2015-11-02, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Nej, men väl att påpeka Rimligt Tvivel.

Dvs - varför gjorde ni inget åt alla de andra fynden?
Och om de iaf har identiferat dessa, men inte redovisat dem bara - även Då kan de, beroende på vad resultaten visar, lyfta Rimligt Tvivel. Då kanske i form av att andra personerOckså kan kopplas till fyndplatserna och redskapen, kanske kroppen - men att polisen inte valt att göra ngt åt det.
Dvs - just Rimligt Tvivel.

Så varför är NB:s blod på insidan av Lisa Holms byxor? Hur kommer de dit om han inte har varit personen som dragit ner dem?
För att inte tala om att NB hade motiv, sexuellt, att döda Lisa Holm.
Hans DNA finns på snöret, där även Lisas finns. Hur kommer det sig om han inte rört vid det?
Allting talar för att det är NB och bevisen talar för att det är han.
2015-11-02, 18:53
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Är NB sanningsenlig nu angående sitt spel? Att det går att spela just det spelet offline?

Upplys mig som är totalt oinsatt.
Han har rätt. single player mode, går utmärkt att spela offline.
Citat:
Offline Support: You can play the singleplayer modes offline as well (this is not a typical fanstasy MMORPG requiring permanent internet connection)
http://shield.nvidia.com/games/android/soulcraft2

http://www.technologypep.com/how-to-play-league-of-angels-on-laptop-computer-or-windows-tablet.html
Senast redigerad av Tomato 2015-11-02 kl. 19:24.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Är det inte konstigt att han gjort det på sin arbetsplats där en toalett är ur funktion och inte heller torkat upp efter sig? Dumdristigt att få det till att det inte är konstigt, för att många andra har också onanetat på sina arbetsplatser. Tror du det sperma kvar på andras arbetsplater?

Jag inbillar mig att de flesta gör det på toaletten, det har även NB gjort, ett avskilt utrymme, må vara att det inte fanns rinnande vatten. Hade AJ varit mån om sin personal så hade han tillhandahållit en fungerande toalett och kanske sluppit litauisk sperma på väggarna och öststatsbajs på golvet i den till synes äckligt ohygieniska byggnaden.
Medlem
pactasuntservanda.s avatar
Jag kanske är överambitiös, men fick tag på en GM in-game.

[World] pactasuntservanda.: can you play offline?
[World] Xeiros: What do you mean offline? without internet?
[World] pactasuntservanda.: yes
[World] pactasuntservanda.: Do you need internet connection for this game?
[World] Xeiros: No, you can´t. You need internet connection.
[World] lariza: mds
[World] danilo: guild brasil recrutando
[World] pactasuntservanda.: Ok. thank you very much
2015-11-02, 18:55
Medlem
Det hjälper ju inte honom ändå. Finns inga bevis att han spelade spelet vid den tidpunkten.
2015-11-02, 18:55
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Den undersökningen var långt ifrån vetenskaplig, står i din egen länk. Se vilken målgrupp de refererar till också. Jo det är anmärkningsvärt och värt att belysa MGM sexuella vanor. Att göra detta i ett rum på sin arbetsplats bland bord och stolar som MGM gjort och i lampskärmar är ett udda beteende, det kan ge svar på om han har en sexmissbruk. Vad du gör på jobbet, om du nu har något är däremot mindre anmärkningsvärt så länge du inte har huvudrollen i en av vår tids vidrigaste brott.

Jag kan sälla mig till den grupp som runkat på jobbet... dock skall sägas att detta var övergående och skedde bara mellan 14 och ca 22 års ålder... jag är en kåt jävel men jag kan säga att sedan sexton eller sjutton års ålder så har det varit enstaka gånger när man har dragit av en plåga sas.

Om jag skulle gissa på Nerijus runkaktiviteter så säger jag att de är sjuka... vad var det som gjorde honom så sugen på att runka i just det rummet som hade fönster mot Lisas arbetsplats.
2015-11-02, 18:57
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato

Citat:
Ursprungligen postat av pactasuntservanda.
Jag kanske är överambitiös, men fick tag på en GM in-game.

