2015-11-01, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ingen liklukt i boden = Lisa dog senare än 7 Juni

Neeej! En kille skrev i tråden i förrgår om hur händelseförloppet såg ut när någon dog. Liklukt kommer EFTER 5 eller 6 dagar.

Killen som skrev det skrev det mycket detaljerat också så jag litar på honom.
2015-11-01, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Sida 172 i fup.

Var hittar man fupen bara undra.
2015-11-01, 16:10
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loverlian
Funderat på det där med NB,s renlighet och sexualvanor. Enligt AB och IB duschar NB sällan, 1 gång i månaden ungefär om jag inte minns fel att dom har uttryckt. Enligt IB duschar han varje gång innan dom har sexuellt umgänge, altså blir det sex 1 gång i månaden. Under den tiden LH är försvunnen kommer ingen av dom ihåg om dom haft sexuellt umgänge med varandra. Hade man sex 1 gång i månaden borde man väll komma ihåg detta mer än väl borde man tycka. Sedan har jag fått intrycket av att AB är den som kollat på grova sexuella bilder och att det är IB som pockar på att hon vill se på porrfilm. Kan det vara så att IB och AB har en sexuell relation bakom ryggen på NB och att dom nu gör allt för att bli av med honom?
I dom lugnaste vatten simmar dom fulaste fiskarna och här får jag känslan av att dom består av IB och AB. För vem skulle lämna sin make och sin broder i ett främmande land innan man vet att han är skyldig till brottet? Normalt skulle man väl stanna kvar och stötta tills motsatsen bevisats.

Vi vet ju inte vad hon upplevt. Här finns det ju hennes första vittnesmål och det senare där hon berättar om hur hon får jobba rejält för att han ska få upp den.

Brodern vittnar om att han blir agressiv av alkohol och trakasserar.

Hon har valt att vägra berätta som hon sa när rätten ringde upp henne, just vägrar berätta säger en hel del i mina öron.
MGM säger att hon är hjärtsjuk, att hon är rädd för polisen och att det är anledningen.

Här tror jag personligen att hon är rädd för honom. Om hon trodde och älskade honom skulle hon vara här vid hans sida och strida för honom.
2015-11-01, 16:11
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sensas3000
Var hittar man fupen bara undra.

Det finns länkar på sida 1 i tråden
2015-11-01, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
HJ och GJ talas vid 19:00 , fem minuter, enligt HJ FUP sida 205.
HJ åker för att hämta rullskidor hos en vän.
Jag hittar inget om att GJ skulle kommit redan 18:30.
GJ och dotter var på studentmottagning.
Lite märkligt dock med en studentmottagning på en söndag, det har jag aldrig varit med om men det är kanske annorlunda i Västergötland.
Studentmottagningen var i Årnäs som verkar höra till Mariestad.

Intressant att när jag söker på Mariestads kommuns hemsida verkar det vara så att studenten i Mariestad var på fredagen den 12 Juni. ?

http://www.mariestad.se/Mariestad/Startsida-Mariestad/Toppmeny/Barn--Utbildning/Nyheter/Nyhetsarkiv-Barn-o-Utbildn/2015-05-29-Studenten-2015.html

De här flickorna har säkerligen inte gått på gymnasiet i Mariestad eller Lidköping utan på internat, i Värmland kanske.
2015-11-01, 16:14
Medlem
angladotters avatar
Det här kanske redan har diskuterats fastän jag missat det: Skulle det kunna vara så att gärningsmannen tog fel på person?

Den enda som brukade åka moped till jobbet på kaféet var J*lia R*dberg, en nästan jämnårig flicka med långt blont hår precis som Lisa: https://minfil.org/adl4kfbfb5/JR.jpg

Hennes pappa berättade i förhör att familjen tidigare blivit hotade av personer som varit inblandade i "gödselbrunnsmordet utanför Skara". Varför familjen R*dberg hotats framgår ingenstans, men är det inte ett lite märkligt sammanträffande att en mördad flickas arbetskamrat (som dessutom är ganska lik den mördade) tillhör en familj som tidigare hotats?

Den här dagen åkte J*lia tidigare än beräknat från jobbet och i stället var det en annan flicka med långt blont hår som (för första gången) gick ut till sin moped vid den tid då J*lia brukade åka.

Anta att mördaren var ute efter "den blonda tjejen på caféet som åker moped"...
Senast redigerad av angladotter 2015-11-01 kl. 16:29.
2015-11-01, 16:15
Medlem
Men hon joggerskan som träffat NB dagen innan sa att hon pratat med honom och visat honom vägen på kartan via sin mobil... men han kunde väl bara lettiska? Hur kommunicerade dessa är min frågan.
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du uttrycker dig väluppfostrat när du inte vill recensera IR:s insats, men du har också noterat att hon och klienten har bara bajs att komma med.

Men som vår käre professor Leif G W brukar säga, kan jag också leva med att Litauern får livstid.

Det jag inte kan leva med är att jurister som IR driver gäck med denna sak och kommer arvodera mer än 1 miljon kronor för detta spektakel som inte hör hemma i vår rättsordning
.

Fetade, håller jag med om till 100%, det hön presterar är skit bara och kostar massa pengar i onödan. Inte för att jag vet riktigt vad hon borde gjort, men fredagens vittnen var ju bara trams..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Det här kanske redan har diskuterats fastän jag missat det: Skulle det kunna vara så att gärningsmannen tog fel på person?

Den enda som brukade åka moped till jobbet på kaféet var J*lia R*dberg, en nästan jämnårig flicka med långt blont hår precis som Lisa: https://minfil.org/adl4kfbfb5/JR.jpg

Hennes pappa berättade i förhör att familjen tidigare blivit hotade av personer som varit inblandade i "gödselbrunnsmordet utanför Skara". Varför familjen R*dberg hotats framgår ingenstans, men är det inte ett lite märkligt sammanträffande att en mördad flickas arbetskamrat (som dessutom är ganska lik den mördade) tillhör en familj som tidigare hotats av mördare?

Den här dagen åkte J*lia tidigare än beräknat från jobbet och i stället var det en annan flicka med långt blont hår som (för första gången) gick ut till sin moped vid den tid då J*lia brukade åka.

Har också varit inne på att gm tog fel person.
2015-11-01, 16:16
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Men hon joggerskan som träffat NB dagen innan sa att hon pratat med honom och visat honom vägen på kartan via sin mobil... men han kunde väl bara lettiska? Hur kommunicerade dessa är min frågan.

Knagglig engelska enligt joggerskan.
2015-11-01, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija

Han pratade knagglig engelska.
2015-11-01, 16:19
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter

Hennes pappa berättade i förhör att familjen tidigare blivit hotade av personer som varit inblandade i "gödselbrunnsmordet utanför Skara". Varför familjen R*dberg hotats framgår ingenstans, men är det inte ett lite märkligt sammanträffande att en mördad flickas arbetskamrat (som dessutom är ganska lik den mördade) tillhör en familj som tidigare hotats av mördare?

Jag tror inte det finns någon rätt eller fel person i det här fallet. Nerijus valde sitt offer på måfå bara och hade troligtvis försökt få med en annan kvinna dagen innan. Kanske han har vissa krav på tjejen som han ska erövra, exempelvis tror jag fysiken spelar roll, men jag vet inte helt säkert.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in