2015-11-02, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Han har en magsjukdom. AJ har hjälpt honom till läkare. Han får medicinering i häktet. Fundera på varför det inte har kommit fram i förhör eller fup.

Sitter inte med FUP, men det framkom väl visst?
AJ köpte medicin. Var det under frugans förhör tro...
2015-11-02, 12:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Han har en magsjukdom. AJ har hjälpt honom till läkare. Han får medicinering i häktet. Fundera på varför det inte har kommit fram i förhör eller fup.
Stackars liten då. Ont i magen och polisen har skadat hans katt svårt.

Han äter garanterat vanlig Novalucid som halva Sverige. Frun låter som en hjärttransplantation står för dörren och katten borde ligga inlagd på Blå Stjärnan.

Ge dig.
2015-11-02, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Ett tag trodde jag att jag var den enda som uppmärksammat detta eller i vart fall den enda som ansåg det intressanta i det. Tack för det.

Finns inte så mycket att förhala heller i detta fall då personen ifråga redan satt i häktet, ett överklagande till HD hade inte någon direkt inverkan, annat hade det varit om han försatts på fri fot tills dess häktet beslutet vunnit laga kraft men då har vi det problemet att häktningsbeslut om att häkta en misstänkt får överklagas utan inskränkning i tid så det går inte heller

Om jag inte kommer ihåg fel så har MrFold, Bergakungen och Hamilkar också noterat detta famösa överklagande till HD.

Men det är svårt att hitta guldkornen när man letar i dynghögar. Tråden är för extensiv för att leta rätt på dessa inlägg, nu i efterhand.
2015-11-02, 12:42
Medlem
ieshos avatar
Det är en riktigt otäck person som begick mordet på Lisa Holm och min bild av mördaren motsägs inte alls av den åtalade. Men det finns för många frågetecken kring hur utredningen har gått till.

Jag är inte helt säker på att man inte ganska tidigt bestämde sig för vem som var den skyldige, den som inte skulle få undkomma. Om narkotikapoliser finns ihärdiga rykten om att de planterar bevis för att sätta dit kända langare, kan man helt utesluta något liknande i detta fall?

o De eventuella medbrottslingarna mutades med friheten mot att de sa att han inte var hemma.

o Tre olika sorters örhängen har hittats, bl.a. ett under den plats där hon ska ha hängts.

o Det finns blod på tejpen som kom från näsa och mun och det finns blod på insidan av hjälmen, medan den enda skadan som påvisats var brottet på tungbenet, vilket antyder att hon dog medan hon hade hjälmen på huvudet. Något som varken åklagare eller advokat tar upp.

o Personer som ankom i fem militära fordon sökte på Martorp drygt ett dygn innan kroppen, hjälmen och jackan hittades där.

o Vittnen såg en svart bil krypköra förbi kafeterian just när en ung kvinna på en moped var där.

Det kan inte vara lätt att strypa/hänga en ung och stark person ens för en psykopat. Här är en person som effektivt dödade en ung kvinna och knycklade ihop hennes kropp för att få in den i ett skåp. Det är en ruskig tanke att den personen kanske inte kommer att lagföras, därför att polisen dömde en slusk på förhand.
2015-11-02, 12:45
Medlem
Theforeigners avatar
Denne Torbjörn från missing people är tydligen mycket stolt av sig själv och tycker att han medverkat till genombrottet i mordfallet, han ger mig dårliga vibbar aka the 15 minutes of fame typen:

https://www.facebook.com/torbjorn.bergman.9?fref=ts
Medlem
Kalle.v1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Den här händelsen har väl ingen avgörande betydelse i målets skuldfråga. Faktum är att den ledde till en ökad sökinsats, som ledde till viktiga fynd.

Absolut, enig. Jag bara reagerade på att han tyckte att det var konstigt/misstänksamt att de betraktade folket från MP. Jag hade förmodligen gjort detsamma, oavsett om jag var skyldig eller ej. Snömos i mitt första inlägg kanske, sorry för det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Om du funderar utifrån grundinställningen att polisen är beroende av allmänhetens funktion under ett sådant här ärende, känns det nog en smula mer bekvämt för dig att denna specifika MPS-patrull, pappan med sina vänner, samt hela MPS i övrigt - lett spaningsledningen mot av en ren tillfällighet...

