2015-11-03, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Broderns hittades bara på en tejprulle. Inget konstigt med detta.

Kvinnans DNA på Lisas trosor. Sammansmetat med MGM DNA. Förklaras av att mannen duschade max en gng per vecka, enligt förhören, och att MGM och hans fru hade sex de senaste 24 timmarna innan mordet.

Så, nej - inget binder dem direkt alls.

Bara fruns DNA på Lisas trosor.
2015-11-03, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Glasklart livstid.

Case closed, för min del.

Glasklart. Inga sömnlösa nätter.
Punkt för denna sorgliga historia. Patrasket ska få det tufft i Kumla så småningom. Hämnden kommer N.B. Var så säker.
2015-11-03, 20:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
För att lägga henne i bilen såklart.
För att han troligen har flyttat sig/cirkulerat och det blir bråttom när han ser henne sätta sig på mopeden. Jag tror nämligen att han var hemma en viss tid för att sen bege sig till ladan igen.
Men, varför öht någon gång ställa sig på framsidan? Är det inte mer sannolikt att någon annan kom dit, en som ännu inte hade insett situationens allvar, och som snabbt gav sig av för att skaffa hjälp?

Vad skulle han hem och göra? Och hur kunde han se Lisa sätta sig på moppen på baksidan av kaféet?
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Att fel människa eventuellt sitter häktad; att även fel människa döms för mord är knappast något unikt - trots omfattande "bevisning". Men det antar jag att du hört talas om?

Men hans blod finns på hennes kläder? På insidan? Hur förklarar du det? Att av någon otrolig slump skulle han få dem på hennes kläder men den påhittade mördaren lämnar inga spår?
Det här är ett betydligt mer glasklart fall än många andra jag läst. Allting talar för att det just är NB. Jag förstår inte ert behov att förneka uppenbara bevis.[/quote]

Det kan ju faktiskt vara så att NB upptäckte LH i ladan när han var på väg dit för att hämta något kvarglömt? Av ren instinkt skar han ner henne för att se om hon ännu levde, och om han kunde "få liv i henne"? Då hon redan var död drabbades han av panik; hans dna fanns överallt i ladan, och nu även på LH, hennes kläder och rep. Svårt att förklara? Han har ju lite uppförsbacke redan med tanke på fördomar och annat emot sig. I panik för att inte bli misstänkt gömmer han undan kroppen i skåpet - kanske för att sedan sänka ner den i havet eller gräva ner den vid lämpligt tillfälle.

Detta förklarar samtliga dna.
Medlem
Lindermans avatar
Alla ni som sitter och leker detektiver och gnäller att NB är oskyldig...

Ge en vettig förklaring till hur hans blod hamnat på insidan av hennes byxor..
Jag skiter i allt med tidsförlopp och övrigt kan köpa dom argumenten.. Men.. Blod på insidan av byxorna. Snacka bort det.

Till dess, knip igen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Jag säger som GW: hata slumpen. Slumpen är sällsynt i sådana här fall.

Vad är det som säger att detta inte kan varit en sällsynt slump?
2015-11-03, 20:36
Medlem
Vilka är det egentligen som sett hans bil parkerad utanför ladan den där tiden?

Har läst Gustavs vittnesmål men det tycker jag verkligen inte talar för att det är den bilen då han först beskriver en helt annan bil och sen efter påtryckning svarar på en fråga om det skulle kunna vara den bilen: det är inte uteslutet men då skulle han inte ha tyckt att det var konstigt att den stod där? Jag uppfattar det som att han själv inte tror att det är den bilen som han känner igen. (Om det är en bil som han känner igen och som till och med kan förväntas stå där så utgår man väl ifrån början ifrån att det är den om det nu hade funnits tveksamheter, men han var ändå ifrån början helt säker på att det var en annan bil.) Vilka andra är det som sett bilen stående utanför ladan?

Varför har den där Janne som sett en (helt annan?) man gå ut ur ladan en intressant tid lämnats helt utanför?

Samma personer som har vittnat om att bilen kommit ifrån Martorp på kvällen, har också vittnat om att den kommit ifrån Martorp 10-10.30 samma förmiddag, har någon annan noterat att någon av bröderna varit ute och kört på söndagsförmiddagen?

Det par som beskriver bilen som åkter TILL martorp beskriver tjejen en normalstor bil, absolut inte en större bil, medans karl när helt säker på att det finns ett L i nationalbeteckningen fast bilen kör jättefort och dammar och det lilla L:et på skylten bör vara hyfsat svårt att hinna med att se vid ett sådant möte, helst eftersom det står LT antar jag...eller har han någon större beteckning på sin skylt än den vanliga?
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Vad är det som säger att detta inte kan varit en sällsynt slump?

Kan det vara såklart. Men statistiken säger det inte.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linderman
Alla ni som sitter och leker detektiver och gnäller att NB är oskyldig...

Ge en vettig förklaring till hur hans blod hamnat på insidan av hennes byxor..
Jag skiter i allt med tidsförlopp och övrigt kan köpa dom argumenten.. Men.. Blod på insidan av byxorna. Snacka bort det.

Till dess, knip igen.

Lägg till frugans DNA på Lisas trosor.
2015-11-03, 20:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det stödjer min hypotes att mördaren och offret korsade varandras vägar av en slump, mördaren hade ett ärende i närheten, må vara att han inte hämtade Lenas kasserade bakverk för att mata grisarna, NB hämtade eller lämnade kanske något i ladan och såg Lisa, slumpen gjorde att just hon föll offer.
Så du tror att om han hade sett en liten knubbig, kortklippt tjej - eller någon som liknat hans favorithustru IB - så hade han förberett en attack..?
2015-11-03, 20:38
Medlem
ace_secs avatar
Färger och modeller på bilar vid olika tidpunkter.

Vittnesutsagor ska man - tyvärr- ta med en nypa salt. Denna undersökningen bevisar detta ännu en gång.

NB:s DNA innanför Lisas byxor säger allt. Plus ett icke vattentätt alibi.

Case closed
2015-11-03, 20:38
Medlem
Horrorgrams avatar
Jag hoppas han får ett helvete i fängelset sen, det svinet.

Frågan som kvarstår är hur det hela gick till. Det kommer vi aldrig få reda på för den jäveln kommer aldrig erkänna.

Polisen tror alltså hon lockats in i ladan för att NB vill ha hjälp med att peka ut ett ställe på kartan?

Tror ni på den teorin?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in