2015-11-03, 21:16
Medlem
Tråkigaste börsdagen ever. I princip ett vågrätt streck.

Mina förhoppningar om ett brutalt fall börjar försvinna (det är kanske meningen). Känns mer som vi är i startgroparna för en ny bulltrend. Key du pratade om bull fram till 11/11 enligt ditt diagram (cykler på twitter). Skulle du kunna posta den bilden i normal size är du schysst. Svårt att se i den lilla bilden.
2015-11-03, 21:30
Medlem
Vad tror ni om oljan? Är det dags att tanka lite långa imorrn?
2015-11-03, 21:43
Medlem
Finns pengar att tjäna på bitcoins för tillfället om ni är duktiga på teknisk trading. Gått upp typ 50 procent på en vecka. Inte korrelerad till nåt. Kurs just nu är 394. För två timmar sen 420.
2015-11-03, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Vad tror ni om oljan? Är det dags att tanka lite långa imorrn?

det skulle jag inte tro. vi ör nog nere på 49 i morgon igen
2015-11-04, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swe
det skulle jag inte tro. vi ör nog nere på 49 i morgon igen

Mm, du har nog rätt.
Ser rött ut efter nattens handel.
2015-11-04, 07:37
Medlem
Farbror-Joakims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Mm, du har nog rätt.
Ser rött ut efter nattens handel.

Ett möjligt scenario för oljan är detta:

http://invst.ly/eemg

I och med att vi bröt ur den horisontella trendkanal som vi legat i ett tag så kan vi vara på väg upp mot toppen runt 53,5 - 54. Vi kan falla ner till ca 49,60 - 49 ,70 men studsar vi upp där så håller troligen detta scenariot.
Senast redigerad av Farbror-Joakim 2015-11-04 kl. 07:55.
2015-11-04, 09:05
Medlem
Knepig öppning. DAX oförändrad, Europa upp snitt 0,3% men OMX upp 0,8%, Någon av dom har väl hamnat fel från start? Hoppas jag gissat rätt..
2015-11-04, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Joakim
Ett möjligt scenario för oljan är detta:

http://invst.ly/eemg

I och med att vi bröt ur den horisontella trendkanal som vi legat i ett tag så kan vi vara på väg upp mot toppen runt 53,5 - 54. Vi kan falla ner till ca 49,60 - 49 ,70 men studsar vi upp där så håller troligen detta scenariot.

Kanske du har rätt, lägger min säljorder på mitt inköpspris i varje fall.

Lite oroväckande för mina björnar att oljan går sakta uppåt, de tidigare ökningarna har varit stora kursröselser som senare har vänt till baka, nu bygger de gröna staplarna upp sig i lugn och fin takt.
2015-11-04, 09:28
Medlem
Jag har gett upp min kort-olja. Blev för osäkert och kan rusa 5-10% snabbt när den väl sticker iväg.

Sitter hyfsat likvid förutom lite nyköpt kort OMX nu på morgonen, så får vi se om OMX trillar ner till dom andra snart. Generellt är väl läget samma som flera dagar tidigare, dvs vi står och väger om vi skall rejält upp eller rejält ned.
2015-11-04, 09:43
Medlem
Farbror-Joakims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe
Kanske du har rätt, lägger min säljorder på mitt inköpspris i varje fall.

Lite oroväckande för mina björnar att oljan går sakta uppåt, de tidigare ökningarna har varit stora kursröselser som senare har vänt till baka, nu bygger de gröna staplarna upp sig i lugn och fin takt.

Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jag har gett upp min kort-olja. Blev för osäkert och kan rusa 5-10% snabbt när den väl sticker iväg.

Sitter hyfsat likvid förutom lite nyköpt kort OMX nu på morgonen, så får vi se om OMX trillar ner till dom andra snart. Generellt är väl läget samma som flera dagar tidigare, dvs vi står och väger om vi skall rejält upp eller rejält ned.

Oljan känns osäker när det kommer till riktning men vill man korta något så är både guld och silver under rätt mycket press.
Jag fokuserar där istället
2015-11-04, 09:47
Medlem
Har stoploss på 1522 på mina OMX-korta. Sitter nästan och hoppas vi når dit så jag får sålt. Skall göra annat resten av veckan så har bara nån timme kvar innan jag säljer oavsett.

edit: sådär.. nu blir det "ledigt" resten av veckan.
2015-11-04, 10:01
Medlem
Skönt med lite rally, Undra om det blir stora vinsthemtagningar imorgon?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in