2015-11-06, 18:47
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ja, man kan ju undra varför åklagaren så ivrigt förnekar att Lisa hade en pojkvän

Kanske för att det inte fanns något som talade för just det.
2015-11-06, 18:49
Medlem
CatTheHunters avatar
Den som tittade in i byssjan kände ingen liklukt från början.....om man nu skall prata om förruttnelse vilket gjordes mycket här för ett tag sen, och kunde väl ändå mindre tro att nån skulle gå plats i skåpet. Nån som vet om vederbörande tittade i soffan, för vad jag uppfattat titta bara nån in i dörren och stängde igen.
2015-11-06, 18:49
Bannlyst
Citat:
Och som åklagaren bedyrade inte ingick i utredningen..till Skövde tidnings journalist.
Vad berättade fru Hamilton?
Ställ frågan i ett relevant sammanhang. Du slåss mot väderkvarnarna.
2015-11-06, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Men tidsintervallet är ju detsamma ändå, oavsett om det var NB eller någon annan som dödade och gömde Lisa (eller som i din hypotes en annn person som dödade och NB som gömde). Hon måste ju ha överfallits vid 18.30 och NB sågs på väg hem från Martorp strax efter 19.

Jo visst är det så. Men bara en spekulation som förklarar NBs DNA på LH. Tidsintervallet är galet vilket som. Det som känns fel är att på den tiden (18:30 och strax efter 19), så är det omöjligt för NB att göra detta själv. Om nu NB har varit delaktig i mordet, hur kommer det sig att han slarvar så otroligt mycket med spår efter sig och inte den andra personen.

Det jag tror är att det är två st gärningsmän som har gjort detta förut. Dom vet vad dom gör, dom är effektiva och lämnar inte spår efter sig. NB kommer till ladan bara någon minut efter att dom är klara. Paniken uppstår och han lyckas få in LH i bilen snabbt och kör iväg.

Men jag har tänkt så mycket på detta så börjar bli hjärndöd. Tiden passar inte in på en GM iallafall.

Jag hoppas verkligen att NB är den enda gärningsmannen, så att svinet/svinen som har gjort detta mot stackars LH inte går fria.
2015-11-06, 18:53
Medlem
allegragellers avatar
Vet inte om länken varit uppe i tråden redan..

"Om Lisa Holms misstänkte mördare fälls planerar polisen att leta efter liknande mord utomlands – för att eventuellt kunna knyta 35-åringen till fler dåd.

- Blir det en träff kan vi leta efter andra likheter, och se om den här personen varit där just då, säger kriminalkommissarie Lars Johansson, som är den polis som ansvarar för Lisa Holm-utredningen."

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2888465-lisa-holm-liknande-sexfall-kan-sokas-utomlands
2015-11-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag vet ingetdera.

Jag tror du vet?
Det finns i alla fall en ung H som bor i Skövde och är jämnårig med BO.
2015-11-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klasAndersson198
rimlig förklaring är att Gärningsmannen ville vara säker på att den var avstängd =ej sökbar ,
men som jag tyder de upphittade delarna så har man bara hittat displayen ? alltså inte själva eletroniken med minnet och batteriet ?
rätt eller fel ?
Rätt
2015-11-06, 18:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Eh ursäkta?

Det finns inget som visar på att NB begått mordet? Hans blod plus dna på snöre samt dna på röret där han hänge upp lisa? Hans blod plus dna på hennes tillhörigheter?

Är du ett troll eller?
NB:s blod hittades inte på en enda snörstump.
Medlem
CatTheHunters avatar
Går det inte kolla upp MGM vad han gjorde under de fyra år han var i USA?

Ursäkta mina goa debattörer men nu börjar dr Pihl som är väldig spännande ikväll sen gårdagens avsnitt. Kanske kikar in senare.
Medlem
katws avatar
Citat:
Jag tror du vet?
Det finns i alla fall en ung H som bor i Skövde och är jämnårig med BO.

Om du kallar 20 månader dom emellan jämnårig så visst, varsågod. Åt "fel" håll dessutom.
Bannlyst
Citat:
Hur vet vi att Lisa var kvar vid ladan 18:26?
Varför indikerade telefonipositioneringen att hon börjat färdas söderut?
Varför hittar inte polisens sökhund någonting inressant vid den förmodade "hängningsplatsen" när den sökte på natten i ladan, några timmar efter försvinnandet?
Varför hittade den inte ens handsken?
  1. nej vi vet inte det varför skulle vi veta det?
  2. Gjorde den, det var mer än jag visste kanske bäst att du ställer frågan till de som kommit med påståendet, vilka är de?
  3. Vilken sökhund på vilken sökrunda menar du inte hittade något bara några timmar efteråt?
  4. Handsken hittades nog inte där av den enkla anledningen att den inte fanns där, när den lagts dit blir den dock desto lättare att hitta.
2015-11-06, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vet inte om länken varit uppe i tråden redan..

"Om Lisa Holms misstänkte mördare fälls planerar polisen att leta efter liknande mord utomlands – för att eventuellt kunna knyta 35-åringen till fler dåd.

- Blir det en träff kan vi leta efter andra likheter, och se om den här personen varit där just då, säger kriminalkommissarie Lars Johansson, som är den polis som ansvarar för Lisa Holm-utredningen."

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2888465-lisa-holm-liknande-sexfall-kan-sokas-utomlands

inte alls överraskande, djävulskt (o?)passande att gå ut med det medan tingsrätten filar på sin dom...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in