2015-11-06, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Örhänget hittades av en militär i mörkret i ladan i skenet av en ficklampemobil efter genomsökningen av forensikerna. Hur är det möjligt?

Och han fick ett "infall" att gå dit och söka ensam. Och råkade ( "råkade"?) hitta örhängen som alla hade missat.

Detta är ett utav de osannolika scenariorna som polisen/åklagare bygger upp sitt resonemang om. För normala poliser borde varningsklockor ringa lite lätt här.
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men det mest framträdande är, att de låter väldigt osäkra på om domstolen köper gärningsbeskrivningen:

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2888465-lisa-holm-liknande-sexfall-kan-sokas-utomlands

Det hör till att man faktiskt säger om han fälls. Däremot så kan polisen resonera på ett helt annat sätt än en domstol. Tex friande domslut, men polisen anser att det är uppklarat. Det kommer alltså inte att bli så att man letar vidare eller har godsherren som andrahandsval.

Här anser polisen att utredningen är så stabil att dom utesluter en annan gärningsman, och då är det inte så att polisen kommer fortgå i några andra spår. Och dom kan sitta rätt tryggt då bevisen har en styrka som man sällan ser. Alltså förväntar sig åklagaren en fällande dom annars hade han inte väckt åtal. Några jordskredsbesked kommer inte att ske här.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag kan inte svara på det.
Det är inte mitt huvudfokus.

Det syns som att det är det ... Hur som, tycker du det var "svåra" frågor?

Mina svar

1. NEJ
2. NEJ
2015-11-06, 20:19
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Jo, det var det vi avhandlade, åtminstone jag. Jag kan inte veta hur du tänker.
Lisa sa på cafeet att det gjorde inget att kunden fick en annan soppa än den han beställt för det var hennes pojkvän.

Detta verkar av någon anledning vara ett känsligt område för dig.

Så var det väl inte riktigt. Maria som talar dålig svenska påstår att Lisa sa det. I rättegången var hon inte säker. Någon kan ha frågat " vem beställde soppan som var slut", och Lisa svarade " det var pojkvännen".

Behöver inte vara svårare än så.

Kan du nu redogöra för en misstänkt gärningsman, gärningsbeskrivning och tekniska bevis eftersom du inte tror NB är skyldig. Du får komma med något annat än antydningar som grund.
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Kanske hustrun var med på en kant och? LH var ju blyg och gick inte fram till vem som helst. Kanske en kvinna blir mer betrodd om hon står och gapar på LH rakt över vägen just därför? Ah, finns folk till allt här, har ju inte ens släppt tanken på LH:s pappa inte är skyldig läste jag förut här ute idag, sjukligt att tänka så. Klart han var mån om sin tös..... om inte annat BORDE det ha visat sig när han säger att han ångrar djupt att han inte hämtade henne som vanligt.
Ursäkta att jag klampar in men det pappan sa att han ångrade något fruktansvärt var att han var pådrivande i att hon skulle köra själv. Ett sätt att få frigöra sig och få självförtroende att klara sig själv.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Är det verkligen så eller har resultatet hamnat i slasken? Gerd måste ju ha beställt jobbet någonstans och betalt för det.
De som är kontrollerade och avfärdade från utredningen befinner sig i slasken. Det innebär tips, förhör, topsade personer. Slasken kan begäras ut, det görs en sekretessbedömning och den kostar multum iom att den är så stor. Men så stort intresse som det finns här så borde det finnas vilja att få ut alla mystiska personer.

Inger har djupdykt men uppenbart fann hon inget av intresse. Hade hon funnit nån hade det säkert hamnat på hennes klagolista - men tystnaden är nog väldigt talande. Hon har märkligt nog inte ens påtalat detta.
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klasAndersson198
Har nu läst om den gröna teleskoplastaren ,främst för jag känner ett av vittnena från förr !!

