2015-10-31, 18:15
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Det jag reagerade på när de hade frun i telefonen var hur hon uttryckte sig.
Hon sa -jag vägrar berätta
Det sitter som en spik i mig

Var det inte t.o.m jag vägrar vittna MOT min man. Hon kunde ju ha vittnat FÖR honom om det är sant att hon kan ge honom alibi.
2015-10-31, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
Rätta mig gärna om jag har fel, men hennes jacka och hjälm hittades i rishögen utanför byssjan?

I detta området hade militären sökt igenom utan att hitta någonting??

Hade jag varit på plats och sett den här bussjan så hade det varit första stället jag hade tittade på.

Om nu militären har varit där och sökt dagen innan hon hittades??? hur är det då möjligt att dom har missat detta?

Jag kanske har fattat fel dock.....det är ju mer troligt......

Du har fattat rätt. MP har bekräftat att militären var på Martorp på torsdagen.
Medlem
Citat:
Det stämmer bra. Har samma färg på håret själv
Om det mot förmodan då skulle varit mg...
Varför är han enligt er teori på väg ut ur ladan?har A) mordet redan skett
Eller b) på väg att begås
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Med vad ska vittnet redogöra för? Att det kanske var NB eller kanske någon annan? Vad ska vittnet tillföra förhandlingen?

Advokaten har förstås möjlighet att prata med vittnet innan hon kallar honom om hon vill veta vad han har att säga. Varför gör hon inte det (eller har hon kanske gjort det?) om det nu finns en möjlighet att vittnet kan tala om att det var någon annan än NB som han såg?

Vilka frågor är det som borde ställas till vittnet och vem vill ställa dessa? Det är ingen idé att kalla någon till en förhandling om man sen inte har några frågor till personen ifråga. Man måste också ha ett bevistema för varje vittne. Hur borde ett bevistema vara utformat avseende detta vittne?
Jag har varit med om en konfrontation en gång. Jag såg en man i samband med ett brott, och polisen tog en man strax efteråt och visade mig honom. Jag kunde omedelbart säga att det inte var han jag såg.
2015-10-31, 18:17
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Hur menar du att det är "så jävla självklart" att "Det är Min pojkvän som ska ha soppan" ska tolkas som: "Det är gästens pojkvän."???

Förklara det är du vänlig.

Tänk även på att Lisa valde att avslöja att det var hennes Pojkvän för att visa att han inte skulle bli arg pga fel soppa.

Så Hur menar Du att Lisa skulle ha menat att gästen inte skulle bli arg eftersom gästen hade en pojkvän ???

Är du på riktigt eller?
Eller du kanske vill få oss att tro att Lisa var utvecklingsstörd?

Hörde du vittnet i rätten?
Det är språkliga missförstånd, det har framgått att det Lisa avseer är gästens pojkvän, det är min
uppfattning, men orkar inte leta reda på alla fakta som jag vilar den åsikten på.

Nej jag vet inte varför Lisa hade uppfattningen att det var ok, men något i deras samtal i samband med beställningen tycks ha klargjort det.

Tex: Lisa :Tyvärr soppan är slut, finns bara en av den godaste soppen. Killen: Det är ok, jag kan ta den soppan som är nästan lika god.

Fattar du nu?????
Senast redigerad av Snowsmile 2015-10-31 kl. 18:21.
2015-10-31, 18:18
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborgskan1982
Jag har en FUNDERING angående vad NB själv säger i polisförhör om sina förehavanden;

NB kommer ju tillbaka hem och säger att han inte hittar verktygen. Jag får uppfattningen att han sen menar att han ska åka vidare å leta efter dessa.

Bröderna säger att de har verktyg typ överallt men framförallt i ladan.

Är det korrekt uppfattat av mej eller?

De som inte har läst FUP:en å bara vill säga att jag är dum i huvudet å spekulera behöver inte svara!!!

Dels så, men jag uppfattar att verktyg i ladan är LÅ´s som han ibland lånar ut, samt att det uppges att verktyg som funnits tillgängliga för bröderna är främst på Martorp/maskinhallen + deras egna bil.

Är det plåtsaxen (ehh,, kökskniven) du funderar över?
2015-10-31, 18:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Så inget bett i tungan? Jaha..jag anser då att hon måste nästan ha haft hjälmen på sig då tungbenet gick av men om detta va vid hängningen eller inte...hmmm...skulle den ha skadas genom annat yttre våld skulle det ha synts också som en skada..vilket lämnar hängningen.
Så hjälm på, hängd, hjälm av, tejpad efter döden? Tror du inte en sexualsadist gillar själva skräcken med tejpandet?

Det tror jag.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Så hon har hängt i ladan från 18.30 medan man i godan ro åkt och köpt pizza? Jumalauta!
Visste NB något under pizzaköpet?

Du kan inte utesluta alla andra förklaringar än att NB har mördat Lisa.
Citat:
De DNA-Bevis kan enligt mig inte ha uppkommit på annat sätt än att NB har hängt Lisa i ladan. Allt annat är orimligt att tänka sig om man inte är väldigt konspiratoriskt eller okunnig om DNA.
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Var det inte t.o.m jag vägrar vittna MOT min man. Hon kunde ju ha vittnat FÖR honom om det är sant att hon kan ge honom alibi.

Hon sa både och ordagrant. Det är samma sak för mig som att man vet
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Det stämmer bra. Har samma färg på håret själv
Han var svettig och har i processen fått frissan i oordning...vet vi förresten när han blev klippt sist? Var detta något som frugan brukade göra?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Om det mot förmodan då skulle varit mg...
Varför är han enligt er teori på väg ut ur ladan?har A) mordet redan skett
Eller b) på väg att begås

Och som sagt: det behöver inte vara ett
perfekt signalement. Men kunskapen om
att någon kom ut ur ladan 18.30 är ju oerhört
viktig info. Det kan ge oss svar på tidsmöjliget,
hur brottet gick tilll mm.
2015-10-31, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har varit med om en konfrontation en gång. Jag såg en man i samband med ett brott, och polisen tog en man strax efteråt och visade mig honom. Jag kunde omedelbart säga att det inte var han jag såg.

Precis så!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in