2015-11-02, 10:19
Medlem
Colossos avatar
NLTs rapport är ändå bäst och snabbast.

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4417394-liverapportering-fran-rattegangen
2015-11-02, 10:19
Medlem
Det luktar illa i byssjan enligt vittnet som NB försökte lura i att byssjan redan genomsökts av polisen, står på Aftonbladets liverapportering.
Det har ju påståtts i tråden att det inte luktade, men det gjorde det alltså.
2015-11-02, 10:20
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Ja hur korkade får man bli? Hoppas verkligen Polisen ser sin roll här, att dom förstörde chansen att få hit henne. Sen ser jag inte varför det skulle hejda henne från att vittna genom telefon...

Eftersom att det även är anledningen frun ger till att inte vittna, ihop med att Bennhage uppger att han vart förbannad på poliserna vid Arlanda för deras beteende
- Ger bilden av att dom betett sig ganska klumpigt.
2015-11-02, 10:20
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ursäkta är du dum i huvudet?
Det stod 3. 30 jag tog fel på en timme när jag skrev ( vet att det var 3.30) . Men varför svarar du inte på huvudfrågan? Varför undviker du den? Är den för obehagligt? För att föräldrarna kanske märkte vad som skett?
Eftersom pappa Holm var intresserad av sin dotters heder kan det ses som något negativt att hon har kontakt med pojke.
Väldigt märkliga slutsatser du drar. Varför, varför, varför vill du misstänkliggöra L:s pappa och dra honom i smutsen? Blir du glad om NB frikänns? Varför i så fall? Och om L:s bödel skulle gå fri och hon inte skulle få något slags upprättelse, skulle det kännas bra?
Själv hör jag till dem som ser denna utsatta familj som fullständigt normal och vanligt kärleksfull. Det har tjatats om att han skulle vara så sträng men det kan jag inte se i det jag har läst och hört. Att han skulle ha hämtat henne från en fest vid 21-tiden, vilket faktiskt låter tidigt, när var det? Hon kan för allt vad vi vet ha varit några år yngre än nu.

Han säger själv att det var han som var pådrivande i att hon skulle köra moppen hela långa vägen, vilket han nu ångrar något fruktansvärt. Det var ett sätt att göra henne mer självständig och säker på att kunna klara sig själv som jag läser ut det. Knappast överbeskyddande och kontrollerande då va?

Snälla, lägg ner jakten.
Senast redigerad av Gusselby 2015-11-02 kl. 10:23. Anledning: Mobilens stavning
2015-11-02, 10:22
Medlem
Colossos avatar
Mest givande vittnet just nu hittills.
2015-11-02, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det luktar illa i byssjan enligt vittnet som NB försökte lura i att byssjan redan genomsökts av polisen, står på Aftonbladets liverapportering.

Det va nog mer lukt av smutsiga instängt och råttbajs de kände.... ingen typisk liklukt
2015-11-02, 10:24
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina

Det luktade sommarstuga. Det luktade instängt. Det luktade råtta.

Men ingen har påstått att det luktade lik.

Läs FUP.
2015-11-02, 10:25
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Att Nero ens känner att han behöver gå fram och förmedla på sin usla engelska att det redan är sökt just bort mot byssjan förstår jag inte, hur tänker han här? Tror han inte att de kanske vill söka flera gånger? Varför höll han inte bara käften? I alla fall bara hållit sig till att fråga hur de går, vad det har hittat etc.
Han kom dessutom dit med bil efter att MP närmade sig platsen, det började brännas.
Det är väldigt avslöjande.
De förhör vi nu får höra är naturligtvis helt meningslösa för utfallet.
Misstänkta bilar, han sa, hon sa, osv.
Mördarlitauern har strösslat med sitt DNA, på BO:s kläder, på rep, på mordplatsen etc. och döms till livstid utan rimligt tvivel.
Det kan aldrig förklaras bort, tunga bevis finns i det här tragiska fallet.
2015-11-02, 10:26
Medlem
Gusselbys avatar
Den där Bennhage verkar ha tagit ställning. Verkar inte så jätteklyftig.
2015-11-02, 10:26
Medlem
rotesaus avatar
Jaha, nu biträder även IR åklagaren i sin utfrågning av MP-vittnet.
2015-11-02, 10:28
Medlem
NirvanAs avatar
Vad är det för jävla mask dom snackar om? Maskar som man fiskar med eller?
2015-11-02, 10:30
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad är det för jävla mask dom snackar om? Maskar som man fiskar med eller?
Ja, dom fiskar tydligen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in