2015-11-01, 08:12
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violetta56
Mycket kärleksfull pappa och ett föredöme för alla föräldrar.

Känner ju inte honom, men jag tycker att det är fel att inte låta en sjuttonåring vara ute längre än till klockan nio eller använda facebook, men det är bara MIN åsikt, han gjorde garanterat det han trodde var bäst för Lisa... det är INTE lätt att vara förälder till en tonårsflicka eller pojke, man ska fatta beslut som man TROR är bäst för sitt barn så det är ett riktigt vågspel och barnet som ofta redan känner sig vuxet tycker att allt man gör är fel.. typ.

Om barnet får bestämma allt själv som det självklart uttrycker och vill, så blir det ofta galet. Barnet behöver någon som sätter gränser och det har Lisas pappa gjort, sen om VI tycker det är fel, det gör det samma för vad man än gör så finns det någon eller några som har helt andra regler och tycker tvärt om vad gäller barnets bästa.

Garanterat gör Lisas pappa ALLT för att Lisa ska få rätt livsåskådning, moral och trygghet... så ni som hatar... lägg ner.
2015-11-01, 08:41
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Här är en bild.

Krävs nog en del våld för att kunna döljas under dessa persedlar.

http://postimg.org/image/704v5uf0t/

Jag får inte ihop det!
Hur skulle det man ser i skåpet, under klädbunken, på något vis kunna vara Lisa i hel kropp ???
2015-11-01, 08:49
Medlem
Jag är övertygad om att detta var inte MGM:s första offer och heller inte hans sista om han inte blivit stoppad här i Sverige efter mordet på Lisa Holm

Denna gången gav han sig på "fel" flicka
Dvs en flicka som hade föräldrar med uppsikt över sin dotter - och som just denna kvällen hade extra koll eftersom dottern för första gången skulle köra sin moped hem

Mordet på Lisa där allt sker inom en timme, visar på en rutinerad mördare
Kl 19.30 skypar han med mamma, åker sedan med frun och köper pizza och somnar innan han börjar äta. Frun lägger sig bredvid honom i sängen
Han är uppenbarligen trött och tänker kanske ta itu med "resten" när han vaknar

Men han glömmer att mopeden står kvar. Och när Lisas pappa kommer på plats anar pappan att Lisa måste vara i närheten någonstans - hon har aldrig åkt iväg på mopeden
Och Sökandet börjar på Blombergs

MGM berättar att han regelbundet besöker sina föräldrar i Litauern
Han har bott i England fem år
Ingen social misär och ingen kriminalitet dokumenterad - ännu

Vi vet att kvinnor i baltiska länder försvinner spårlöst
I Sverige försvinner ensamkommande flyktingbarn - spårlöst

Och förutom människohandel till prostitution och pedofiler så hamnar kanske dessa utsatta kvinnor och barn i händerna på en sadistisk mördare som hänger sitt offer i taket

MGM är uppenbarligen duktig och trevlig men jag undrar när vi ska sluta upp med att vara så naiva
Är det någon som tror att ett dagis skulle anställa en pedofil om han såg ut som en pedofil?
Och förresten - hur fan ser en pedofil ut?

Om man skrapar ytterligare på denna MGMs yta så kommer det komma fram att han har ett makt- och kontrollbehov, humörsvängningar osv
Och det vet lillebror och frun och rimligtvis hans föräldrar också
Men frun har skaffat sig ett materiellt gott liv med sin man och lillebror fick chansen att åka hit och tjäna pengar under två år

