Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
En spelare jag har fastnat för i årets Milan är Bonaventura. Han tar ansvar för det offensiva spelet och gör alltid en ytterst gedigen arbetsinsats. Han tillsammans med Abate är de jag tycker känns som ledare på planen i Milan, alltid 100%-iga insatser från dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Jag håller med. Har alltid gillat honom och han har imponerat i Milan.
...
"Alltid" är en sanning med modifikation.
Ingen var jättetidigt ute i tråden om Bonaventura. Men före mig var åtminstone
L-illuminato och
FabioAugusto, båda från första halvan av 2011.
2011-05-16:
”Atalanta (som redan är klara för Serie A nästa säsong) verkar vinna ikväll mot AlbinoLeffe (1-3 i HT), och får därmed upp i topp i Serie B. Skön blandning av etablerade spelare och egna talanger. Bonaventura har gjort två av målen ikväll. Bra publik, både i kvantitet och kvalitet. Atalanta är hjärtligt välkomna till Serie A.”
(FB) Allt om Calcio!
2012-03-03:
”Om man letar efter utlänningar så är som sagt Udinese en bra klubb att fokusera på, om det är italienare så är Atalanta en bra klubb. (Eftersom du vill koncentrera dig på Serie A).
Överhuvudtaget så förtjänar de större uppmärksamhet i Sverige. Talanger och bra publik, samt inte minst Glenn Strömberg…
Nå i senaste numret av Calcio2000 så lyfts Jack Bonaventura fram. Och allvarligt talat så är Bonaventura ett för jävla bra namn för en talang som vill slå sig fram… men jag har inte alls koll på honom.”
(FB) Allt om Calcio!
Atalanta är bra på att fostra italienare, på samma vis som Empoli. Frågan är om det är bra för Italien att de nu spelar i Serie A? Vågar de föra fram talanger på samma vis som då de spelar i Serie B? Eller är det onödigt och oekonomiskt?