2015-11-02, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
"– Det är inget fel på Nerijus minne."

Jaså?
Han lyckades förvisso återge innehållet i byggboden ganska bra - Förutom skåpen då.

Vems mamma har trott att ens son är en mördare nångång? Aldrig
2015-11-02, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vi är tre personer i hushållet och tvättar en dag i veckan. Det räcker gott och väl men då blir det några maskiner. Jag ser dessutom vår familj som renligare än genomsnittet. Jag har vidare uppfattningen att folk som har det stökigt/skitigt hemma tvättar betydligt mindre ofta än oss. Sammantaget om det nu ser så stökigt ut i deras MGM:s hem (har ej sett bilder) så borde det vara så att det tvättas i alla fall inte oftare än en gång i veckan. Detta är endast min uppfattning som bygger på egen uppfattning om hur folk har det hemma.

På vilken sida fanns de bilderna ?[/quote]

S. 726 och framåt i fup visar bilder på litauernas hem. Med tanke på att Irina kallar sig själv hemmafru så tycker jag hemmet ser hemskt ut. Skräpigt och stökigt. Som det ser ut tror man att bröderna bor där ensamma.
2015-11-02, 08:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Vems mamma har trott att ens son är en mördare nångång? Aldrig
Vid rättegången i marinamålet vittnade den tilltalades mamma mot sin son. Ur Aftonbladets direktrapportering:
Citat:
Mamman har även sagt i förhör att om sonen ser en chans att klara sig undan genom att vara tyst och inte erkänna något så gör han det.
Det står hon fast vid i dag.
2015-11-02, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klasAndersson198
En fråga till er få här som har lite hjärna !
på sidan 109 så vittnar Lena Svedung om att hon 7,50 på morgonen fredag den 12e ,
ser öppna garagedörrar på spritladan (måste hon mena ? ) en bil står där och en ölburk !!!! står utanför
det är ju inte ens mitt emot hennes cafe men hon går dit och ska klaga tydligen !
(verkar som hon inte gillar Balterna !)
AB står utanför ,och i bilen grejar en person med något ,men det är INTE NB !
det är hon säker på eftersom hon känner dem ,

Jag har nånstans (minns inte sidan nu )läst AB redogörelse för veckan och den 12e ,
och han nämner ochså denna händelse,
men säger då att det är han och NB som ...byter däck tror jag ....

nån som i denna röra läst om nån uppföljning på detta ?

alltså AB säger hans bror är med där
Men Lena säger det är en person hon aldrig sett förut ?

om hon har rätt vem var det då ?

Har nu hittat att sidan 1161 där AB nämner detta och säger Lena pratade med hans bror !
men Hon enl ovan säger det är någon för henne okänd ,trots hon känner bröderna !?
ännu en märklig sak i denna röra

Ställer frågan igen
Någon som hittat ifall NB blivit tillfrågad-berättat om fredag morgon ? Sida ?
2015-11-02, 08:23
Bannlyst
LGWP resignerar och nästintill hyllar polisens och åklagerens arbete med Fup

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/lisa-holm-bevisen-haller-for-livstids-fangelsestraff/
2015-11-02, 08:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klasAndersson198
Har nu hittat att sidan 1161 där AB nämner detta och säger Lena pratade med hans bror !
men Hon enl ovan säger det är någon för henne okänd ,trots hon känner bröderna !?
ännu en märklig sak i denna röra

Ställer frågan igen
Någon som hittat ifall NB blivit tillfrågad-berättat om fredag morgon ? Sida ?
Han jobbade på sidan 1370.
2015-11-02, 08:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det spelar väl ingen roll hur många källor du än får så lär du ändå vända på det.

Det var familjen Holm som själva ville ha Tore Brandtler som biträde. Innan dess hade han i rollen som advokat fått frågan att försvara den mordmisstänkte 35-åringen. Han hade alltså kunnat suttit på andra sidan.

– Jag tackade nej till att bli försvarare. Jag kände att detta inte var ett uppdrag för mig. Jag är glad för att jag är på den här sidan i det här målet.

