2015-11-05, 19:21
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelbiskvier
Utan att behöva läsa igenom hela tråden.. Finns bilderna att tillgå innan hon flyttades från skåpet?
Det finns länk till en bild längst ner under "FUP" fliken

http://www.homokozo.se/mordetpalh.php
2015-11-05, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Där satte du fingret på något som är centralt och begrundansvärt.
Denne mördare, Nerijus, i likhet med andra som tiger still om sina dödliga illgärningar
och förvägrar de anhöriga sanningen om de närmare omständigheterna kring mördandet,
håller i sin hjärtlöshet inne med berättelsen om offrens sista minuter i livet, känner hur
de äger de döda även efter dödandet och onekligen ger det en viss maktkänsla.
De är fullt medvetna allesammans om att de anhöriga inget hellre vill än att få vetskap
om vad som egentligen utspelade sig och hur deras nära och kära hade det i sina sista
stunder i livet och så länge ovissheten består är det en sönderslitande plåga hos dem
och den plågan kan nog en sån kallhamrad bastard som balten NB riktigt erhålla njutning
av att få vålla.

En pappa som riktar sig mot honom i domstolen och ber honom lugnt och sakligt men
uppfordrande att förklara hur hans DNA hamnat på insidan av hans tös byxor och en
oberörd, iskall gärningsman som mottar frågan och spottar den ifrån sig i nästa ögonblick.
Och tänker:"Jag dödade din dotter och njöt varje ögonblick medan det hände men du och
de andra ska aldrig få veta någonting om hur det verkligen var."

En mördare som behandlade sitt offer som ett värdelöst stycke kött behandlar de anhöriga
lika vidrigt för han gillar att göra det och ingenstans är att han längre att betrakta
som annat än ett fullgånget monster, tömd på allt av mänsklighet.

Han hemlighåller sanningen om detaljerna i sitt bestialiska mord och i nätterna återupplever han alltsammans gång på gång och han äger något som ingen annan någonsin ska få tillträde
till och det är nog en oerhörd njutning som detta innebär för honom.
Äger tillsammans med offret förstås. Som aldrig mer kan tala.

Mörda för sitt eget höga nöjes skull - Så sjukt blir aldrig mer friskt!

Det här är exakt vad jag känner och tror om NB.
Allting gick så fort, det kan tyckas misslyckat eftersom han inte hann göra något med sitt offer, men han har det med sig resten av livet. Det är det mest skrämmande med honom för mig. Enligt honom har han vunnit.
2015-11-05, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Glömt kvar i bilen har jag funderat på, måste ur igen, det är bråttom. När man ser närbilden från fyndsidan ser det konstigt ut. Inser man storleken på högen, troligen snart dags att elda och inte minsta insyn framifrån så är det kanske inte så illa valt för att vara ett hafsverk.
Det var väl förbud mot att elda där - den regelmässiga rutinen var att köra högen till en tipp. Om MGM visste detta kan man väl inte veta och om gården följde alla regler kan man inte heller vara säker på.
2015-11-05, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja men vi får väl bara hoppas för dig att du i framtiden inte hamnar i finkan i Thailand eller dylikt anklagad för mord och får en svensk tolk vars thai är jävligt knaggigt !!!

Vem är C DAK i klartext
2015-11-05, 19:27
Medlem
En sak jag inte fått grepp på,
När spred han ut spåren på traktorvägen,?
Han var ju synlig på grusvägen från Blomberg till Martorp på bägge hållen
Va det på natten eller?
2015-11-05, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Återigen: Stod den larmande bilen i en lada på Blomberg eller i nån lada vid Martorp?
Någon som har svaret på den frågan?

Som jag fattade det så stod den i Blomberg och SH hörde att den började larma. Var det aldrig någon som kollade VARFÖR ett billarm helt plötsligt slår på? För mig tyder det på nån sorts rörelse på eller alldeles invid bilen. Och jag frågar mig då, vad hände där och då?

Det var kvällen och natten mellan den 11-12 som militärerna var ute och sökte och parkerade vid Martorp med alla sina bilar som de hörde detta. SH var alltså med. Trots att det är militärer som borde reagerat om någon försöker ta en bil så reagerar de inte. Inte heller på att larmet fortsätter.
Förutom att detta visar den vittnande militären far med osanning (och borde utredas ang mened) så är det tydligt att de sökte i närheten eller på Martorp kvällen innan. Det märkliga var att de inte hittade den färgglada jackan. Men ibland är väl militärer blinda eller hur man nu ska tolka det.
2015-11-05, 19:32
Medlem
ziracorns avatar
NB har alltså tagit med sig slidsekret från IB, kladdat det på LH, för annars funkar det ju inte. Hans DNA måste ju finnas på LH:s trosor om han har varit där och gnuggat in hans egna kuksaft/frugans sekret... Men det finns ju inget sådant!
2015-11-05, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det var väl förbud mot att elda där - den regelmässiga rutinen var att köra högen till en tipp. Om MGM visste detta kan man väl inte veta och om gården följde alla regler kan man inte heller vara säker på.
Jag ser nu att "Gunnar" brukat elda där. Det var MGM själv som förmodade att man körde bort skräpet.
2015-11-05, 19:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Där får man inte ens en tolk.
Inte för att jag ser att det skulle fria NB i detta fallet. Man kommer dock inte göra samma misstag i Hovrätten.
Det är en sak som jag inte fattar.
22 oktober kommer första uttalandet i media.
23:e lämnas stämningsansökan kl 11 och sen offentliggörs FUP.
Igår säger hon att de jobbar på en anmälan som ska vara klar inom två veckor.
Lagom till domen presenteras.
Vart fick de uppgifter om vilka tolkar som varit med i förhören innan FU offentliggjordes?
Har man väntat in rättegången och domen och isf varför?
2015-11-05, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Det finns länk till en bild längst ner under "FUP" fliken

http://www.homokozo.se/mordetpalh.php

Har du tillgång till mer bilder från Boden när kläderna är borta
2015-11-05, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
NB har alltså tagit med sig slidsekret från IB, kladdat det på LH, för annars funkar det ju inte. Hans DNA måste ju finnas på LH:s trosor om han har varit där och gnuggat in hans egna kuksaft/frugans sekret... Men det finns ju inget sådant!

Kan han haft IB:s DNA på överläppen
2015-11-05, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
FUP sid 1278: kokerska på ett litauiskt företag sommaren 2012 i Halmstad [viss osäkerhet om orten i förhöret men helt säkert i Sverige, framgår av sammanhanget - MGM fixade det här jobbet och tog över henne.]

Står det i FUP är det säkert helt rätt. Jag återkommer med artikel. Där var en intervju med Irina men det kan ju vara en tolkningsfråga också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in