2015-11-06, 22:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det är mobilen som tycks röra sig något söderut ganska nära inpå försvinnandet, innan den slocknade . Nog så intressant! Fanns det något klockslag för rörelsen? Fanns det verkligen tid för en rituell hängning i ladan innan mobilens rörelse?
Den rör sig söderut en kort stund - tills den antingen krossas eller batteri dör. Skulle tippa att display-platsen är trolig. Det påverkar inte tidsspegeln för mordet.
2015-11-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så du tycker att 5000s slask av oväsentligheter, som kan avskrivas, också skulle ingått i FUP?

FUP innehåller, som det bör, kontentan av det som styrker åklagarens åtal?

Du och många med dig ägnar er tid åt slasken, som ni inte ens vet vad den innehåller. Eller?

Meningen, inte vet jag, men du kanske kan svara på det? För mig ter det sig som totalt bortkastad tid.

Desssutom blir denna tråd helt oläslig istället för att kunnat vara intressant och tankeutmanade.
Alternativteoretikerna kan väl samla ihop 1200 spänn och köpa ut slasken. Det borde ju finnas mycket spännande stoff i den. Då skulle tråden åtminstone livas upp lite som omväxling till snedläsande av FUP och fria insinuationer. Kanske där framgår att polisen faktiskt undersökt en del alternativ och kan övertyga en och annan ? 1200 spänn kan väl inte vara någon stor uppoffring med ett så ädelt syfte ?
2015-11-06, 22:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
För all del, herrn.
Om nån tagit ett blodprov på NB som en slags sköterska från helvetet - då kan vi diskutera plantering.
Tills dess: Lägg ner.
Fröken, om jag får be. Varför måste man ta blodprov? Provat detta?
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har googlat lite. I en centrifug kan man dela upp blodet i vita och röda blodkroppar, samt plasma. Därefter kan man ta bort de vita blodkropparna. I med sekret, lite bikarbonat och citronsyra i lämpliga proportioner och voilà, en planteringscocktail!
2015-11-06, 22:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men du är heller inte ifrågasättande utan godtagande.
Vinner du nåt med ditt tjat? Dina frågor som inte leder nånstans? Lägg upp en teori istället för att komma med oneliners i frågeform så det blir nåt att diskutera.
2015-11-06, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Låt oss slå fast att vi har olika inställning till hans opartiskhet.

Han uttrycker sin bedömning baserad på sin gedigna kunskap inom sin proffession/ämneskunskap. Ta det till dig. I annat fall kommer du aldrig ha någon trovärdighet eller bli klokare.
2015-11-06, 22:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Fröken, om jag får be. Varför måste man ta blodprov? Provat detta?
Fröken? Jo,jo... du har än inte skrivit nåt som indikerar kvinnligt kön. Tills dess kommer du för mig vara en bild av en penis.

Förstår du verkligen inte vad kluster betyder?
2015-11-06, 22:10
Medlem
Har själva mobilen inte bara displayen återfunnits? Tyckte det lät konstigt från början, i moderna smartphones är ju lixom mobilen ett med skärmen? Är det något som saknas?
2015-11-06, 22:11
Medlem
Med all säkerhet kremerad då
2015-11-06, 22:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fröken? Jo,jo... du har än inte skrivit nåt som indikerar kvinnligt kön. Tills dess kommer du för mig vara en bild av en penis.

Förstår du verkligen inte vad kluster betyder?
Det lättar inte upp stämningen i tråden att vara oförskämd.

Vad har det med saken att göra? Varför skulle inte min planteringscocktail ge en riktig blodbild på en liten fläck?
2015-11-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det du citerade i ditt inlägg om NBs karaktär säger väldigt mycket.

Så liksom du skulle jag också vilja veta mer om uppväxten och även hans ex frus upplevelser. Antar att hon hade en god anledning att skilja sig och se till att skydda sin dotter från NB.

Även om AB antyder lite är han försiktig i sina uttalanden. Men det viktigaste framgår ändå.

NB är oberäknelig
NB är aggressiv
NB är lättirriterad
NB är nedlåtande mot kvinnor
NB är provocerande
NB är våldsbenägen

När NB väl är inlåst för gott kanske AB möjligtvis släpper på förlåten lite, men inte säkert. Tror nämligen NB dessutom är hämndlysten och långsint.

Min uppfattning.
Hur har du kommit fram till det? Det låter som du känner dem ?
2015-11-06, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Adriana också? NGs bil har ju fönster runt om. Rena växthuset. Adriana såg bara sidorutor i dörrarna. Så fel kan man bara inte se.

Vittnesmål administratorn om joggerskan

10:00, 2 November 2015
Hon har skickat en bild till gårdsägaren ungefär hur den skulle ha sett ut. En vit caddy eller en Citroen.

Bilden stämmer inte övererens med 35-åringens bil, säger vittnet.
2015-11-06, 22:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Det lättar inte upp stämningen i tråden att vara oförskämd.
Vad har det med saken att göra? Varför skulle inte min planteringscocktail ge en riktig blodbild på en liten fläck?
Att jag tycker att du inte beter dig öht i nån fråga som skulle indikera kvinna?
Är det att vara oförskämd? En fråga jag ställt x flera det är frånvaron om tankar till offret - det undviker du galant.
Din planteringscocktail?
Fattar du inte vad kluster betyder så säg det istället. Det är inte +4.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in