2015-11-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
MEN, varför tryckte han då in kroppen i det trånga klädskåpet? Makes no sense ifall han tänkte få ut den igen och göra sig av med den för gott. Han kan ju inte direkt elda upp hela byggnaden heller med tanke på vilken uppmärksamhet det skulle ge och annars hade väl kroppen hittats förr eller senare? Vet inte hur han tänkte kring detta med att göra av med liket.

Tror ärligt talat inte han har tänkt särskilt långt. Jag undrar vad som händer i en människas psyke när denne begår ett mord, hur han tänker. Men jag skulle gissa på att kroppen upplever ett ordentligt adrenalinpåslag och allt möjligt, och det gör att han agerar på ett väldigt ologiskt sätt.

Antagligen fick han panik, och vid panik är det trygghet som behövs, och det får han i form av en arbetsplats han känner till. Han vet också att ingen använder byssjan.

Tror jag...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan66
Jag menade att folk FRÅGAR efter att få se dem..
(och inte bara i detta faller utan även när det gäller andra brott/olyckor)

Jag tycker inte det är så konstigt, intressant tycker vissa säkert andra behöver se för att förstå. Det åste vara en svår bedömning vad som ska vara offentligt eller inte dock. Men jag håller delvis med dig, inte att det är konstigt att det finns dom som vill se, men tycker absolut att LH är tillräckligt krängt alla vet om vad hon (på ett ungefår) råkade ut för, vilket är otroligt kränkande. Sedan va väl LH en person som var mån om sitt yttre vad jag förstår, tänk då att hennes flera dagar gamla lik intryckt i ett skåp som jag knappt skulle få in ett lår i skulle vara för allmän beskådan, undrar om hon vill bli ihågkommen så...tror inte det.

Det tyckte jag alltid var så sjukt med Elin Krantz, det många tänker på när man hör hennes namn är hennes förvridna blottade kropp...fy fan för att bli ihågkommen så
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och jag hänvisar bara till vad åklagaren sade:

"Semir Hasanbegovic:
– Jag kan bara säga att det finns ingen aktivitet på datorn, säger åklagaren.
18:10, 2 November 2015"
Då talar åklagaren mot bättre vetande, eller så menar han internetaktivitet, eller så skrev journalisten fel.
2015-11-02, 21:49
Medlem
Citat:
Jag har en till fråga. I tråden har vi diskuterat vad som eventuellt hade hänt med kroppen om det inte varit för det stora pådraget. Nu fick ju inte Nerijus tid att göra sig av med kroppen helt och hållet. Det har spekulerats kring allt från ifall han skulle bränna upp eller gräva ner den i närområdet, till att ge sig ut på Vänern och dumpa kroppen i sjön.

MEN, varför tryckte han då in kroppen i det trånga klädskåpet? Makes no sense ifall han tänkte få ut den igen och göra sig av med den för gott. Han kan ju inte direkt elda upp hela byggnaden heller med tanke på vilken uppmärksamhet det skulle ge och annars hade väl kroppen hittats förr eller senare? Vet inte hur han tänkte kring detta med att göra av med liket.

Just då. Tror jag inte att han tänkte ett steg längre. Han hade lyckats med sitt "förvärv".

Resten skulle han ta hand om senare.

Nu infann sig "senare" tidigare än han förväntat sig.

Jag tror han var så absorperad av Genomförandet att Resten bara föll bort.
2015-11-02, 21:49
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Jo, jag funderade på det tidigare också när jag trodde hon blev planerat utvald. Hon passar säkert in bland tjejer han attraheras av, ung blondin liksom. Rätt söt också.

Däremot tycker jag mer nu tyder på att hon valdes ut på måfå. Tror hon blivit offer även om hon brunt och lite kortare hår.

Tror det också. Att det var slumpen som gjorde valet.

Om möjligt kan han ha fler drömsenarios, tänker på hur det sett ut om joggerskan
Nappat på att visa på hans karta i bilen.
2015-11-02, 21:50
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Fyndplatsen tyder på att mördaren haft bälfigt bråttom och gömt offret i ren panik. Mördaren trodde nog att det skulle gå att stänga skåpet, men gab upp och lade en massa arbetskläder ovanpå. Undrar om det såg ut så här när gårdsarbetaren tittade in i boden på tisdagen?

Han mindes inte riktigt, har för mig att han sa att kanske ett skåp stod på glänt. Han borde nog ha kommit ihåg om det såg ut som det gör på bilderna.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det var väldigt tramsigt inlägg. Hur gamml är du? 13 år?

Ungefär lika omoget som att tala i termer av stridsvärde om sin sökgrupp. MÖP:ar, jag kan typen. När de såg bröderna kunde de inte skilja på ryssar och litauer, de trodde sannolikt att det var krig på riktigt.

Läs dagboksanteckningarna så förstår ni varför MPS gruppen fattade misstankar om bröderna. De tog till och med notis om högaffeln och var förmodligen beredda att nedkämpa fienden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Eftersom jag anser mig ha fått svar på frågorna vem, varför, hur, när så är det bara
en fråga kvar som intresserar mig: Han han gjort det förut? Denna omänskliga, onda balt
vid namn Nerijus Bilevicius ? Snart livstidsdömd och som i somras
såg till så att en ung svensk flicka bragtes om livet på det mest fasansfulla och utstuderat
grymma sätt och samtidigt skickade in hennes familj i en mardröm, i en livslång sorg
och saknad.

Det är vad som är kvar att få reda på om han mördat nån annan flicka/kvinna under
liknande förfärliga omständigheter. Offer som kanske inte ens saknas nånstans.
Bara avskummet själv vet svaret på den frågan och han lär väl inte vara villig att
skapa någon klarhet på den punkten med tanke på hur han hittills valt att agera;
förnekelsens strategi.

