Citat:
Ursprungligen postat av
ToZon
Jag har varit inne på den linjen att han har sett henne på morgonen när hon åker till jobbet, det är definitivt inte en vanlighet att en ung tjej på moppe passerar Blomberg. För offret var det första gången på väg till sommarjobbet. Hans nyfikenhet har startat och kan ju knappast vara svårt att höra där mopedljudet upphör bara några hundra meter bort från Blomberg.
Kan ha åkt förbi stället för att kolla och då börjar det snurra i knoppen på NB. Jobbet t.ex. på GUM kan inte tagit 1-1,5 timmar när t.o.m. brodern säger det tar max 20 minuter. Ser man sen till hur reparationen är gjord så tar det fem minuter även för en lärling.
Jupp, där väcks nog lågan och jag tror han sätter sig i bilen eftersom flertal vittnen ser honom sen.
Jag är beredd att tro att han har ett MO som innefattar ett visst ideal likaväl.
Han vet precis vad han vill ha, han är redo - när tillfälle ges verkar det ske i en blixtattack.
Undrar varför han var till Gum? Han kommer från Blombergshållet och verkar lämna åt det hållet likaväl. Han verkar även ha varit ute en längre stund även om vittnen ser honom komma från Martorphållet vid 10-10.30. Funderar om han eg. fixade fönsterblecket på fm. Han är ovillig att åka kl 16 säger IB (tja, är jobbet gjort och planerna är andra så..)
Hans bror tror han sover, det är knöligt vid täcket men
ser honom inte förrän kl 14.
Gustav sägs ha åkt kl 11. Familjen lämnar mellan 12 och 16-16.30. Detta kan indikera att han inte var där ens på em efter 16 - han hade väl blivit iakttagen isf? Det är 20 m mellan stugorna.
Finns det nån iakttagelse om hans rörelsemönster på em från kl 16?