2015-11-02, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Om du funderar utifrån grundinställningen att polisen är beroende av allmänhetens funktion under ett sådant här ärende, känns det nog en smula mer bekvämt för dig att denna specifika MPS-patrull, pappan med sina vänner, samt hela MPS i övrigt - lett spaningsledningen mot av en ren tillfällighet...

... Bröderna letar mask vid Martorp - kanske legitimt ärende, ända tills NB får syn på MPS och fattar sitt egna beslut att konfrontera på det viset han gör.

Låt detta bli en behaglig sanning istället.

Det är inte allmänheten. Det är militärer.
Det är lite för många "vänner" till familjen som hittar lite för mycket. Militärer. SOM INTE ÄR HÖRDA.
Det är ingen "allmänhet".
2015-11-02, 11:48
Medlem
Min gissning är att MGM besökt byssjan fler än 1 gång efter mordet, bl.a för att dölja ett lik som förändrat läge i skåpet, dörren var kanske stängd efter placeringen på söndagskvällen
2015-11-02, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Han visste inte om NB hade åkt, alltså såg inte NB honom.

Vad pratar du om?
2015-11-02, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Och? Det spelar ingen roll. Kontaminering är kontaminering. Du kanske lägger märke till MP-militärerna inte är sanningsenliga. Fundera ett steg.
Är jag sanningsenlig när jag säger att jag skulle samlat alla mina vänner om min dotter hade försvunnit vid en ladugård och sökt igenom hela jävla området för att hitta henne?
2015-11-02, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Men var är de andra vittnena till att det skulle varit militär på plats? Du utgår från att MGM talar sanning. Eller du kanske menar att det skulle varit en undercover operation med militärer där, i civilkläder, för att sätta dit MGM. Är detta ett realistiskt scenario?

Sök på "militär" i FUP, det sägs av flera vittnen, däribland en av militärerna själv.
Rör sig om en Honda och 3-4 Mercedes som är militärregistrerade och gröna.
2015-11-02, 11:51
Medlem
Citat:
Men var är de andra vittnena till att det skulle varit militär på plats? Du utgår från att MGM talar sanning. Eller du kanske menar att det skulle varit en undercover operation med militärer där, i civilkläder, för att sätta dit MGM. Är detta ett realistiskt scenario?

Det var fyra militärbilar och en bil till på torsdagen. Enligt Tor-Björn var de inte "grupperade" Varför är detta inte utrett ordentligt? Om det är fyra i varje bil kanske det var 20 militärer som drällde där dagen innan fynden och Lisa hittades. Märkligt.
Var pappa Holm med här? Han ringde in om hjälmen i detta skedet.
Senast redigerad av nopomil 2015-11-02 kl. 11:57.
2015-11-02, 11:51
Medlem
Sanchezest90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Japp.Mynnade som bekant ut i +4 DNA bevis b l a.
Nej vad konstigt att NBs dna finns runtom hela blomberg när han jobbar där. Mycket märkligt !!!
2015-11-02, 11:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Vad pratar du om?
Det jag citerade, förstås. NB uppträdde inte misstänkt när vittnet tittade in i boden.
2015-11-02, 11:53
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Hon är nog ut och fiskar efter att Lisa inte skulle placerats i byssjan ännu.
I så fall skulle åklagarens påstående om att hon mördats i ladan den 7/6 vara felaktigt.

Jag förstår det, men det finns ju inget utrymme för nått sånt. Inga som helst iaktagelßer.
2015-11-02, 11:54
Medlem
Theforeigners avatar
Det här ka bli spänande!

Målsägarbiträdet Tore Brandtler berättar att Inger Rönnbäck kallat en rättsläkare som ska höras via länk. Angående kommer det förhöret fokusera på tidpunkten för Lisa Holms död. - See more at: http://live.gp.se/Event/Lisa_Holm-rattegang#sthash.TkT0U1V6.dpuf
2015-11-02, 11:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Förstår inte att advokaten inte frågade killen som jobba på Martorp, och som sagde att han letat "över allt" på Martorp, om han retat runt hela rishögen och om jackan och hjälmen fanns där eller inte.

Det är ju jätteviktigt och försöka ta reda på om det är någon som går och lägger ut spår .
Jag hade gärna sett att någon frågade AE hur länge GJ stannade. Men ingen vågade väl, inte ens den "objektive" åklagaren.
2015-11-02, 11:56
Medlem
Citat:
Är jag sanningsenlig när jag säger att jag skulle samlat alla mina vänner om min dotter hade försvunnit vid en ladugård och sökt igenom hela jävla området för att hitta henne?

Detta handlar inte om dig. Om du tar denna utredning personligt kan det leda fel.
Då är du inte förutsättningslös.

Tänk om polisen (och de icke hörda militärerna) har tänkt "personligt" också?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in