Det är vidare sällan man sett någon GM vara så bunden vid sitt dåd som detta monster
till flickmördare. En teknisk bevisning i överflöd, en rad vittnemål som än mer förstärker
skulden, försöket att skapa ett falskt alibi som brodern och frun inte ställde upp på när
allt kom omkring. Utgången är så given som den någonsin kan vara i det här fallet.
Inte minst efter somliga av dagens vittnesmål i rätten.

35-årige Nerijus Bilevicius från Litauen överföll Lisa Holm i avsikt
att utsätta henne för ett obeskrivligt lidande som skulle leda till hennes död och allt
detta iscensattes för att den avskyvärde, djupt ondskefulle balten skulle få utlopp för sina vidriga
sexualsadistiska fantasier. Han njuter av hennes skräck, dödsångest och
rent fysiska lidande och lampkupan bär sin vittnesbörd om vad det handlar om.
Det blev Lisa som blev hans offer. Det kunde ha blivit någon annan lika gärna. Lisa
råkade vara på fel plats vid fel tidpunkt. Som det brukar heta.
För balten hade hon inget värde som människa. Hon var bara ett objekt för hans lustar.
För balten med sin uppenbara djupgående psykopati, har inga andra människor något värde.
Bara han har ett värde. Andra finns till bara för att tillfredsställa
hans behov. Empatilös, manipulativ, primitiv, ond. Den mannen slog ner i idyllen och
satte sitt avtryck. Må han må dåligt framöver i alla sina återstående dagar.

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/lisa-holm-bevisen-haller-for-livstids-fangelsestraff/

Här har vi en person som var kritisk först men väl ställd inför utredningsmaterialet insåg
att hans oro varit obefogad och nu berömmer hanteringen av ärendet och folket som
varit involverade i den.
Så förståndiga är inte alla av trådens alternativfigurer. De bryr sig inte om fakta och bevisning,
de fortsätter köra sitt meningslösa race ändå. Fortsätter smutskasta en mördad dotters
pappa som två riktigt illvilliga små kryp tillåtit sig. Fortsätter svartmåla här och där.
Det är sån dynga som förstört den här tråden. Fylld med ren ärekränkning som den är.
Har närmast slutat läsa här och kommentera. Och det gäller forumet i stort.
Det stinker för mycket.

Ett monster i människoskepnad går i varje fall mot den oundvikliga livstidsdomen och
hans tappert kämpande advokat får drygt en mille för besväret och en familj är
sönderslagen.

Jag håller fullständigt med dig och förstår inte de människor som hittar på en massa konstigheter - antagligen har ni sett för många filmer eller också är ni helt enkelt inte smarta nog att räkna ut vad som hänt i det stora hela.
I detta så otroligt mediabevakade brottsmål har Polisen arbetat på toppen av sin förmåga - så att de skulle ha gjort några större fel kan man bara utesluta.
Till er som försöker smutskasta Lisas familj så säger jag bara SKÄMS på er - har de inte utsatts för tillräckligt redan. Har ni ingen empati i er ?
2015-11-02, 21:52
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad är konstigt med det, förklara dig?

Mjölkrumsdelen av ladan är en svinstia, det kan vem som helst se, så vad spelar det för roll om NB sprutar sperma på väggar och golv? Utrymmen som till synes inte används av någon. Om de skulle tas i bruk skulle man säkert städa och rengöra eller helrenovera.

Bajset är däremot mer komprometterande tycker jag. Bajs luktar, varför gick han inte ut och dumpade istället, det finna gott om insynsskyddade bajsställen kring ladan? Jag kan bara se ett skäl, han hade inte tid att leta upp ett bra ställe, och han ville inte riskera att synas där och då.

Utrymmet användes väl av jägare för viltslakt. Bon appétit
2015-11-02, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hennes eventuella rädsla och motvillighet att vittna kan ju ha med relationen till NB:s föräldrar och andra släktingar att göra. Kanske har de pressat eller hotat henne, vi vet inte, men inte osannolikt tycker jag.
Hon står nog under hård press från flera håll. Inte bara från de faktum av att ha adopterat ett barn som ser ut som en vuxen man och lämnat bort sig egna barn. Allting i livet går ju inte att göra ogjort.
Katten Baltarzar hon klappar på där på visaginas gatve är en gåva från Djurate Neros Mammuten. Så visst osar det katt både här och där och kan vara lätt att få på pälsen.
2015-11-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Tror ärligt talat inte han har tänkt särskilt långt. Jag undrar vad som händer i en människas psyke när denne begår ett mord, hur han tänker. Men jag skulle gissa på att kroppen upplever ett ordentligt adrenalinpåslag och allt möjligt, och det gör att han agerar på ett väldigt ologiskt sätt.

Antagligen fick han panik, och vid panik är det trygghet som behövs, och det får han i form av en arbetsplats han känner till. Han vet också att ingen använder byssjan.

Tror jag...
Enl gårdsarbetaren hade han inte varit in på 1 år så den ansågs nog säker,dock tror j nästa steg var en brasa
2015-11-02, 21:53
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det är resultatet jag syftade på, och det tyckte jag framgick.

Men titta igen i protokollet, och läs hur ofta det står att polisen INTE bad om vidare analys.

Detta ärhelt enkelt inte ens något du behöver ifrågasätta. Det Är ett faktum.
Ja, att alla prov inte har analyserats skrev jag ju själv. Men detta faktum kan inte användas till att dra de slutsatser du vill göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in