Citat:
Ursprungligen postat av
nedboy
Eftersom du nu startar en tråd om det och undrar så kan man ju fundera lite på vad det är som gör att killar/män startar trådar som det du beskriver?
Kan det vara så att många tjejer/kvinnor beskriver män som svin/äckel/våldtäktsmän osv? Eller att vissa tjejer skriker ut på instagram, Twitter mm att de hatar män, hatar män i grupp, hatar samhället som män "har skapat" osv?
Du menar att en tjej som skriver att hon avskyr våldtäktsmän/ män som sexuellt trakasserar = svin, äckel etc inte har något som helst skäl att göra detta? Hmm?
Och säg mig hur går det vara nyanserad på twitter? du kanske borde börja läsa lite mer grundläggande feminism INNAN du kastar dig in i sociala medie feminismen?
Med tanke på att 90% av allt skit i världen utförs/ skapas av män, och att så gott som 99% av allt skit som drabbar kvinnor har män som förövare så kanske det finns skäl för kvinnor att bli vansinniga? just på män?
Är väl extremt förvånande faktiskt att inte fler män som drabbas av andra män…just tar upp faktorn att det är just nästa enbart män som är bovarna. Någonstans borde det ju ringa någon liten logisk klocka som säger…ehh? hang on, varför?
Citat:
Eller kan det ha med saken att göra att det finns grupper av kvinnor som helt seriöst forskar i möjligheten att skapa en fortplantning i en värld utan män?
Det forskas på artificiella livmödrar också. Och är nog både män och kvinnor i respektive forskarlag.
Men visst i denna "jakt" så är det nog män som är mest ersättningsbara. men så har det även varit moder natur också.
Citat:
Tjejer skapar webbsidor där män hängs ut, hatas och förlöjligas för att de sitter på bussäten på det sätt som passar en man utefter hur en man är skapad. Om det görs dokumentärer, tidningsartiklar, debattprogram på tv och det tjatas och gnatas något fruktansvärt över just det att en man beter sig som en man gör naturligt. Jämför det med en tråd på Flashback som du tar upp i den här tråden.
Mesta sånna bilder jag har sett har inte fotat männens ansikten, bara deras skrev så att säga.
Och joo, vi har märkt att det "passar" män att ta ca 95% av plats och syre. Även kvinnor har bäcken som gör att ben gärna vill falla åt sidorna då man sitter, har inget med nån XL pung som måste bre ut sig över 3 sittplatser att göra.
Jag kan tycka dessa "beteende" studier är rätt intressanta. Om du hittar något motsvarande beteende hos kvinnor så får du väl ta upp det och göra dokumentärfilm du också.
Citat:
När nu alla dessa saker debatteras i all möjlig tänkbar media så i själva debatten förlöjligas mannen och beskrivs som dum och hemsk. Vissa män som har försökt ta debatten har blivit uthängda som både det ena och det andra.
Pär Ström VAR extremt blåst, sorry men är liksom inte feministernas fel. Skicka fram någon vettigare exemplar av det manliga könet i hetluften istället.
Citat:
Sen kan man lägga på saker som gör en man till en man. Det ska alltid klagas, gnällas och skrattas åt av tjejer. Fast när det gäller saker som män tänder på när det gäller sex så är mannen äcklig. Alltid äcklig.
När det man tänder på är våld, förnedring, tvång och barn så jupp det är faktiskt äckligt. Hade varit exakt lika äckligt om det varit kvinnor som höll på så.
Dock kan jag här inflika att manlig sexualitet idag har en rätt dålig stämpel ja och det är synd, eftersom den ju är precis lika mycket värd som kvinnlig dito. Men du har ingen förståelse för att kvinnor kan ha 2000 år explosivt hämndbegär efter att fått sin sexualitet fullkomligen nersablad till nära vakuum? eller hur hade du känt det själv?
Citat:
När män agerar på det sätt som är naturligt enligt instinkterna som är nedärvda sedan tusen och åter tusentals år så är män äckliga, svin å fan vet å hans moster.
Vet du tror faktiskt inte alls att våldtäkt/ kvinnohat/ pedofili och förnedring av kvinnor ÄR speciellt i mäns gener. Och tror du det så är det ju fan synd om er på riktigt.
Och det kön som mest har fått höra nedvärderande ord som just "äcklig" "hora" slampa luder och bla bla…är väl för satan kvinnor? Och för vad? för att vi ens visat sexlust eller haft fullt normalt trevligt respektfullt sex. Motsvarande detta lider INTE killar/män av idag. Är inga som låser in er, kastar er utför balkonger för att ni haft flickvän eller karvar bort halva kuken för att ni minsann inte ska känna något.
Citat:
Men vad tror du själv? Män är bara svin va? Dumma och obegåvade, äckliga och det måste vara något fel på dem som inte kan sitta som tjejer även om det för en man inte är naturligt?
Hmmm?
Nope, jag tycker inte män är svin, speciellt dumma eller obegåvade. Jag har också noterat att de klarar att sitta som vem som helst på tunnelbanor utan större problem.
Däremot så tror jag vi måste göra något åt synen på män och vad manlighet ska vara. Ni måste finna er nya roller helt enkelt. Vår värld har inte längre plats för några dominanta, våldsverkare, plundrare och erövrare, no more…då går vi snart under. Så ni får fan lyssna lite på oss tjejer.