... Bröderna letar mask vid Martorp - kanske legitimt ärende, ända tills NB får syn på MPS och fattar sitt egna beslut att konfrontera på det viset han gör.

Låt detta bli en behaglig sanning istället.

Vill bara nämna att Torbjörn är vän med SH. Deras döttrar har gått i samma skola, men inte i samma klass. Båda engaserade i skolfrågor, tydligen.
2015-11-02, 12:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag är inte helt säker på att man inte ganska tidigt bestämde sig för vem som var den skyldige, den som inte skulle få undkomma. Om narkotikapoliser finns ihärdiga rykten om att de planterar bevis för att sätta dit kända langare, kan man helt utesluta något liknande i detta fall?
o De eventuella medbrottslingarna mutades med friheten mot att de sa att han inte var hemma.
Om man är rättshaverist eller paranoid då slår man på den trumman.
Citat:
o Personer som ankom i fem militära fordon sökte på Martorp drygt ett dygn innan kroppen, hjälmen och jackan hittades där.
0 Vittnen såg en svart bil krypköra förbi kafeterian just när en ung kvinna på en moped var där.
o Tre olika sorters örhängen har hittats, bl.a. ett under den plats där hon ska ha hängts.
Helt ointressant med tanke på befintlig DNA-bevisning.
Citat:
o Det finns blod på tejpen som kom från näsa och mun och det finns blod på insidan av hjälmen, medan den enda skadan som påvisats var brottet på tungbenet, vilket antyder att hon dog medan hon hade hjälmen på huvudet. Något som varken åklagare eller advokat tar upp.
Det har du ältat till leda.

Citat:
Det kan inte vara lätt att strypa/hänga en ung och stark person ens för en psykopat. Här är en person som effektivt dödade en ung kvinna och knycklade ihop hennes kropp för att få in den i ett skåp. Det är en ruskig tanke att den personen kanske inte kommer att lagföras, därför att polisen dömde en slusk på förhand.
Skämtar du? Läs på lite om psykopater eller renodlade seriemördare. De är onödigt kompetenta.
2015-11-02, 12:49
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om jag inte kommer ihåg fel så har MrFold, Bergakungen och Hamilkar också noterat detta famösa överklagande till HD.

Men det är svårt att hitta guldkornen när man letar i dynghögar. Tråden är för extensiv för att leta rätt på dessa inlägg, nu i efterhand.

Överraskar mig inte att den topptrion också uppmärksammat det, men skönt att jag inte var ensam i alla fall, för jag kan fortfarande inte förstå hur en sådan miss kunnat göras.
2015-11-02, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Denne Torbjörn från missing people är tydligen mycket stolt av sig själv och tycker att han medverkat till genombrottet i mordfallet, han ger mig dårliga vibbar aka the 15 minutes of fame typen:

https://www.facebook.com/torbjorn.bergman.9?fref=ts

Vadå, han har ju det! Han borde vara jävligt stolt, för hade man inte hittat LH där och då så hade NB förmodligen hunnit göra sig av med kroppen och alla bevis. Conehead.
2015-11-02, 12:51
Medlem
Just nu: Nerijus gråter när man talar om kattungen i rätten.

Teori: Han njuter över att ha makt över en kattunge. Att veta att han är den som ger den möjligheten att få leva men också att han kan ta livet av den när han vill. Precis som han kunde med LH. Att någon annan nu har makten att skona katten från döden gör att han gråter.
2015-11-02, 12:57
Medlem
develis avatar
Usch...
Citat:
Sedan sa han en dag att han hade sett så mycket ungdomar. Många unga flickor. Som gick utmed Källbyvägen. Nu när en flicka hade försvunnit. Att föräldrarna lät de gå.
– Det hade han noterat. Att det var konstigt när det hade stått att det inte skulle vara så mycket fester och sånt.
nlt live

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in