Citat:
Ursprungligen postat av
angladotter
Men tidsintervallet är ju detsamma ändå, oavsett om det var NB eller någon annan som dödade och gömde Lisa (eller som i din hypotes en annn person som dödade och NB som gömde). Hon måste ju ha överfallits vid 18.30 och NB sågs på väg hem från Martorp strax efter 19.
Jo visst är det så. Men bara en spekulation som förklarar NBs DNA på LH. Tidsintervallet är galet vilket som. Det som känns fel är att på den tiden (18:30 och strax efter 19), så är det omöjligt för NB att göra detta själv. Om nu NB har varit delaktig i mordet, hur kommer det sig att han slarvar så otroligt mycket med spår efter sig och inte den andra personen.
Det jag tror är att det är två st gärningsmän som har gjort detta förut. Dom vet vad dom gör, dom är effektiva och lämnar inte spår efter sig. NB kommer till ladan bara någon minut efter att dom är klara. Paniken uppstår och han lyckas få in LH i bilen snabbt och kör iväg.
Men jag har tänkt så mycket på detta så börjar bli hjärndöd. Tiden passar inte in på en GM iallafall.
Jag hoppas verkligen att NB är den enda gärningsmannen, så att svinet/svinen som har gjort detta mot stackars LH inte går fria.