Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Tror du det? De lämnade ju förra veckan också när obduktionsprotokollet gicks igenom.. Jag tror inte de vill veta några detaljer, det räcker med i stora drag för dom, samtidigt detaljer är alltid detaljer och ger svar på många små frågor.
Det är ju väldigt individuellt hur man bearbetar en sån här återhämtningsprocess som präglas av enormt mycket sorg.
Tror det där att tiden läker alla sår är en sanning med modifikation förresten. Jag tror man i många fall kan återhämta sig och fortfarande se ljus i livet, men jag befarar att det kan vara rätt kört för den här stackars familjen. Alltid sakna sin tjej som var i sin bästa ålder i livet och alltid leva med vetskapen att hon dog på ett fruktansvärt sätt. Tänk bara tankarna som går runt i deras huvuden när de tänker på henne. Vilken ångest de själva har när de tänker på alla alternativa scenarion som kunnat göra att hon inte råkat ut för detta. Spekulerar nu, men tror det är lättare att acceptera en förlust av en dotter/syster om det beror på sjukdom (otur, men sån skit kan hända) eller självmord (risk för self blaming, men samtidigt kan man acceptera det som ett frivilligt val).