2015-11-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tror du det? De lämnade ju förra veckan också när obduktionsprotokollet gicks igenom.. Jag tror inte de vill veta några detaljer, det räcker med i stora drag för dom, samtidigt detaljer är alltid detaljer och ger svar på många små frågor.

De får väl sörja på sitt sätt? Tycker det är osmakligt att klaga på dem för de inte sitter kvar.
2015-11-02, 14:45
Medlem
Theforeigners avatar
WTF!!!!??? men det här är ju inte riktigt klokt !!!!!!!!!!!

IR frågar:
I det här fallet, hur såg den ut, kan du beskriva?

Rättsläkaren svarar:
– Jag har sett en snara som var åtdragen åt halsen. Som jag har skrivit i mitt protokoll på begäran av kriminaltekniker har jag inte själv gjort någon närmare besiktning på snaran.
2015-11-02, 14:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
När jag läste Aftonbladets artikel funderade jag över om GM kanske hållit Lisa fånge och sedan har Lisa själv begått självmord?

Hon påstås ju ha blivit placerad i skåpet före likstelhet inträffat. Har han hållit henne levande instängd i skåpet? Lite långsökt men är det möjligt att Lisa har på något sätt lyckats hänga sig själv i skåpet?

Jag tror att många i den situationen hellre hade prioriterat att slå sönder en fönsterruta för att rymma, än att ta livet av sig.
2015-11-02, 14:46
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likenight
Lyssna på det säger shit varför använder man är rättsläkare som knappt svenska han pratar svamligt och upprekar sig konstant.

Ja jag hade problem att höra vad han sa. Man får hoppas på att han är kompetent åtminstone.
2015-11-02, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Vetenskap contra tro. Det är "konstigheten" här. Berkowitz ska inte tro och hypotetisera som polisen har gjort. Det är rättsosäkert.

Men lägg ihop 1+1 snälla.
När ska han haft tid att lägga henne (död) i skåpet om inte inom ett par timmar?
Det var full aktivitet i området.

Rättsläkaren kör med uteslutningsmetoden när han säger att det är mest troligt att döden inträffat den 7:e.
2015-11-02, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likenight
Lyssna på det säger shit varför använder man är rättsläkare som knappt svenska han pratar svamligt och upprekar sig konstant.

Han kan svenska bra, men han bryter rätt så rejält.
Om du inte förstår så är det nog mer dig det är fel på.

Kolla gärna på ditt inlägg igen också, undra vem det är som inte kan svenska.
2015-11-02, 14:50
Medlem
"Advokaten ställer flera frågor om varför brottsoffret inte gjort mer för att värja sig, vilket frånvaron av avvärjningsskador tyder på."

Nej klart fan det inte blir det om man blir överrumplad och troligtvis bunden med händerna direkt. Dumma frågor från IR
2015-11-02, 14:51
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tror du det? De lämnade ju förra veckan också när obduktionsprotokollet gicks igenom.. Jag tror inte de vill veta några detaljer, det räcker med i stora drag för dom, samtidigt detaljer är alltid detaljer och ger svar på många små frågor.

Det är ju väldigt individuellt hur man bearbetar en sån här återhämtningsprocess som präglas av enormt mycket sorg.

Tror det där att tiden läker alla sår är en sanning med modifikation förresten. Jag tror man i många fall kan återhämta sig och fortfarande se ljus i livet, men jag befarar att det kan vara rätt kört för den här stackars familjen. Alltid sakna sin tjej som var i sin bästa ålder i livet och alltid leva med vetskapen att hon dog på ett fruktansvärt sätt. Tänk bara tankarna som går runt i deras huvuden när de tänker på henne. Vilken ångest de själva har när de tänker på alla alternativa scenarion som kunnat göra att hon inte råkat ut för detta. Spekulerar nu, men tror det är lättare att acceptera en förlust av en dotter/syster om det beror på sjukdom (otur, men sån skit kan hända) eller självmord (risk för self blaming, men samtidigt kan man acceptera det som ett frivilligt val).
2015-11-02, 14:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
"Advokaten ställer flera frågor om varför brottsoffret inte gjort mer för att värja sig, vilket frånvaron av avvärjningsskador tyder på."

Nej klart fan det inte blir det om man blir överrumplad och troligtvis bunden med händerna direkt. Dumma frågor från IR

Rättsläkaren har inte hittat något som tyder på att offret har varit bunden. Det sägs i samband med frågor om offret kan ha hållits fången efter den 7:e.
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan

Fast GM är ju inte största snubben om man säger så, så tycker det är legitim fråga, bör ju alltid finnas nån form av motstånd med tillhörande avvärjningsskador
Medlem
Märks att försvaret vet att det här är kört. IR hittar inga lösningar till MGM:s fördel.
2015-11-02, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Men lägg ihop 1+1 snälla.
När ska han haft tid att lägga henne (död) i skåpet om inte inom ett par timmar?
Det var full aktivitet i området.

Rättsläkaren kör med uteslutningsmetoden när han säger att det är mest troligt att döden inträffat den 7:e.

Man ska inte ha ett färdigt facit och sedan anpassa vetenskapen efter det som du gör.
Då kan man lämna vetenskapen därhän.
Vetenskapen ska vara objektiv till skillnad från hur polis och åklagare hanterat det här fallet - subjektivt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in