2015-11-03, 22:33
Medlem
brocalypses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monstret1
Jo, jag tror han kan vara ren. Att spekulera att han måste minst ha tagit 3 Tren kurer är ju fullständigt korkat.

Varför skulle det vara korkat? Fullkomligt relevant till hans fysik.
2015-11-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brocalypse
Varför skulle det vara korkat? Fullkomligt relevant till hans fysik.

Om han tagit så vet ingen vad mer än han själv. Bara spekulationer. Tren är inget undermedel som flyttar all utveckling till oanade höjder. Skillnad om du kände honom, var i närheten, såg hur han tränade, utveckling. Då skulle du kunna spekulera. Så du menar att alla som har hans volym och form har tagit Tren? Och varför just 3 Trenkurer? Man hinner mer på 14 års träning i så fall.
2015-11-03, 22:59
Avslutad
Citat:
Om han tagit så vet ingen vad mer än han själv. Bara spekulationer. Tren är inget undermedel som flyttar all utveckling till oanade höjder. Skillnad om du kände honom, var i närheten, såg hur han tränade, utveckling. Då skulle du kunna spekulera. Så du menar att alla som har hans volym och form har tagit Tren? Och varför just 3 Trenkurer? Man hinner mer på 14 års träning i så fall.

Har du druckit? Finns ingenting på honom som är rent, INGENTING!
2015-11-03, 23:06
Medlem
Herregud...

Han är inte ren.
2015-11-03, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Har du druckit? Finns ingenting på honom som är rent, INGENTING!

Trevlig kommentar!
2015-11-03, 23:24
Medlem
Likabra att moderator avslutar denna tråd då det inte finns någon diskussion. Alla vet ju säkert hur det ligger till. Inget utrymme för oliak tankar här inte.
2015-11-03, 23:44
Medlem
MyskooMojss avatar
Citat:

Jo tren är ett undermedel som du kallar det och flyttar dig till oanade höjder. Snubben är ju nästan lika tung som Arnold samtidigt som han både är kortare och mer ripped.
2015-11-04, 04:03
Medlem
På riktigt, ni som tror att denna kille är ren, hur dumma och trångsynta kan ni bli?
Han går verkligen över eld och vatten för att övertyga sina lojala fans om att han är "lifelong natural bodybuilder", helt sjukt för fan. Simeon och Carlen kan ju ta och suga varandras kukar på något fitness expo, mycket rent testo att utbyta där.
2015-11-04, 11:51
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Det genetiska är mycker mer betydelsefullt och kraftfullt än steroider/GH/peptider. Som Simeon skulle nog Olympiakillarna kunna se ut om de var rena. Många av dem som har den massan saknar helt eller delar av Myostatin gen paketet och det ger dem betydligt mer massa.

Precis som en sprinter, det finns ett fåtal med de förutsättningarna oavsett doping eller ej. Så klart man blir ifrågasatt. Och det finns alltid undantag mot en vanlig människa. Tex Magnus Samuelsson skulle även ren ha nått bättre resultat än alla andra 995 av 1000.

Jo, jag tror han kan vara ren. Att spekulera att han måste minst ha tagit 3 Tren kurer är ju fullständigt korkat.

För att fästa lite vikt vid detta uttalande så måste vi ju bena ur vad som egentligen menas med "genetik". Jag tror att det du tror att "genetik" innefattar i detta avseende är fel.
Hur genetik kan påverka en individs förutsättningar att bygga är, såvitt jag förstår det, följande;
- Antal satellitceller i muskulatur
- DNA-sekvens för arvsanlag (stomme osv)
- Hur hormonkompositionen ser ut: gh-, testo- och myostatin-nivåer.

Antalet satellitceller påverkar ju direkt antalet celler i musklerna vilket egentligen är detsamma som GH:ts effekt; hyperplasi. Men en normal individ har ju sedan fosterstadiet en utsöndring av det tillväxtreglerande proteinet myostatin vilket gör att man inte växer för mycket. Denna genmutation upptäcktes 1997 och det är extremt få som är diagnostiserad med en mutation av båda generna i genparet för myostatin, vilket leder till abnormal tillväxt.
Att således tro att det handlar om detta är befängt.

