Citat:
Ursprungligen postat av
susanlynette
Att fel människa eventuellt sitter häktad; att även fel människa döms för mord är knappast något unikt - trots omfattande "bevisning". Men det antar jag att du hört talas om?
Men hans blod finns på hennes kläder? På insidan? Hur förklarar du det? Att av någon otrolig slump skulle han få dem på hennes kläder men den påhittade mördaren lämnar inga spår?
Det här är ett betydligt mer glasklart fall än många andra jag läst. Allting talar för att det just är NB. Jag förstår inte ert behov att förneka uppenbara bevis.[/quote]
Det kan ju faktiskt vara så att NB upptäckte LH i ladan när han var på väg dit för att hämta något kvarglömt? Av ren instinkt skar han ner henne för att se om hon ännu levde, och om han kunde "få liv i henne"? Då hon redan var död drabbades han av panik; hans dna fanns överallt i ladan, och nu även på LH, hennes kläder och rep. Svårt att förklara? Han har ju lite uppförsbacke redan med tanke på fördomar och annat emot sig. I panik för att inte bli misstänkt gömmer han undan kroppen i skåpet - kanske för att sedan sänka ner den i havet eller gräva ner den vid lämpligt tillfälle.
Detta förklarar samtliga dna.