2015-11-03, 10:16
Medlem
joh80s avatar
NB om ett vittne han sett:

Semir Hasanbegovic: – Hur kunde han inte se mig? Jag gick nästan fram till brevlådorna, jag hade max 20 meter in till bilen och han påstår att han inte har sett mig. Jag har velat stoppa honom och säga att jag är klar med fönsterblecket. Det enda jag såg var att en kvinna körde. Han lyfte handen till mig, stannade inte och åkte vidare.
09:13, 3 November 2015
Semir Hasanbegovic: – Han har inte preciserade när han kom. Jag och min hustru kom före klockan sju när han kom till gårdsägaren. Och sedan påstod han att han stod lång tid där inne, han var där max fem minuter och sedan åkte han iväg, säger 35-åringen.
09:12, 3 November 2015
Semir Hasanbegovic: Du reagerade på ett annat vittne. Vad funderar du på då?

Är det Gustav Jönsson han syftar på? Han sa väl så i FUP också, vad har han för alibi? Känns som att det ligger en hund begraven när man talar om denna familjen Jönsson.
2015-11-03, 10:16
Medlem
Willow1s avatar
Måste säga att advokaten jobbat baklänges om han skulle vara oskyldig
Känns detta uppåt väggarna urbota galet.
Den här dagen skulle varit hennes första och ända dag.
Och en sak till vi har ingen postutdelning på söndagar i Sverige.

Väntar på att få höra hans fru som efter att hon ändrat sitt vittnesmål fram och tillbaka känns helt idiotförklarat.

Oavsett vad hon säger är det inte längre trovärdigt. Hon skulle stannat här och inte flytt undan med huvudet i sande.
Detta förhöret är försent och hjälper honom föga med det bevis som redan finns.
Mkt sorgligt att något så allvarligt som mord kan få behandlas så oaktsamt

Skämms kudde
2015-11-03, 10:17
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Ja, om inte mördaren såg tejprullen i ladan av en slump så måste hen ha vetat att den låg där. Men vitsen med att byta ut sin egen rulle som varit runt offrets huvud är väl ganska uppenbar? Att åka omkring med en rulle med hennes blod på är inte vad hen önskar.

Det lär ska ha funnits en rulle silvertejp i den åtalades bil, det skulle vara intressant om den undersökts och kanske kunnat bindas till platsen med borrmaskinen i ladan. DET skulle vara bevis.
OK, då tror jag att jag förstår hur du menade: GM har med sig en tejprulle, använder den och ser EFTER mordet en likadan vid grävmaskinen, och byter. Fair enough. Det förklarar alt. GM utan lokalkännedom, men kräver å andra sidan ett sammanträffande i form av att GM har med sig samma tejp som redan ligger i ladan!
Senast redigerad av farbror_barbro 2015-11-03 kl. 10:22.
2015-11-03, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridayfreedom
Du tror seriöst att godsägarens son INTE hade åtalats om hans DNA hittats på de ställen där den åtalades DNA har hittats?

Hittar du någonstans i fup att något testats mot honom.
Hittar du någonstans i fup att någonting överhuvudtaget har testats mot någon annan än de misstänkta och BO.
2015-11-03, 10:18
Medlem
Colossos avatar
Tolken kan bara vara med till kl 11.00 enligt expressen.
2015-11-03, 10:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Nja...

Det faktum att det påträffats sperma på flera ställen i den södra delen av ladan och att man påträffat avföring i ladan som givit träff på N samt att broderns internethistorik visar honom aktiv vid tidpunkten bör trots allt göra N mer sannolik än brodern.

Sperman och avföringen kan ha kommit dit när som helst, det bevisar inget. Och att den åtalade inte satt på internet vid den tiden, bevisar inte att han i stället var sysselsatt med Lisa. Dock kan detta med internet ge alibi åt brodern, det stämmer. Men VET man vem som satt på nätet - vad gjorde personen på nätet, som bevisar att det endast kan vara den personen? Jag gissar att dessa tre kände varandra rätt bra, kände varandras vänner, kunde varandras lösenord, visste var de andra brukade härja på nätet...
2015-11-03, 10:20
Medlem
Irina ringde imorse kl 6 till advokaten och ville vittna. På den allra sista dagen. Nu strular det med tolk via telefon etc eftersom rätten hade typ noll tid på sig att förbereda.

Hela grejen tyder på så låg respekt för brottsoffret och hennes familj, hålla på och strula och jiddra in i det sista, "jag vägrar vittna - jag vittnar", alla hennes lögner i förhören...

Vilken oerhört liten människa. Vad jag föraktar henne. En ung flicka är död, det enda alternativet för alla borde vara att från början berätta sanningen.
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Nja...

Det faktum att det påträffats sperma på flera ställen i den södra delen av ladan och att man påträffat avföring i ladan som givit träff på N samt att broderns internethistorik visar honom aktiv vid tidpunkten bör trots allt göra N mer sannolik än brodern.

Att hon tar upp brodern är för att förvirra målet. I detta fallet är det en onödig handling.
Skillnad hade varit om fru och broder stannat kvar och stridigt för honom från dag ett.
Loppet är kört redan. Det är för mycket okonkreta antaganden. Riktigt kasst
Medlem
Vilken media har den bästa bevakningen??
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Undrar om den ryska tolk som nu letas efter kan ta ut ett bra arvode . Kan ju inte direkt krylla av sådana i Skövde och som dessutom kan tänka sig att på så kort varsel ställa upp I sveriges mest uppmärksammade rättsfall.

Fast jag fattar inte detta. Varför förhördes inte I på sitt modersmål från början?
2015-11-03, 10:21
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Hittar du någonstans i fup att något testats mot honom.
Hittar du någonstans i fup att någonting överhuvudtaget har testats mot någon annan än de misstänkta och BO.
Hittar du någonstans i FUP att man funnit testvärdig DNA som inte knutits till BO, N, frun eller brodern?
2015-11-03, 10:21
Medlem
Fy vad jag hoppas att frugan pekar ut MGM!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in