2015-11-02, 12:28
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Kan det inte vara normalt för någon som är van vid polisen i Litauen att vara rädd för polisen?

Verkligen inte. Med tanke på att hon behandlats på ett bra sätt av Polisen i Sverige. Inget annat har framkommit.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Jaså, gäller enligt vem? NB har gosat med en katt, då kan han omöjligt vara en mördare. Är det så du resonerar? Då måste du vakna.

Ja det borde Långström ta upp. Det finns forskning på detta. De som är sexualsadister börjar ofta med att gå på tex katter. Den som älskar sin katt och djur har också mer empati. Motsatsen till polisens agerande.
Långström borde också ta upp att mgm har en magsjukdom. Inte heller det har polisen nämnt - allt för att smutskasta främlingarna - litauerna.
För du tror väl inte polisen störde AJ och AJ:s s Klan mitt i natten de första dygnen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Har gått igenom lite tider och visst får mordet plats inom en halvtimme.

TID : MIN : Händelse
18:30 : 0 inledning
18:33 : 3 kommunikation med Lisa
18:36 : 3 strypning
18:39 : 3 sök rep, tejpning
18:41 : 2 bära till mjölkrum
18:44 : 3 hänga upp i rör
18:47 : 3 hängning, kläder ner
18:49 : 2 skära ner och bära till slaktrum
18:52 : 3 inplastning
18:53 : 1 bär till bil
18:55 : 2 transport till Martorp
18:58 : 3 bära till bod och skåp
18:59 : 1 hem igen

Ovan kräver en iskall ivrig iller, ingen ro, ingen vila och ingen njutning.
Jobb, jobb, jobb även en söndag. Han måste ha drypt av svett.

Nu kanske jag är efterbliven men fan ska han ha runkat i lampskärmen då?
2015-11-02, 12:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udileda
Nu kanske jag är efterbliven men fan ska han ha runkat i lampskärmen då?
Tiderna är fel.
2015-11-02, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
I min värld är katten bara ett sidospår och bör inte påverka utgången av målet? Tycker du att katten är relevant för målet?

Ja. Det finns en annan tråd (GL) där jag konstant hävdat att djurplågeriet ska in i rätten. Även en empatisk inställning till djur ska in i rätten. Och motsatsen om polisen har gjort sig skyldig till det.
Svensk rätt ligger efter med det här. Inte bra alls.
2015-11-02, 12:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ja. Det finns en annan tråd (GL) där jag konstant hävdat att djurplågeriet ska in i rätten. Även en empatisk inställning till djur ska in i rätten. Och motsatsen om polisen har gjort sig skyldig till det.
Så du menar att när den smet in mellan benen, polisen råkade sparka till den som hon säger - så låg den skadad i rabatten i 5 dygn? Eller vad far du efter?
Du är ju helt väck i dina överdrifter. ..
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Grannen uppger ju att polisen råkade sparka till katten då den försökte smita in i avspärrad bostad?
Har du verkligen sådana problem att måla upp att scenariot är en legitim olycka?

Jag har vid några tillfällen råkat touch-trampa min hund på tassen. Är jag en samvetslös djurplågare då?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Och han älskade att bajsa utanför toaletten på sin arbetsplats, onanera där, samt att blöda ner LH:s kläder och snaran som tog livet av LH. De två första sakerna var avsiktliga de sista två var inte det. Finns ingen logik i det heller?

Han har en magsjukdom. AJ har hjälpt honom till läkare. Han får medicinering i häktet. Fundera på varför det inte har kommit fram i förhör eller fup.
Medlem
LuckyLucian0s avatar
Citat:
Katten verkar vara ett stort hål i förundersökningen. Polisen verkar att ha missat katten. Kanske den bar på vissa hemligheter och borde ha undersökts bättre. Kanske lösningen på hela mordgåtan står och faller med katten, alla tekniska spår till trots.

& Hur mår katten? Hur ställer han sig till att hans ägare står misstänkt för något sånt här?

Herregud, har polisen ens förhört denna katt?
2015-11-02, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle.v1.1
Alltså, vittnet från missing people är ju lite konstig ang att bröderna tittar mer på dom än i gödselhögen. Det är väl kanske inte så konstigt? Det dyker upp folk på ett ställe som det sällan rör sig folk på och går runt och rotar. Jag hade nog också glott nyfiket...
Den här händelsen har väl ingen avgörande betydelse i målets skuldfråga. Faktum är att den ledde till en ökad sökinsats, som ledde till viktiga fynd.
2015-11-02, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Verkligen inte. Med tanke på att hon behandlats på ett bra sätt av Polisen i Sverige. Inget annat har framkommit.

Framkommit från polisen ja. Det är till att vara kritiskt mot makten hör jag.

Fundera också på varför det forskas om polisens rasism.
2015-11-02, 12:40
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
I min värld är katten bara ett sidospår och bör inte påverka utgången av målet? Tycker du att katten är relevant för målet?

Joo, det är ett sidospår.. Men relevant ur annan aspekt. Folk som behandlar djur illa skall man se upp med. Här tycks det snarare vara tvärt om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in