2015-10-31, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Misstror du också pappan och hör till gänget?
Jag söker förklaringar nämligen men det är ingen som är tillräckligt kompetent till det.
Men du kanske isf?

Det verkar mest ylas för ylandets skull.

Har inte sagt att jag tror att pappan är inblandad.
Det jag menar är att DU kan inte sitta bakom datorn och skriva om vilka band Lisas familj har till varandra såvida du inte har levt under samma tak som dom.
2015-10-31, 20:13
Bannlyst
(FB) Hänga för att dö
(FB) Kontrollera Underlagen

Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Et av det bättre inlägg här i tråden, jag tror att du är inne på rätt spår.
Men en sån typ tror jag inte als på att MGM är, LÅNGT ifrån.

Här är 3 av mina inlägg postade 3-4 dagar efter Lisa försvann, dom påminner delvis
om den teori du beskriver, din teori är en aning mera sofistikerad.
En del saker i mina inlägg vet vi ju nu är fel, but still...
Kan dock röra sig om att mera än en person är inblandad på något sätt.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Ok, men jag tror ganska klart att han är ensam i centrum
För det är han som på ett djupt personligt plan förlorat kontrollen, det är hans underlag som försvinner. I sin synnerligen smala värld och lilla umgänge försvinner nu 50 % av den när brodern som han nog står på. Det är också det tidmässiga förändringen som ska ske i början av Juni 2015 och det är nog det som gått upp rent känslomässigt för Nero. Han förlorar fotfästet för den han står på och tar äran utav försvinner. Det är dessutom en person han bestämmer över. Tar äran ifrån. En jävla kannibal rent mentalt.

Det gillar inte Nero (i sin egna bild av sig självt) för Nero är stark och vill ha kontrollen över underlagen. (nu ska Nero visa Nero hur stark Nero är och hur andra ser på honom) Alltså något oerhört internt i processandet i en bruten själ som känner att det är skönt men inte förstår varför) (krökta ben rätar på sig)

http://urbota-inskränkthet.tumblr.com/post/132285470220/ensam-m%C3%B6rdare-eller-flera-i-en-konspiration
står mer här med bilder etc.

Det är han som står för konspirationen och det är han som ändrar underlagen
Han är iofs ledare i gruppen och Huvudet är ofta snett för den man älskar.

Men han älskar sig själv först och främst och det är nog den största kärleken här. Då får resten böja sig. Han delar inte sådana privata måltider med någon, det innebär hänsynstagande och timing i livets känsliga ögonblick. Sån skit har han inte tid för. Däremot börjar han gråta när hans dotter kommer på tal och nästan kommer på att han också har familj och därmed också känner medlidande med offren, det är väldigt, eh... logiskt rent intellektuellt och låter också så. Preprocessat meat, kalejdoskopiskt blodbad i strilar till blodpuddingens hjärtinnerligt eller något, med formplastmärket på. Intellektuell Köttsaft till livets buljong rinner till när han ska marknadsföra sin egen känslighet. Andra kan komma in för att marknadsföra hans vilja eller hans syn på sig själv. När det kliar i hans tandkött.

Han letade efter anledningar att slå ned andra på fyllan, då kommer verkligheten fram. Njöt av att sörpla köttsaften av deras nederlag. Och självklart därför också verkligen motiverad.

(FB) Hänga för att dö
(FB) Kontrollera Underlagen
2015-10-31, 20:14
Medlem
skaraborgskan1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Jag skulle vilja veta vad HJ gjorde på kvällen!!
Han har väl inget alibi annat en ett telefonsamtal och
tre minuter upphämtades rullskidor ellervad det nu var. Vore skönt att
få utesluta HJ helt. Apropå slumpen, att inte tro på slumpen, hur stor är
Sannolikheten att AJ med familj även skulle ha beröringspunkter med Helena-fallet.
Och slumpen igen, om HJ hade tidigare dom på sig. Och slumpen igen: att HJ far kors och tvärs
på kvällen. Men de har nog bra advokater familjen. Vet sina rättigheter och så.

Vad hade HJ för tidigare dom på sej? Utveckla gärna det tack.
2015-10-31, 20:14
Medlem
Fattar inte att man inte tipsade ALLA
I AJ:s familj? Det vita hårstrået verkar så
konstigt. Vill polisen inte veta vem det tillhör?
Om de topsade hela AJ:s familj kunde man ju
strunta i dem helt! Hade jag varit en av sönerna
Skulle jag självmant erbjudit mig att bli topsad.
Då skulle sådana här spekulationer som mina
inte förekomma.
2015-10-31, 20:16
Medlem
Jag följer lite smått disskutionen här och märker att det har uppstått många intressanta frågor och teorier som är svåra att besvara för det saknas bevismaterial eller inte skett en tillräckligt bra utredning .
Nu sist diskutionen om Lisas pappa...eventuella dejt osv.
Att hitta hennes mobil skulle lösa många av dessa obesvarade frågor och hypoteser om händelseförloppet. Men den är borta....med all information! Lite märkligt tycker jag! Varför inte fortsätta sökandet efter Lisas mobil??
2015-10-31, 20:17
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Är mopeden krockskadad där den står utanför cafeet? Är helt säker på att jag inte läst det nånstans?
Mopeden ÄR skadad.
Polisen kommenterade det och frågade pappan.
Pappan förklarade att det kom från en Tidigare olycka Lisa varit med om.

