2015-11-05, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Den satt kvar i den vrängda ärmen på jackan.

Att LH inte har GMs "hud under sina naglar" beror troligen på att hon hade handsken på sig.

De åkte av när NB drog av henne jackan, en satt kvar i ärmen och den andra ramlade ur i ladan när NB lade in LH och sakerna i bilen.

Han kanske anföll henne bakifrån så hon hade inte en chans att riva honom
2015-11-05, 20:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag har varit inne på den linjen att han har sett henne på morgonen när hon åker till jobbet, det är definitivt inte en vanlighet att en ung tjej på moppe passerar Blomberg. För offret var det första gången på väg till sommarjobbet. Hans nyfikenhet har startat och kan ju knappast vara svårt att höra där mopedljudet upphör bara några hundra meter bort från Blomberg.
Kan ha åkt förbi stället för att kolla och då börjar det snurra i knoppen på NB. Jobbet t.ex. på GUM kan inte tagit 1-1,5 timmar när t.o.m. brodern säger det tar max 20 minuter. Ser man sen till hur reparationen är gjord så tar det fem minuter även för en lärling.
Jupp, där väcks nog lågan och jag tror han sätter sig i bilen eftersom flertal vittnen ser honom sen.
Jag är beredd att tro att han har ett MO som innefattar ett visst ideal likaväl.
Han vet precis vad han vill ha, han är redo - när tillfälle ges verkar det ske i en blixtattack.

Undrar varför han var till Gum? Han kommer från Blombergshållet och verkar lämna åt det hållet likaväl. Han verkar även ha varit ute en längre stund även om vittnen ser honom komma från Martorphållet vid 10-10.30. Funderar om han eg. fixade fönsterblecket på fm. Han är ovillig att åka kl 16 säger IB (tja, är jobbet gjort och planerna är andra så..)
Hans bror tror han sover, det är knöligt vid täcket men ser honom inte förrän kl 14.

Gustav sägs ha åkt kl 11. Familjen lämnar mellan 12 och 16-16.30. Detta kan indikera att han inte var där ens på em efter 16 - han hade väl blivit iakttagen isf? Det är 20 m mellan stugorna.
Finns det nån iakttagelse om hans rörelsemönster på em från kl 16?
2015-11-05, 20:50
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Hur vet du att det är färskt?

På samma repstumpar som hör ihop med det som satt på LHs hals finns finns blod från 2 personer. Delvis blandat. Det betyder att det är avsatt på repet vid samma tillfälle nämligen när LH dog. Det är NBs blod.
2015-11-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, dom kan ha missat handsken i ladan. Det var skräpigt där, och mörkt, som du skriver. Fast den andra handsken satt fast i jackärmen, enligt rättsteknikerna.

Jag är ödmjuk den kan ju ha åkt av om han drog av henna jackan, den ena la sig på golvet den andra fastnade i jackarmen
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Han kanske anföll henne bakifrån så hon hade inte en chans att riva honom

Kan säkert vara så , men troligen hade hon handskarna på sig.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
På samma repstumpar som hör ihop med det som satt på LHs hals finns finns blod från 2 personer. Delvis blandat. Det betyder att det är avsatt på repet vid samma tillfälle nämligen när LH dog. Det är NBs blod.
Hur vet du att det fanns blod från två personer?
2015-11-05, 20:52
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Den satt kvar i den vrängda ärmen på jackan.

Att LH inte har GMs "hud under sina naglar" beror troligen på att hon hade handsken på sig.

De åkte av när NB drog av henne jackan, en satt kvar i ärmen och den andra ramlade ur i ladan när NB lade in LH och sakerna i bilen.
Så tror jag också att det gick till. Förutom att jag tror att handsken i ladan åkte av när hon kämpade emot. Tyvärr kommer vi aldrig att få redan på vem av oss som har rätt.
2015-11-05, 20:54
Medlem
Citat:
Kan säkert vara så , men troligen hade hon handskarna på sig.

Ja, det finns ju några alternativ,
Få NB att tala så kanske vi kan lägga ner denna tråd
2015-11-05, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Apropå den där handsken i ladan så har det slagit mig att det kan ha varit någon som planterat den där.... och nu vill jag inte bli kallad foliehatt eller något sådant. Helt seriöst, skulle det kunnat ha varit så att brodern fattade vad NB höll på med och därför försökte leda polisen på rätt spår? Jag kan tänka mig att det inte skulle vara det lättaste att kontakta polisen och sätta dit sin storebror.

Självklart så visste både IB och AB att NB hade någonting med försvinnandet att göra. Om frun inte förstod det redan på natten när polisen kom och knackade på så borde det ringt en klocka när han bad om alibi mer eller mindre. Säg att brodern hittade handsken i bilen eller i ladan och planterade den där för att som sagt va, rikta polisens intresse åt rätt håll.

Innan ni skriker foliehatt och så vidare så vill jag bara säga att detta var något som jag funderat på ett tag, även om Ockams jävla kniv är vassaste kniven i lådan... men om.

Den tanken har också föresvävat mig. Speciellt som det var just AB som tog upp den först ...
2015-11-05, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den tanken har också föresvävat mig. Speciellt som det var just AB som tog upp den först ...

Skulle han inte ha erkänt detta i förhöret den gode broden
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Ja, det finns ju några alternativ,
Få NB att tala så kanske vi kan lägga ner denna tråd

Han njuter av makten att det bara är han som vet. Så jag tror inte han släpper ifrån sig den.
Medlem
Är det någon som tror att han kommer erkänna?

Finns det någon statistik på hur många som döms mot sitt nekande?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in