[World] pactasuntservanda.: can you play offline?
[World] Xeiros: What do you mean offline? without internet?
[World] pactasuntservanda.: yes
[World] pactasuntservanda.: Do you need internet connection for this game?
[World] Xeiros: No, you can´t. You need internet connection.
[World] lariza: mds
[World] danilo: guild brasil recrutando
[World] pactasuntservanda.: Ok. thank you very much

Olika budskap helt klart.

Det gäller att spåra exakta spel-varianten och förhöra NB om det då. Detta spelande var av viss relevans i åtalet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Undrar om han tänkte på att snuten skulle kolla hans dator och aktivitet och därför tänkte ut detta som alibi. Synd att det gick att spels offline
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Tvärtom - ett offer som blir upphängd för sakta strypning kommer att Kasta sig fram och bak, Sprattla Vilt med fötter och ben.

Ett sådant offer kommer alltså Aldrig att hänga stilla och invänta döden.

Hur kan du ens tro något annat?
Hur kan du ens tvivla på att offret borde ha sprattlat helt Galet i en sådan situation.
Hur kan du ens föreslå att offret hängt stilla.

Tillomed en Medvetslös kropp som blir hängd kommer att sprattla starkt, omedvetet och instinktivt. Dessa "dödsryckningar" kommer att vara omöjliga att ens kontrollera. En döende hängande kropp är Aldrig stilla.
Även en fullt vaken person som blir hängd av en mördare kommer aldrig att kunna stå emot dödskampens ansträngningar att komma loss, bli fri - leva!!!

Så du får nog ta och omvärdera din inställning här.
Varför skulle offret sprattla upp med fötterna på väggen om det kämpar för att stå på tå så att det inte kvävs av snaran? Offret kommer rimligen i stället att göra allt för att stå så sträckt som möjligt, precis för att som du säger kämpa mot döden.
Prova att läsa först och skriva sedan. Det blir bättre för alla så.

Den så kallade BTK-mördaren utförde sitt första mord (ett av 4 offer...) på ett sådant sätt, upphängt i ett rör i hustes källare.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dennis_Rader
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuppnupp
Jag var nere och lyssnade på rättegången nu ikväll. Den avslutades med att försvarsadvokaten ställde några frågor till den åtalade.

Hon frågade va han hade spelat för spel. (Jag antar att han har påstått att han har suttit och spelat när mordet begicks. Har inte riktigt hängt med.)

Översättaren sade att han spelat "Änglarnas liga" och att han översatte från engelska. (Jag antar att han hörde fel och att det var "League of Legends".)

Sedan sa han att man inte behövde vara uppkopplad för att spela det. Att det var som en online-film att man kund ladda ned det och sedan spela det i en eller två dagar utan att vara uppkopplad. Han sa att de brukade ladda ned spelet och sedan bryta internetkopplingen eftersom de hade ont om nätkapacitet.

Rättens ordförande frågade vad det var för spel, va man gjorde i det. Han sa att det var svårt att förklara och att det var en av världens största spel.

Det här var alltså en förklaring till att polisen inte sett någon onlineaktivitet den tiden han hävdar att han spelade.

Men League of Legends går absolut inte att spela offline har jag hört. Man måste vara uppkopplad på internet. Så bullshit.

Ville bara säga det, hoppas att den här informationen når åklagaren.

Det spel han spelade heter League of Angels, man kan se det på hans facebook :

https://www.facebook.com/nerijus.bilevicius.7/games
Senast redigerad av Theforeigner 2015-11-02 kl. 19:01.
2015-11-02, 18:59
Medlem
pactasuntservanda.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det spel han spelade heter League of Angels Games/Toys, man kan se det på hans facebook :

https://www.facebook.com/nerijus.bilevicius.7/games

Kanon!!

Det är detta spel jag precis varit inne i. Fått bekräftat att det inte går att spela offline.
2015-11-02, 19:00
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Eller att hon snytit sig i en näsduk eller liknande och att detta "sekret" kan ha förts över?

Jag antar att det kan röra sig även om ett sådant ämne i tillräckligt små mängder för att man inte skall kunna veta vad det är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in