Det var bara pappans ord, och det litade polisen på.
Fupen innehålle fotografi på skadorna på mopeden.
2015-10-31, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborgskan1982
Vad hade HJ för tidigare dom på sej? Utveckla gärna det tack.

Är det någon som vet hur AJ:s söner ser ut?
2015-10-31, 20:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
När gärningsmannen känner offret så brukar de täcka ansiktet på offret, men att tejpa för ögonen och ansiktet med tejp blir nog för magstarkt för gärningsmannen ifall offret är en närstående.
Många har problem med att se dödas ögon... Även jag, antar att det är därför man alltid sluter ögonen och stänger munnen på den avlidne.

Ok. Men jag är inne på renodlad psykopat och han kände inte Lisa. Men ska kolla för det var nåt jag läste där offrets ögon stacks ut. Alltså inte att schizofrena har för vana att göra så, det ska ju vara sexualsadism med också. Bäst att förtydliga.
2015-10-31, 20:22
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Insidan" var Faktiskt inte någon Insida - byxorna var Nerdragna och den övre insidan var Utåtvända.
Jackan o tröjan var också Utvända.

Lisa Drogs, Släpades på golvet i den smutsiga boden. Och fick då golvets dna-spår på sig. På de insidorna av kläderna som rörde vid golvet då den drogs.

Fotografi i fupen Visar Spår efter hur kroppen släpades, drogs.

Jaa det har jag påtalat.Hur självklart är det inte med MGM dna där han är varje dag.

MGM ger intryck av att vara lite menlös ej kunna försvara sig och lite korkad med äckliga intressen vid datorn
Nej - Nerijus har i sin ungdom varit en dominat slagskämpe. Han slogs ofta och strävade efter "respekt".
Så han var ingen "mes" som har svårt att försvara sig, snaarre tvärtom är han säkert en person som hade kunnat ta för sig.
Men alla de tendenserna, det beteendet, hade förändrats efter han blivit vuxen och gift sig etc.
Nu var han lugn och sansad, men fortfarande ändå "den som bestämde."
Det är hans lillebror som är den följsamme, lugne och "mesige."
2015-10-31, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Lisa skickade ett snap till en pojke hon gillade 14.30. Strax innan föräldrarna kommer.

Lögn igen, sluta skriv lögner i tråden, för fan!!!

Förhör med Victor Strandh 8:e juni, sid 91 i FUP:

Victor visar sin senaste kontakt med Lisa på Snapchat. Det enda man ser är en tidsangivelse
som är "3:30em". (Förhörsledarens anteckning: Bild på Victors senaste kontakt med Lisa på
Snapchat bifogas förhöret.)
Victor tillfrågas om han tror att kontakten med Lisa var igår ca 15.30. Victor tror att det kan
stämma.

Vad gjorde du själv igår?
Victor var klar med på gjutningen hos sin pappa klockan 12 på dagen. Victor klargör att han
själv nog skickade bilden på Snapchat till Lisa ca kl. 11.00 och att hon svarade på den först ca
kl. 15.30.
2015-10-31, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Om du nu är så inne på att pappa dödat Lisa hur förklarar du samtalen från honom till Lisas telefon efter att han börjat oroa sig hemma?

Så vitt jag vet så är det inte undersökt var pappan befann sig när hon smsa. Ej heller fickringningen. Däremot är det fastställt att Lisa inte svarade på pappans sms när han frågar om hon kommit fram till Blomberg denna söndags morgon. Kanske blev pappan arg och det var därför han dök upp på kaféet på em.
2015-10-31, 20:23
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Stefan Holm säger i förhör att Lisa hade meddelat då hon kommit fram på morgonen/fm. Det finns inte på samtalslistorna. Däremot har Stefan Holm sms:at 0932. Lisa tycks inte ha svarat.

Varför säger Stefan Holm att Lisa sms:at när hon inte gjort det?
Pappan försökte få bekräftelse från Lisa på morgonen åtminstone 2 gr.
Men Lisa struntade helt i att ens svara honom.
Detta är ytterligare lögner av pappan alltså.

Pappans lögner blir fler och fler

Varför ljuger han så?
Är han mytoman, är han psykopat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in