AJ och sonen ser den alltså ute och köra på dagen , flera förhör om den ,bla hävdar Ulrik Lind med fru att den stod i den öppna porten på baksidan av Ladan kl 20.20
....... men sen då ?? inga mer förhör ?
vem hade ställt den där ?
vem flyttade den ? och när ?

vad jag kan förstå så fanns bara Grävmaskinen som stod INNE i ladan där när dom började söka ?
fattar det som att teleskoplastaren stod på sin plats inne i den låsta spritfabriken på Måndag morgon?
eller ?

nån som har nåt svar ?
Ja, när flyttades hjullastaren tillbaka? Det pågick verksamhet i ladan någon dryg timme efter försvinnandet när nb och ib inte var där.
2015-11-06, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Håller med - men lägger till att det kan finnas annat, dock är han troligen inte högintelligent så han förmådde inte bättre. Så nåt passande kan de nog ändå hitta i de förlorade åren. Sen vore uppväxt intressant att ta del av, speciellt hos morföräldrarna.
Han var kanske så sjuk att föräldrarna inte orkade ha honom hemma?
2015-11-06, 20:23
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Nej, jag har aldrig någonsin blivit illa behandlad av någon myndighet, tvärtom. Min grundinställning är att man kan lita på alla svenska myndigheter.

Jag har följt denna historia sen den 11 juni eftersom jag var på besök hos vänner vid Kinne-Kulle , någon km från Martorpsgården. Det kändes så nära för mig eftersom jag var där, så nära. Jag blev också så tagen av denna tragiska historia att jag började engagera mig.
Jag såg alla videointervjuer som gjordes under sökveckan, läste artiklar mm. Sen läste jag FUPn i sin helhet när jag fick tillgång till den.
Anledningen till att jag engagerar mig är att jag inte tror på det händelseförlopp som polis och åklagare redovisar.
Jag tycker det verkar orimligt på många sätt.
Jag tror inte att NB är skyldig till detta dåd, eller åtminstone inte initativtagare.

Det var märkligt! Det tycks som om dina inlägg är mycket misstänksamma mot polis, åklagare, förhörsmetoder och tekniska bevis mm.

Allt är "mörkat", planterat och rena lögner.
2015-11-06, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Det var märkligt! Det tycks som om dina inlägg är mycket misstänksamma mot polis, åklagare, förhörsmetoder och tekniska bevis mm.

Allt är "mörkat", planterat och rena lögner.

Ja, jag tror att det är något som inte stämmer.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det syns som att det är det ... Hur som, tycker du det var "svåra" frågor?
Mina svar
1. NEJ
2. NEJ
Visst är detta fenomen intressant? Det svämmar över i tråden av fullständigt onödiga inlägg. Ingen kan redovisa sina misstankar, ingen törs stå för det de insinuerar?

Var och en som är så förbannat kåt på att älta pappan borde sjunga ur skägget så hela paketet läggs på bordet så det kan analyserar, krossas och förkastas. Ett logiskt förlopp på en topsad pappa efterlyses inklusive NB:s exklusiva inblandning med sitt DNA efterfrågas.
Just nu lusar detta ner tråden så den ser ut som en alternativtråd istället.
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Något som spökar för mig är lastmaskinen som kördes på söndagen enligt vittnen. Och att nb verkade högst besvärad när aj frågade honom om det. Aj uppger tiden till körandet till ca 14.30(fup180) medan Lars tror sig komma ihåg att arne sagt att han sett lastmaskinen på rull mellan 1900-1930 på kvällen.(fup244)

Vad kan det vara om egentligen?

Även om om det stämmer att lastmaskinen användes 14.30 är nb's skamsna uppsyn skum. Och har han använt den till svartkörning borde det finnas en köpare av tjänsten som nog skulle ha gett sig till känna.
Citerar mig själv då jag fortfarande inte fått rätsida på detta. Är det något jag missat eller är det helt oklart vad hjullastaren var ute på för irrfärder den söndagen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in