2015-11-03, 10:31
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Hittar du någonstans i fup att något testats mot honom.
Hittar du någonstans i fup att någonting överhuvudtaget har testats mot någon annan än de misstänkta och BO.

Menar du, på något vagt obehagligt sätt, att man skall topsa och undersöka folk som inte ens kan misstänkas ?

(Nu skiljer vi på de misstankar som vettigt folk (som poliser och åklagare) kommer med och misstankar som grundar sig på spekulationer och önskedrömmar.)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
NB har aldrig haft en chans.
Vem hjälper honom?
Polisen och militären har försökt sätta dit honom sedan första dan.
Vem hjälper honom?
En eu-migrant med låg status och inga släktingar med makt, kontakter eller pengar.
Inte ens en enda släkting som kan tala svenska.

Maktperspektivet och det rasistiska perspektivet har helt bortsetts ifrån. Så mycket för mediernas rapporterande om rasism i Sverige. Det är dubbelmoral.
Västergötland, Kinnekulle, det 1000-åriga riket, vad har en främling att sätta emot. Bara läsa förhören för att avståndet mot främlingar ska framkomma.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
En sladdertacka och lögnerska till mördarhustru ska nu per telefon ljuga och ta tillbaka vad hon sagt tidigare i förhör.
Hon ser till sin egen situation och sitt fortsatta liv i Litauen med släkt och vänner, här gäller det att ställa upp som en lojal hustru, en mördad svensk tonårsflicka och hennes anhöriga skiter hon i.
Den ljugande sladdertackan påstår att hon blivit sååå illa behandlad i Sverige, av svensk polis och litar inte på svenskt rättsväsende.
Som att det skulle vara bättre i korrupta länder som Litauen eller i Ryssland .
Hennes ord är inte värda pappret hon torkar sitt feta arsle med. En fars!
Gräva mask.
Hennes vittnesmål kommer även att tolkas så, hon behöver inte avlägga ed, och hennes vittnesmål kommer värderas efter det hon först sagt och det hon sedan tagit tillbaka, och det nya hon sedan säger. Det bästa skulle ju vara om hon verkligen stampade honom i magen nu och verkligen säger att han inte var hemma, samt att hon t.ex. tvättat hans blodiga kläder.
2015-11-03, 10:33
Medlem
Semir Hasanbegovic: – Jag vill vittna, säger hon i nästa svar.
10:33, 3 November 2015
Semir Hasanbegovic: – Varför är det förhör, undrar frun?
10:33, 3 November 2015

2015-11-03, 10:34
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Jag tror på min man och vet att han har varit hemma då vittnen säger att han inte har varit hemma.

Säger frun nu i förhöret i rätten
Medlem
Hade dom hittat annat DNA än det dom hittade, klart fan dom hade toppsat alla andra som bor i området. MEN nu fanns det inget sånt, precis som dom sa igår när dom pratade just om det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Ja, vi får väl anta att hin så här fem i tolv kommit fram till att hon skall ta tillbaka sina tidigare lämnade uppgifter och i stället lämna alibi. IR måste rimligen vara säker på detta eftersom hon kallat IB som vittne.

Den riktiga rysaren blir om IB och IR går "all-in" och hänger ut lillebror genom att påstå att han inte var hemma söndag 18:30!

Så sjukt det hade varit! Om de hängde ut brodern. Äckliga som försöker skylla ifrån sig för att bli friade iaf.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Precis jag hittar inte det någonstans!
Läs gärna vad jag skrev en gång till.
Fundera på vad jag menar. Läs gärna igenom inlägget jag svarade på oxå.

"""Ursprungligen postat av fridayfreedom
Du tror seriöst att godsägarens son INTE hade åtalats om hans DNA hittats på de ställen där den åtalades DNA har hittats?"""

Det är ju väldigt märkligt att man bara hittar litauernas DNA på Lisas kläder.
Har ingen annan rört vid Lisa?
Har inte hennes föräldrar kramat henne?
Har ingen kollega rört vid henne?
Godsägaren hälsade på henne på förmiddagen, han tog väl tex I hand?
2015-11-03, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Menar du, på något vagt obehagligt sätt, att man skall topsa och undersöka folk som inte ens kan misstänkas ?

(Nu skiljer vi på de misstankar som vettigt folk (som poliser och åklagare) kommer med och misstankar som grundar sig på spekulationer och önskedrömmar.)

Jag menar att bevismaterial som redovisas i fup bara har testats mot misstänkta och brottsoffer.
Beställaren av testerna (FL) har bara begärt tester mot dessa, på många ställen står det bland DNA från fler än 2 personer o.s.v.

Utöver det måste det finnas massvis med material som vi inte får oss tilldelade genom fup som kan ha testats men matchningen mot misstänkta och BO har inte kunnat visas.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
För mig är det helt givet att kärringen kommer att ljuga och ge sin man ett alibi för att skydda honom.

Hur vet du att det inte heller gäller klanen Jönsson då? De är ju också släktingar?
Medlem
Trollsvanss avatar
Om man är oskyldig till ett sånt här brott och sitter anklagad, dessutom få man höra att frugan vill ta livet av sig, hela Litauen vet hur du se ut och att allt pekar mot att du blir dömd.

Hade man inte känt någonting då och inte bara sagt att man inte vet vad man ska tänka?
Man hade väl varit heeelt förstörd!?
Man hade väl pratat ihjäl sig om hur det kunde varit och bett att nästintill fått prata med de personer som ljuger om vad man sagt, han påstår ju att hela gänget som varit där ljuger.

Det är garanterat försvaret som ringt IR efter det att rätten ringt upp henne och förklarat hur viktigt vittnesmålet är, att hon bara behöver vittna över telefon osv osv.
Sen har hon ringt tillbaka idag och sagt att hon ställer upp.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag talar inte bara om nationalitet utan också om klass och kontakter.
Nej, jag tror ingen hade försökt sätta dit någon som har inflytelserik familj, pengar till stjärnadvokater, god utbildning och god förmåga att formulera sig på svenska.

Det är mycket lättare att sätta dit någon som inte har pengar, inte kan svenska, inte har utbildning och inte kan försvara sig.

Det är det jag säger.

Alla får välja advokat i Sverige och staten betalar, advokaten talar för sin klient osv så jag håller inte riktigt med. Det finns många väletablerade i Sverige som dömts skyldiga i rättegångar, våldsbrott som det här är väl mindre vanligt men ekonomisk brottslighet är vanligare till exempel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in