2015-11-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Tycker att det är förlite matrial från förhöret med nb han har ju haft 4 timmars förhör. Och borde inte tolkens uttalanden vara med i fupen?

Om NB endast säger typ "jag vet inte", "jag vet verkligen ingenting" ... spelar det då någon roll hur många timmars förhör det är om hans utsaga inte förändrar sig alls. Vid vilket valfritt ögonblick som helst hade han kunnat tillföra utredningen något och fått all uppmärksamhet samt ytterligare tid. Gör NB det? Nej.
2015-11-05, 20:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur skulle du som förälder agera?
Den frågan kan inte en snorunge som inte har några barn själv besvara.
Varje normal förälder hade agerat som pappan i det här fallet har agerat.

Själv hade jag nog försökt skjuta fanskapet för mitt liv är ju ändå inget värt efter det min dotter har blivit utsatt för. Så bestialiskt så orden fattas...
2015-11-05, 20:21
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Vilka tänker du på och vem menar du? Vill du förklara?
Han som kom undan heter antagligen Mats Alm, och de andra oskyldiga kan vara en gigantisk lista... fängelsena är fulla med oskyldiga mördare
2015-11-05, 20:22
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Dessutom misstänker jag att pappan kan vara en av flera som driver opinion för åklagaren i den här tråden.
Jag tror att pappan är alldeles för intelligent för att ens komma på den tanken. Om han nu alls har läst i tråden, så gav han säkert upp redan efter ett par inlägg.
2015-11-05, 20:22
Medlem
mjohan84s avatar
Vad hände med youtube-kontot lisaholm som lade ut en film innan hon försvann?

Fanns det något om detta i utredningen ?
2015-11-05, 20:23
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Han tyckte väl/trodde väl att det bara skulle se ut som skräp, vilket som helst. Tror han blev helt chockad över pådraget och något sådant som Missing People (som dessutom hade rekorddeltagande) hade han väl aldrig hört talas om.

Planen var säkert att kroppen och tillhörigheterna skulle mellanlanda på Martorp och sedan grävas ner alternativt sänkas i sjön. Men plötsligt kryllar bygden av folk som letar efter Lisa och NB:s handlingsutrymme minskar by the hour.
Men det kryllade inte av folk där på nätterna. Den misstänkte gärningsmannen (och sannolika mördaren) hade kunnat smyga sig till skräphögen för att hämta hjälm och jacka för att gömma dem bättre.

Tyvärr är hela händelseförloppet, från att Lisa står vid mopeden tills dess att hennes kropp hittas, mycket oklar.
2015-11-05, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Tolken ska vara som en icke existerande person, i fupen står ju ibland att tolken frågar om något, men en tolk som jobbar bra ska inte märkas.
Han märks ju klart och tydligt genom att översätta Nb eh och äh som ämnar att göra Nb uttalanden till åtlöje. Och han har suttit i långa förhör ändå använder dem bara en del!
2015-11-05, 20:24
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Det kan nog tänkas finnas flera militärer som driver opinion här, ja.

Om pappan är GM så finns det nog flera militärer som kan tänkas ha gjort sig skyldiga till skyddande av brottsling.

Det är en global struktur att polis och militär hotar dom som vill synliggöra/avslöja polisers och militärers egna brott. Händer alltså överallt i världen. Det hoppas vi inte sker i detta fall om så skulle vara fallet, det skulle vara allvarligt.

Men snälla du....

Tror du på fullt allvar att SH har något med det här att göra?

Ni är ju för helvete inte riktiga i skallen?
2015-11-05, 20:26
Medlem
Vad var det som hittades i en spannmålstork mitt emot cafeet?

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det verkar lite långt men hon kanske har jobbat på kaféet tidigare när det låg vid klosterkyrkan i Värnhem, (inte så långt från Skövde), men våren 2014 flyttade caféet till det gamla magasinet på Blombergs säteri, Källby.
http://www.hallekis.com/xx140409a.htm

Det här känns banne mig inte bra
Polisen har hittat spår efter försvunnen kvinna
Polisen har hittat spår som kan knytas till den försvunna flickan i en spannmålstork på Blomberg.
Spåret som polisen funnit har upptäckts i en spannmålstork mitt emot caféet där flickan befann sig innan hon försvann.
Lars Johansson vill inte uppge vad för typ av föremål det handlar om.
Vidare i texten...
Sökandet efter flickan har pågått hela natten och under måndagseftermiddagen anlände brottsutredare från enheten för grova brott till platsen. En helikopter har sökt över området, hundpatrull och ett antal polispatruller fanns på platsen, liksom kriminaltekniker.
Magasin och brunnar i Blombergsområdet är genomsökta med hjälp av personal på Blombergs säteri. De gödselbrunnar som finns vid det aktuella magasinet ska ha tömts på innehåll under dygnet.
http://nlt.se/nyheter/gotene/1.4050411-polisen-har-hittat-spar-efter-forsvunnen-kvinna
2015-11-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Han som kom undan heter antagligen Mats Alm, och de andra oskyldiga kan vara en gigantisk lista... fängelsena är fulla med oskyldiga mördare

Aha, ja självklart Mats Alm, borde ha kommit på det själv
2015-11-05, 20:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Engagemanget var både rimligt och beundransvärt, dessutom bra för honom själv känslomässigt.

Hans aktivitet under rättegången var en del i hans roll som målsägare. Bra att han orkade.

Hans uppfattning om skuld är väl knappast dokumenterad. Om han var övertygad om MGM:s skuld, så var han inte precis ensam. Som målsägare är han part i målet och har inga objektivitetskrav på sig. Han hade alldeles säkert inte ens tittat i FUP, däremot lyssnat på målsägarbiträdet (det var ju som rådgivare denne skulle bistå bl a) och denne var nog övertygad om skuld, baserat på sin erfarenhet och på studiet av FUP.

Utfallet talar för att det var ett klokt val av målsägarbiträde. Biträdet har säkert haft en inte bara professionellt nyttig funktion utan säkert också bidragit till familjens sinnesro.

Pappan uppträder som målsägande och gör det samlat, redigt och beundransvärt.

Sammanfattningsvis kan den insinuanta karakteristiken av pappan klassas som lögnaktigt och ärerörigt. Förtal med andra ord.
Så det räcker inte med ett åklagarbiträde, åklagaren behöver två. Det är ofta så att målsägande är övertygade om misstänkts skuld, rent önsketänkande, och det kan påverka hans agerande. Om bevisningen är så stark borde han låta rättsprocessen ha sin vanliga gång.
2015-11-05, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Vad var det som hittades i en spannmålstork mitt emot cafeet?

Jag tror handsken ramlade ur fickan i hennes rosa jacka i strid i ladan, den andra handsken satt i fickan på jackan i rishögen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in