2015-11-03, 14:56
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Vad exakt var hans konkreta förslag eller anmärkning ? Att kvinnliga romer skall uppmanas av staten att gifta sig med svenska gubbar?

Anförandet hölls väl i kommunfullmäktige inte i nån filosofiklubb.

Det verkar väldigt viktigt för dig att allt går rätt till i kommunfullmäktige. Wall är en sköning som behöver fritt spelrum; ibland är det nyttigt att diskutera idéer för att komma till rätta med komplexa problem.
Citera
2015-11-03, 16:07
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Begadan
Tänk att svenska språket ska vara så svårt.

Man kallar det tanklöst, oeftertänksamt, ogenomtänkt eller omdömeslöst. Idioti har ingenting i sammanhanget att göra.

Så lägg ned nu, Bagdad-Bob.

om det nu bara var "taktlöst", så är det ingen poäng i att raljera om "svennedumokrater" och omvänd "PK:ism".
Citera
2015-11-03, 16:09
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Vad exakt var hans konkreta förslag eller anmärkning ? Att kvinnliga romer skall uppmanas av staten att gifta sig med svenska gubbar?

Dags för dig att skaffa hörapparat. Professorn var klar och tydlig med att han vill förbjuda barn från att gifta sig inom den romska kulturen. Det är en form av hederskultur som finns inom den kulturen. Och det är det han vill komma åt.
Citera
2015-11-03, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
Är du en anhängare till hypotesen som lades fram på sidan ett i den här tråden, att Wall egentligen ägnar sig åt stand-up comedy snarare än politik?

Du kommer nära min tanke. Schyffert är ngn slags lustigkurre med tydlig politisk ambition. Wall är ngn slags politiker med rätt tydlig humorambition. Båda herrarna rör sig tematiskt gränsöverskridande och ligger i skärningen politik, entertainment och effektsökeri.

Den ene uppmanar oss svenska män att hitta sexiga syriska kvinnor, i integrationssyfte. Den andra uppmanar oss svenska män att hitta sexiga romska kvinnor, i integrationssyfte.

Såvida man inte gör skillnad på rika, väletablerade mediekvinnor av arabisk härstamning och fattiga romska kvinnor i utanförskap så är budskapet detsamma: lär er uppskatta de inflyttade kvinnorna i integrationssyfte.
Citera
2015-11-03, 16:18
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Skrämmande vad de lyckas få fram för folk att företräda partiet. Utrensningarna har tydligt inte varit tillräckliga och denna typ av fåntrattar skrämmer bort normalt folk. Trotts detta sagt och även om de hade petat in Josef Stalin eller Adolf Hitler kommer jag fortsätta att rösta på SD.
Citera
2015-11-03, 16:27
Medlem
tronpretendents avatar
Citat:

Hans konkreta förslag är att förbjuda det organiserade tiggeriet. Förbjuder man det så hoppas han att detta skall slå sönder den förtryckande hederskulturen som råder i zigenarsamhällen. Vad händer med kvinnorna då - kommer de att svälta? Nej, enligt Wall kan de nog överleva ändå - de kan t.ex. (som fattiga kvinnor förr i tiden) gifta sig till viss säkerhet. Romska relationer med svenska män är inte hans förslag, utan en, enligt honom, möjlig och önskvärd följd av hans förslag.

Alltså:

Problem: Förtryckande kultur hos tiggare.
Förslag: Förbjud tiggeriet.
Slutresultat: Romska kvinnor finner sunda relationer utanför deras gamla klanliknande samhällen.

Och återigen, jag tycker inte att han är en bra politiker. Han uttrycker sig snårigt, och när han väl är rak och tydlig uttrycker han sig i stället klumpigt. Jag står dock fast vid att han inte är mer verklighetsfrånvänd än hans motdebattörer, bara mindre konventionell.
Citera
2015-11-03, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urlycklig
De sinnessjuka och bidragsfuskande i det här landet har ända sedan de skapade sitt parti Sverigedemokraterna tyckt att det är rimligt att terrorisera samhället genom liknande vansinnesharanger, ingenting nytt. Vem tycker att det Jimmie Åkesson brukar säga låter friskt? Egentligen? Jag är en av många som röstat på dem för att jag tyckt synd om dem men nu får det fan vara nog.

Du borde fråntas din rösträtt...
Citera
2015-11-03, 16:39
Medlem
tronpretendents avatar
Hmm, jag tror att jag börjar gilla Wall mer och mer. Detta är ju spot on:

Citat:
Varför engagerade du dig i politiken?

För mina tre barns skull, och deras barns skull osv. Alla dessa ska i framtiden kunna säga att: ” Min far, morfar osv. hörde i alla fall till dem som sa ifrån när han såg att Sverige utvecklades åt fel håll”.

Citat:
Vad är det bästa med att vara Sverigedemokrat?

Det är en mental ventil att få vara tillsammans med människor som betraktar och accepterar världen så som den faktiskt är. Det är så underbart skönt att få umgås med människor som inte tror på, eller känner det sociala trycket att inte protestera mot, alla vansinnigheter som cirkulerar i dagens svenska samhälle.
Inga tillgjorda stora ord, utan ärligt, okomplicerat och rättframt.
Citera
2015-11-03, 16:53
Medlem
Förstår inte kritiken från de andra politikerna.
Tycker de det är fel med "rasblandning"?
Jävla rasister.

Vore väl det bästa om etniska svenska män fick ungar med zigenarkvinnor så kanske deras parasitgener till slut krossas och de kan smälta in i och arbeta i välfärdssamhällen precis som vi andra.
Citera
2015-11-03, 17:10
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnilas-bulle
Skrämmande vad de lyckas få fram för folk att företräda partiet. Utrensningarna har tydligt inte varit tillräckliga och denna typ av fåntrattar skrämmer bort normalt folk. Trotts detta sagt och även om de hade petat in Josef Stalin eller Adolf Hitler kommer jag fortsätta att rösta på SD.
Fåntratt kan du vara själv, "trotts" med två T tyder inte på något större skarpsinne.
Kom med konstruktiv kritik istället, vad var det som var så otroligt dumt med det herr Wall sade?

Rickard Wall är ingen dumskalle. Tvärtom en av de smartare inom SD. Däremot älskar media att ge sig på och mobba folk som uppträder lite avvikande.
Citera
2015-11-03, 17:26
Medlem
Han är en otroligt duktig talare av det man fick se på klippet.
Han tar upp en fråga som är högst aktuell idag och de stackars tjejerna som skall ha motreplik har inget att säga då de skräms av att tala om denna hårda verklighet.

Dessa tjejer vill tala om saker som passar kvinnor som att diskutera och diskutera och diskutera på sina ständiga möten om vad vi kan göra för att hjälpa på ett kvinnligt känslofullt sätt.
Dessa tjejer vill och vågar inte förstå den hårda manliga kultur som kommer till Sverige och som markant skiljer sig ifrån det feministiska samhälle som de och jag är uppfostrade i.
Senast redigerad av anteW 2015-11-03 kl. 17:33.
Citera
2015-11-03, 17:36
Avslutad
Jag har lyssnat på talet nu men vad är det som anses vara så förskräckligt? Antar att man måste vara åt vänster och sk humanist för att bli upprörd över detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in