2015-11-01, 10:33
Medlem
Den misstänkte mördarens ihärdiga nekande är - åter - pudelns kärna.
Till detta kan läggas hans uppväxtmiljö. Dvs hans land. Skiljer sig mycket från Sverige, än så länge, vad gäller prägling av mänskans psyke historiskt, religiöst och annat som inte får sägas här.
2015-11-01, 10:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
SN: Sexbrottsforskare bistår rätten
Citat:
Dessutom kommer Adam Berkowicz, rättsläkaren som genomförde obduktionen av Lisa, att vara på plats. Den misstänktes försvarare, Inger Rönnbäck har även hon kallat en egen rättsläkare.

— Jag tror framförallt att det handlar om tidpunkten för dödsfallet, och även var hon har dött i så fall. Att hon har några tvivel där, säger Brandtler.
2015-11-01, 10:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
SR P4 Skaraborg: Massa massmedia följer Lisa Holm-rättegången
Citat:
– Offret är det man ibland kallar för det "ideala offret", och då ska man inte missförstå termen. Ung och oskyldig, oskulden personifierad, och så det otäcka som lurar bakom hörnet. Det är historier som talar till oss alla, säger Ester Pollack docent vid Stockholms universitet som forskat om medier och brott.
Ljud 1:31 min
2015-11-01, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Ligger det ett fullt blodprovsrör på golvet ovanpå apotekspåsen? Mycket märkligt i sådana fall. Då är det väl inte svårt att kontaminera DNA på väl utvalda ställen. Alla dessa lortiga kläder borde ju också innehålla otroliga mängder DNA, tänkte bl.a. på IB:s DNA på LH:s trosor.

Skarpsynt!
Syns ju tydligt och klart i bild!
Vad är detta för något?
Varför nämns inte blodprovsröret i fup?
2015-11-01, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Skarpsynt!
Vad är detta för något?
Var finns den bilden?
2015-11-01, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ja varför behövde polisen två blodprov från NB? Försvann det första?

Vilka kunde komma och gå som de ville i polishuset och till Grova Brott?

Har inte exakt koll på när blodprovet togs.... Vid ett och samma tillfälle? Kan ju vara så enkelt som att man ville ha ett i reserv ifall något skulle gå fel med det första....
2015-11-01, 10:46
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Under vilken signatur?

Sid. 6790. kl. 15,56
2015-11-01, 10:46
Medlem
Hur kan man få tag på FUP förhör med frun och lillbrodern? Hur går man tillväga?
2015-11-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Skarpsynt!
Vad är detta för något?

Hur kan ni se att det är ett blodprovsrör? Själv ser jag bara någonting rött och avlångt. Jag kan inte ens avgöra om det är ett föremål eller tryck på påsen.

Man får väl utgå från att allt i detta rum undersökts noggrant. Det förefaller osannolikt att ett sådant fynd inte skulle ha figurerat i FUP:en (som jag förvisso inte läst).
2015-11-01, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Var finns den bilden?

http://postimg.org/image/704v5uf0t/

Trodde den skulle följa med urklippet...
2015-11-01, 10:50
Medlem
Såg Brottsplats Sverige förra v och reagerade på interljuv med hennes far ,han blev glad att dom hittat Lisa men inte i det skicket !
2015-11-01, 10:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Hur kan ni se att det är ett blodprovsrör? Själv ser jag bara någonting rött och avlångt. Jag kan inte ens avgöra om det är ett föremål eller tryck på påsen.

Man får väl utgå från att allt i detta rum undersökts noggrant. Det förefaller osannolikt att ett sådant fynd inte skulle ha figurerat i FUP:en (som jag förvisso inte läst).
Sid 854:
Citat:
På golvet i utrymmet med klädskåpen säkrades en apotekspåse S224 och plastflagor
S226. Plastflagor säkrades från golvet i det möblerade rummet, S225.
På golvet framför andra skåpet till vänster syns två gröna föremål med ungefär samma form som det röda på påsen. Plastflagor?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in