Att avslöja och ta ner fasaden på ett sådant här avskum har ett pris - men belöningen blir respekt
2015-11-01, 08:58
Medlem
Är man psykopat och manipulativ så vet man precis hur man ska bete sig inför andra! När man inte orkar hålla fasaden mer så spricker det totalt
Men utåt sett så kan han/hon vara hur trevlig och godtrogen som helst. Oftast så säger ju dom närmaste "oj det trodde vi inte om honom" "nej men han som är så duktig kan inte gjort detta"
2015-11-01, 08:59
Medlem
[quote=everythingis|55236467]Känner ju inte honom, men jag tycker att det är fel att inte låta en sjuttonåring vara ute längre än till klockan nio eller använda facebook, men det är bara MIN åsikt, han gjorde garanterat det han trodde var bäst för Lisa... det är INTE lätt att vara förälder till en tonårsflicka eller pojke, man ska fatta beslut som man TROR är bäst för sitt barn så det är ett riktigt vågspel och barnet som ofta redan känner sig vuxet tycker att allt man gör är fel.. typ.

Om barnet får bestämma allt själv som det självklart uttrycker och vill, så blir det ofta galet. Barnet behöver någon som sätter gränser och det har Lisas pappa gjort, sen om VI tycker det är fel, det gör det samma för vad man än gör så finns det någon eller några som har helt andra regler och tycker tvärt om vad gäller barnets bästa.

Garanterat gör Lisas pappa ALLT för att Lisa ska få rätt livsåskådning, moral och trygghet... så ni som hatar... lägg ner.[/Qs

Lisa och hennes familj framstår som lite konstiga i FUPen men det gör de andra familjerna också, exempelvis AJs familj och litauerna. Jag har från början undrat över varför IB var här. Hon hade inget jobb, hon kostade pengar bara. Pengar som hade gjort större nytta i Litauen. Där kunde hon ha stannat och tagit hand om sitt barn, så som Aivaras fru gjorde. Kan det vara så hon var här för att hindra att Nerijus börjar supa och spårar ur.
2015-11-01, 09:01
Medlem
Ligger det ett fullt blodprovsrör på golvet ovanpå apotekspåsen? Mycket märkligt i sådana fall. Då är det väl inte svårt att kontaminera DNA på väl utvalda ställen. Alla dessa lortiga kläder borde ju också innehålla otroliga mängder DNA, tänkte bl.a. på IB:s DNA på LH:s trosor.

Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Här är en bild.

Krävs nog en del våld för att kunna döljas under dessa persedlar.

http://postimg.org/image/704v5uf0t/
Senast redigerad av Spanaren321 2015-11-01 kl. 09:04.
2015-11-01, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag får inte ihop det!
Hur skulle det man ser i skåpet, under klädbunken, på något vis kunna vara Lisa i hel kropp ???

Det förefaller onekligen märkligt, men har förmodligen att göra med det egendomliga perspektivet. Bilden ser ut att vara tagen närmast uppifrån taket. Om man tänker sig att låset på skåpet sitter på ungefär en meters höjd kan det nog finnas utrymme för en mindre person i hopvikt ställning.
2015-11-01, 09:04
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
En sadistisk personlighet hade tveklöst Älskat ett utdraget tejpande.
det hade varit nästintill det vviktigaste i hans fantasi. Och han hade gjort det omsorgsfullt och utstuderat.

Men, som jag tidigare skrev, så påminner detta fall om ett typiskt sk Arrangerat mord.
Sättet hon var instoppad i ett litet skåp, med kläderna taktiskt neddragna och utvända - men Utan nåson som helst sexuell inblandning.

DET är Udda.

Det är Exakt ngt sånt en som ville Arrangera ett ofrvilligt dråp hade gjort.
dvs för att få det till att SE ut som ett sex-mord av något perco.
Så att ingen sk titta åt hans håll.

JAg har redan från början förkalrat att många detaljer i detta fall påminner Starkt om arrangerade saker.

Som tex Mopedens nyckel.

De utslängda spåren.

Och nu, Lisas avklädning, utan sex-spår.

Låt oss anta att Nejirus dödat henne. Men isf kan det itne ha varit pga sex-motiv. Utan då av en olycka.
Och han/de arrangerade det för att se ut som sex-mord så de själv inte skulle bli misstänkta ...
Men det håller inte med tanke på Nejirus alibi, som är allt för stabilt för att rubbas.

