2015-11-02, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
är flickan gömd bakom kläderna??

sjukt nog är det så
2015-11-02, 21:34
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Jag tror man måste ha PRO versionen.

JAAAAA, softmoon har kluddat ner tråden genom att inte ta reda på vad postaren har för program, sen kallar han vederbörande för LOST, det är han/hon som är LOST.
Numera krävs det endast en webbläsare eftersom de 2 svarta bilderna osvärtat FINNS PÅ INTERNET.
Länkar finns i tråden, så varför krångla med postare som vill se de osvärtade bilderna ?
Hänvisa till länkarna i fortsättningen.
2015-11-02, 21:35
Medlem
Angående de DNA träffar som matchar NB på Lisas kläder etc, så kan NFC klantat sig. Det har hänt i Spanien, då man 2012 anträffade en försvunnen 12årig flicka mördad. Indicierna pekade åt föräldrarna, men man hittade DNA i form av sperma på flickans tröja från en annan man. Det visade sig att teknikerna på labbet klantat sig och kontaminerat DNAt från ett helt annat fall, något som totalförnekades av teknikerna i rättegången. Dom hade använt sig av samma "verktyg", i detta fallet en sax som dom klippt upp en använd kondom av i ett våldtäksfall, och med samma sax klippt i flickans tröja och det hade då hamnat på flickans tröja. Dom totalnekade dettaa och sa att de varit strikta och följt alla regler så att detta inte skulle hända.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Jag tror att det slogs fast att han hade en kökskniv i bilen.
När man undersökte bilen efter nån dag ja. Det var väl den han hämtade på sö-kvällen hemma, när han sa till IB att han hämtade en tång.
Efter nedskärningen hamnade/glömdes den i sidofacket på bildörren. Läs FUP
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
Ligger LH i skåpet när den undre bilden tas?

när båda tas
2015-11-02, 21:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Tror inte det finns så mycket "ideal" på frågan här. Han ville nog bara ha ett offer som var praktisk att hantera. Lisa var väl i normallängd för tjejer tror jag? I övrigt var hon ganska smal och snärt. Kan således inte ha varit alltför besvärlig att lyfta för en fullvuxen man.
Skulle vara intressant att få bekräftat om joggaren och Lisa är lika varandra kroppsmässigt eller inte.
Det var främst blont, långt hår jag hade i åtanke.
2015-11-02, 21:36
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Jo, men den detaljen missade han i planeringen. Sen missade ju han hela städningen också(paniken)

Ja, angående städningen så är det något jag funderat över också. Alltså varför han tar den risken att lämna massor av spår efter sig, dessutom i sitt lokalområde. Han måste ju vara förståndshandikappad om han inte fattar att det snabbt kan leda polisen till honom.

Sen kan det vara som vissa andra påpekat när jag ifrågasatt detta. Först och främst ska man inte överskatta en sexualförbrytares rationella tänkande, de svarar främst på sina lustar och drifter och lever i nuet. Men sen är det som någon påpekade att han kanske planerade städning efteråt. Men han hade inte väntat sig det stora pådraget. Lite konstigt kan jag tycka för han måste ha sett att Lisa var ganska ung och därmed har oroliga föräldrar som väntar på henne. Kanske inte ger samma effekt i Litauen och därför trodde han att han skulle kunna klara sig.
2015-11-02, 21:39
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det var främst blont, långt hår jag hade i åtanke.

Jo, jag funderade på det tidigare också när jag trodde hon blev planerat utvald. Hon passar säkert in bland tjejer han attraheras av, ung blondin liksom. Rätt söt också.

Däremot tycker jag mer nu tyder på att hon valdes ut på måfå. Tror hon blivit offer även om hon brunt och lite kortare hår.
2015-11-02, 21:40
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
Kommer bilden från FUP?

Hur bred var öppningen?

Känns som att det behövs kraftigt våld att bända in en person i ett sånt skåp, jag greppar inte detta riktigt

24cm det krävdes fyra pers för att få ut henne. Jag mår skit
2015-11-02, 21:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Jo, jag funderade på det tidigare också när jag trodde hon blev planerat utvald. Hon passar säkert in bland tjejer han attraheras av, ung blondin liksom. Rätt söt också.
Däremot tycker jag mer nu tyder på att hon valdes ut på måfå. Tror hon blivit offer även om hon brunt och lite kortare hår.
Hade Adriana i åtanke och sen Lisa då.
2015-11-02, 21:42
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensktpeddo
Lökätaren knullade alltså inte Lisa utan runkade när hon hängde i snaran? Det förklarar spermierna på kläderna.

Finns det på kläderna?
2015-11-02, 21:43
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
24cm det krävdes fyra pers för att få ut henne. Jag mår skit

De måste få ut henne så de inte förstör spår, försvårar obduktion osv.
Därför krävdes fler, inte att det krävdes styrkan av 4 pers.
Detta är min spekulation om saken.
Senast redigerad av profundersam 2015-11-02 kl. 21:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in