2015-11-03, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Har inte svaren men tidigt sades att det var väldigt många som topsades, alla (män?) i området (hur stort område vet jag inte). Hur sant det är står jag inte för men så sades det här i tråden bl a av någon som bor där och har för mig att jag läste det i någon tidningsartikel någonstans. Många som har topsats kan man utgå från, för att kunna uteslutas om inte annat. Orkar inte leta källa att länka, går att leta och finna på egen hand om man är verkligt intresserad. Av annat än sina egna fantasier som man gärna vill få att passa in med att pressa in felaktiga bitar i ett pussel. Ni som är insatta i mordutredningar, brukar man försöka topsa brett och många eller bara topsa dem man misstänker? Vilket verkar dumt i början av en utredning.

Nu undrade jag främst över varför man tagit blodprover och topsat just NB fler än en gång... Verkar konstigt.
2015-11-03, 21:06
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Jag tänker och spånar fritt precis som du, och alla andra här inne. Jag tror inte att han är mördaren helt enkelt - det är min fasta övertygelse och den har jag haft i flera månader; du har uppenbarligen haft din.

Varför han inte sagt detta, eller har sagt "någonting om nånting" beror antagligen på att han inte vet så mycket om själva mordet.

Frugans DNA är det absolut sämsta han har emot sig. Det är svårt, om inte omöjligt, att förklara bort med att hon blev släpad genom ladan i havet av NB:s eget DNA. Dessutom redan där med byxorna av.
2015-11-03, 21:08
Medlem
joh80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, jag är det, åtminstone obduktionsprotokollet. Det var inte sekretessbelagt i fallet Bangsuan, varför är det så i det här fallet?

Kan det vara på föräldrarnas begäran? Jag vet inte men jag kan ju tänka mig att de inte vill att bilder av deras döda dotter cirkulerar ute på nätet. Jag skulle dock vilja läsa texten i de sekretessbelagda dokumenten. Bilder på en död Lisa skulle jag absolut INTE vilja se.
2015-11-03, 21:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad yrar du om? Ja, attacken inleds omgående. Ja, de andra har lämnat området då. Vad har du problem med? Kolla över din egen teori istället och återkom med nåt relevant kring ynglingen istället som åkt till Blomberg för speeddate.
Ja, de andra har lämnat området, men kan ha lagt märke till bilen. Om mördaren planerade en attack ställde han bilen på baksidan.

Jag har redogjort för min hypotes.
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Att man vill få en fällande dom i detta extremt uppmärksammade mål.
Dessutom en dotter till SOG-officeren SH.
Militären i Skövde och polisen verkar ha ett ganska intimt samarbete.

Tyvärr faller detta pga att det är alldeles för många inblandade, för svårt att mörka
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linderman
Ledsen om ordvalet gjorde dig upprörd. Eller igentligen inte, inte förrän du levererar en VETTIG anledning till att hans blod finns på insidan av hennes byxor. Om nu kläderna redan var av som du säger, dom var inte uppdragna när hon hittades.
Sätt dig nu ner och andas ett tag.
Inga tårar på mammas laptop.

Kläderna var av? Neddragna skrev jag. Mitt råd till dig är att knäppa ännu en öl, röka ännu en cigg, klia dej lite i skrevet - verkar trots allt vara det ditt huvud är skapt för.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Frugans DNA är det absolut sämsta han har emot sig. Det är svårt, om inte omöjligt, att förklara bort med att hon blev släpad genom ladan i havet av NB:s eget DNA.

Paltorna i byssjan, vems DNA fanns på dem? Är det uteslutet att IB:s DNA finns på något av plaggen?
2015-11-03, 21:11
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Herregud... Sexuell störning?! 😂 Du är också fastlåst i den tidiga idén om att det måste vara NB som är mördaren.
Vad är det för ytterligare topsningar och blodprover som tagits? Hade polisen tappat bort de första proverna eller är det prover tagna till andra saker?
Har man fått några svar på det, ngn som vet?

Det vet doktorn som ordinerade proverna om det nu var blodprover. Jag tror också att man topsade hans sår på händerna ifall det skulle finnas DNA kvar från Lisa. Långsökt men om han tvättade sig sällan....
2015-11-03, 21:11
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Att man vill få en fällande dom i detta extremt uppmärksammade mål.
Dessutom en dotter till SOG-officeren SH.
Militären i Skövde och polisen verkar ha ett ganska intimt samarbete.
Men, läser du nåt annat än dina egna inlägg och tankar? SOG? Hallå.
2015-11-03, 21:12
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
De finns de som aldrig "blir nöjda", de som balanserar på gränsen mellan skarpsynthet och prestige. Skillnaden mellan tron på en annan GM och viljan att det ska vara en annan GM kan kännas aningen otydlig hos vissa skribenter.

Sagan om den mystiska svarta bilen, A.J, kattletandet och en eventuell tonårig GM lär förbli en oändlig historia som troligen kommer blåsa liv i denna tråd lite då och då.

Är det alls fastslaget eller bevisat i någon grad att han gjorde det i panikens hetta och inte för att dölja sitt brott?

Nej. Då han inte erkänt brott, finns inga sådana bevis; det är calltså väldigt mycket som ÄR öppet.
2015-11-03, 21:14
Medlem
Jag hörde på nyheterna att NB även sökt asyl nu. Ber om ursäkt om detta redan diskuterats här.
2015-11-03, 21:14
Medlem
Vad menar frun med att hon är helt beroende av makens försörjning? Tror hon att hon åberopar förmildrande omständigheter i rätten så rätten bortser från mordet, släpper NB så hon får försörjning? Är hon efterbliven eller skojar hon?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in