MEN, för den goda sakens skull så kan vi anta att det är en mutation av båda generna i genparet för myostatin som lett till Simeons storlek och istället vända på resonnemanget och ställa frågan; OM han nu har nått så långt utan AAS pga avsaknad av myostatin så hade han garanterat sopat banan med Heath, Greene å resten av drösen alla dagar i veckan om han tillförde ett Mr O-program till sin träning (dvs testo, tren, primo, nandro, EQ, mast, GH, dbol, oxar, slin, synthol osv). Detta är ett rimligt antagande också, visst?
Dåså. Svara nu på frågan; VARFÖR skulle han inte ta den chansen om han visste att flera sponsor-team skulle kasta sig över honom med allt han behövde och han skulle totalt regera IFBB-eliten i många år framöver? Alla grabbar på den nivån gör precis allt för att få ett övertag. Allt. Hur naiv måste man vara för att tro att Simeon är något slags helgon som "hellre är ren än vinner alla mästerskap"?

Inte en chans i min värld att han är ren. Hur jag än vrider å vänder på det så är det inte ens ett långskott på logik i att tro att han eventuellt skulle vara oskuld på AAS.

Mvh
Senast redigerad av -KarlAlfred 2015-11-04 kl. 11:53.
2015-11-04, 14:41
Medlem
Ganska intressant! Nu vet jag inte speciellt mycket om denne herre, men första gången jag såg honom tänkte jag direkt att han va rå dopad. Men sen kom jag att tänka på min syster fd kille, och han va ta mej fan i Simeons storlek. Här kommer det intressanta. Han hade någon form av hormonrubbning.
Inte så pass illa att han som många av dom som har myostatin mutationer, inte lever speciellt länge.
Minns inte va det va han hade, men han kunde bygga muskler lätt utan att bli fet.

Så därför tror jag inte att man ska vara så säker på att han tagit några ryska piller, trennat hårt och ätit clen.
Det finns en chans att han är ren.
Sen att han skulle vara lika stor som Kai Greene stämmer ju inte. Kai väger betydligt mer en Simeon som ligger på runt 100-103 kg, medans Kai väger 115 kg on.

Kul att någon nämnde Jason Blaha i tråden. Någon dummare idiot finns ju inte. Fan om man ska lyssna på honom så är fan inte någon natty. Möjligtvis den där lönnfeta killen Nick Wright som har världens sämsta gener. Lika så Eric Helms som ser ut som ett sträck även när han bulkar
2015-11-04, 15:01
Medlem
PingPongZongs avatar
Klickade på länken efter läst otroligt slarvig och förväntade mig få se en 14åring. Vilken chock.Killen är ju större än Sveriges snabbaste 14 åring.

Normalt är man trött på ren diskussionerna trodde han var 14år. Men kan säga min mening, klart han ljuger. Är han ren så är han en idiot. Och ser man så ut ren så hade man DIREKT börjat med rejäla mängder prepp för då finns det enorma pengar att tjäna antagligen. Vem vet killen kanske är värdelös och preppar tungt redan. Men annars kan han ha en chans att bli bra i bodybuilding.

Ok nu har jag kollat upp killen. Han har vart fruktansvärt brutalt jävla freakig. Hans fysik ändrar sig något enormt mellan videos och bilder. Är ju klockren genetik, prepp, kost och träning antagligen. Ren inte en jävla chans.
Senast redigerad av PingPongZong 2015-11-04 kl. 15:08.
2015-11-05, 01:47
Medlem
Phyzicsftws avatar
Inte så konstigt att den har så många dislikes, alla fattar ju att han inte är natural.
Om man tittar på FFMI så ligger Simeon på ungefär samma som Arnold (runt 28 i FFMI) och Arnold har erkänt att han brukade AAS under sin karriär.
Helt ärligt så räcker det med att titta på honom...

Förövrigt så kan ni titta denna video där Simeon nämns vid 4:56 : https://www.youtube.com/watch?v=-he7UZXfPH0

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in