Mopedolycka då?
Tänk på att -
1. Mopeden fördades Söderut
2. Söderut hittades krosade mobilskalet
3. pappan var den ende som hade förklaring till skadorna på mopeden
4. pappan var den förste att pilla på mopeden
5. pappan råkade utlösa larmet på caféet
6. pappan körde i en hisnande fart (tog bara 30 min, hälften av beräknad tid för Lisas mopedfärd))
7. pappan var Arg för han trodde Lisa skulle på fest med Pojkar

Hur menar du att man genom en olycka råkar hänga henne? Det är konstaterat att hon dog av hängning. Och tycker du inte att det är långsökt att en helt vanlig skötsam människa som råkat ha ihjäl en annan genom olycka, sedan drar ned kläderna så att könet blottas och åker runt med denne i ett fordon för att sedan med kraft knöla in kroppen i ett smalt klädskåp? DET är udda däremot. OCH sjukt långsökt!
En sådan skötsam människa skulle till syvende och sist bryta ihop och berätta när polis hämtar in till förhör.
Det är helt makalöst att du anser detta vara ett troligare scenario
2015-11-01, 09:08
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoffe68
FUP sid 484

"Ändamål
DNA
Ändamålet är att undersöka om det på undersökningsmaterialen förekommer biologiska
spår som avseende DNA kommer från Lisa Holm, Irina Bileviciene, Nerijus Bilevicius,
Aivaras Bilevicius eller annan person. Vilka material som undersökts samt vilken typ av
spår som eftersökts på respektive material framgår nedan.

Irina hade ju jobbat på caféet året innan.. hon lär ha blivit sur på Lisa H för att hon var yngre o sötare som fick jobbet och kanske det var anledning nog? Hon kanske är mördaren ? Eller dem bägge?
2015-11-01, 09:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Är man psykopat och manipulativ så vet man precis hur man ska bete sig inför andra! När man inte orkar hålla fasaden mer så spricker det totalt
Men utåt sett så kan han/hon vara hur trevlig och godtrogen som helst. Oftast så säger ju dom närmaste "oj det trodde vi inte om honom" "nej men han som är så duktig kan inte gjort detta"

Isåfall kan man ju säga att alla är psykopater alla psykopater är dessutom inte onda eller några mördare.
2015-11-01, 09:10
Medlem
[quote=nantale|55236605]
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Känner ju inte honom, men jag tycker att det är fel att inte låta en sjuttonåring vara ute längre än till klockan nio eller använda facebook, men det är bara MIN åsikt, han gjorde garanterat det han trodde var bäst för Lisa... det är INTE lätt att vara förälder till en tonårsflicka eller pojke, man ska fatta beslut som man TROR är bäst för sitt barn så det är ett riktigt vågspel och barnet som ofta redan känner sig vuxet tycker att allt man gör är fel.. typ.

Garanterat gör Lisas pappa ALLT för att Lisa ska få rätt livsåskådning, moral och trygghet... så ni som hatar... lägg ner.[/Qs

Lisa och hennes familj framstår som lite konstiga i FUPen men det gör de andra familjerna också, exempelvis AJs familj och litauerna. Jag har från början undrat över varför IB var här. Hon hade inget jobb, hon kostade pengar bara. Pengar som hade gjort större nytta i Litauen. Där kunde hon ha stannat och tagit hand om sitt barn, så som Aivaras fru gjorde. Kan det vara så hon var här för att hindra att Nerijus börjar supa och spårar ur.

I.B skötte ju hemmet och maten och hela servicen för sin man och brodern, ibland tjänade även hon lite pengar på tex fönsterputsning och städning och andra tjänster.

All heder åt Lisas föräldrar.
2015-11-01, 09:13
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag får inte ihop det!

Läser man i FUP hittades hon med benen vikta åt fel håll.

Fantasin får fylla i resten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in