Varför?
– Att försvara någon är inget bekymmer, det är inte brottet man försvarar utan själva människan bakom. Men det är värre när det gäller vissa typer av brott och då måste man känna att här kan jag göra mitt allra bästa.
KÄLLA http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6285504
Svar från Skaraborgs TR:
Citat:
Tingsrätten har ingen anteckning om att Tore Brandtler skulle vara tillfrågad att bli offentlig försvarare för Nerijus Bilevicius.
Varför påstår TB det? Vill han tvätta av sig kannibaladvokatstämpeln?
Medlem
Frågar återigen: VEM är det som använder MGM's mobil med det numret som han uppgav i FUPn?
Ringde som sagt igår och det kom signaler och personen som har telefonen klickade mig.
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
"– Det är inget fel på Nerijus minne."

Jaså?
Han lyckades förvisso återge innehållet i byggboden ganska bra - Förutom skåpen då.

Utelämningen av skåpen i minnesbilden påminner om förträngning eller medvetet uteslutande.

Det finns några enkla grundregler.

Om man alltid talar sanning behöver man aldrig minnas några lögner.

Ska man ljuga så ska man ligga sanningen så nära som möjligt. Var det inte just detta som han gjorde. Utan att peka ut själva skåpen.

Det är därför en notorisk lögnare till slut alltid trasslar in sig i sina egna lögnhärvor.

MGM i detta fallet har valt en annan väg.

Förnekelse blandat med sanning. Där utelämnande inte är en påvisbar lögn.

Om man aldrig träffat offret kan man inte vara skyldig. Men i andra fall talar han sanning. Och avslöjar sig ha bra minne. Om det inte kan kopplas samman med hans skuld.

I detta fallet har hans taktik ingen betydelse. Eftersom bevisen finns där.

Har läst många beskrivna kriminalfall.

Där den misstänkte vägrar säga någonting typ HA, till där man gråtande erkänner sin skuld. Eller som Eklund. Man erkänner efter bevisning.

Min känsla är att MGM i detta fallet aldrig kommer att erkänna, eftersom han verkar ha kontroll över sig själv. Och inte är dum i huvudet på det sättet.
2015-11-02, 08:32
Medlem
-heng-med-lisa-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Frågar återigen: VEM är det som använder MGM's mobil med det numret som han uppgav i FUPn?
Ringde som sagt igår och det kom signaler och personen som har telefonen klickade mig.
kan vara vem som. kan vara nån på polisen
2015-11-02, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Utelämningen av skåpen i minnesbilden påminner om förträngning eller medvetet uteslutande.

Det finns några enkla grundregler.

Om man alltid talar sanning behöver man aldrig minnas några lögner.

Ska man ljuga så ska man ligga sanningen så nära som möjligt. Var det inte just detta som han gjorde. Utan att peka ut själva skåpen.

Det är därför en notorisk lögnare till slut alltid trasslar in sig i sina egna lögnhärvor.

MGM i detta fallet har valt en annan väg.

Förnekelse blandat med sanning. Där utelämnande inte är en påvisbar lögn.

Om man aldrig träffat offret kan man inte vara skyldig. Men i andra fall talar han sanning. Och avslöjar sig ha bra minne. Om det inte kan kopplas samman med hans skuld.

I detta fallet har hans taktik ingen betydelse. Eftersom bevisen finns där.

Har läst många beskrivna kriminalfall.

Där den misstänkte vägrar säga någonting typ HA, till där man gråtande erkänner sin skuld. Eller som Eklund. Man erkänner efter bevisning.

Min känsla är att MGM i detta fallet aldrig kommer att erkänna, eftersom han verkar ha kontroll över sig själv. Och inte är dum i huvudet på det sättet.

Mycket sakligt och bra skrivet.

"Förnekelse blandat med sanning. Där utelämnande inte är en påvisbar lögn." det är verkligen exakt det han gör, totalt dum i huvudet.

Tycker dock förhörsledarna ska ha lite cred, riktigt tuffa och hårda. Synd dom inte kunde använda våld
2015-11-02, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -heng-med-lisa-
kan vara vem som. kan vara nån på polisen

Inte om man ringer klockan 18 en söndag.. varför skulle dom ha ett litauiskt nummer och dessutom ha den nära till hands?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in