska man själv kunna räkna ut vilket varvtal och vilken centrifugeringstid som blir bäst för att snurra ner vita blodkroppar i en fast pellet, men behålla de röda i supernatanten. Man måste alltså ha labgrejor tillgängliga och kunna tillämpa labkunskaper.
Vad händer sen när det planterade blodet kommer till labbet?
Upptäcks inte bikarbonaten och citronsyran av forensikerna?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
För det första måste du ha i bikarbonaten och citronsyran först, för att hindra blodet från att koagulera. Annars får du dels inte plasma utan serum, och dels, och viktigare, så stannar både röda och vita blodkroppar i fibrinfraktionen. För det andra funkar inte direkt centrifugen i tvättmaskinen till det där, utan du måste ha en labcentrifug som du kan köra provrör i. För det tredje använder man i normala fall när man vill separera blod genom centrifugering en polysackaridtäthetsgradient av typen Ficoll, som inte går att köpa på ICA. Om man inte har en sån täthetsgradient ska man dels ha en bra labcentrifug som helst både ska klara höga varvtal och kunna ställas in på exakt varvtal, och så ska man själv kunna räkna ut vilket varvtal och vilken centrifugeringstid som blir bäst för att snurra ner vita blodkroppar i en fast pellet, men behålla de röda i supernatanten. Man måste alltså ha labgrejor tillgängliga och kunna tillämpa labkunskaper.
Tack, en borrmaskin eller annan rotor där jag provar fram hävarmens längd och centrifugeringstid är allt jag behöver. Plus lite Ficoll, förstås. http://www.sigmaaldrich.com/catalog/product/sigma/f8016?lang=en&region=SE&gclid=CjwKEAiAvPGxBRCH3YCg pdbCtmYSJABqHRVwhW4caAGRJwn4KOAk2FK53RMYEVGf7Mxdc1 LNdNwBTRoCJ9nw_wcB
2015-11-06, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, IR måste vara totalt oefterfrågad som advokat efter detta. Hon verkar närmast "gått in i väggen" efter att haft med NB att göra.

Hon hade visserligen en helt icke-medverkande klient att göra med, men ändå ... tycker jag hon borde haft ett "golv" hon av självbevaralsedrift inte skulle understiga men hon tog hissen rakt ner i källaren bl.a. med tanke på dom vittnen hon åberopade och framförallt hennes plädering i rätten.

Jag tror att hon är övertygad om att NB är oskyldig och gjorde allt hon kunde.
2015-11-06, 22:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hmm, pappans vän som bodde granne, visste han att Lisa skulle åka moppe?
Eftersom det intresserar dig kan du ju berätta varför?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in