2015-10-31, 18:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, det kan också ha uppstått genom att NB skar ner Lisa och maskerade dödsfallet som sexmord. Det är varken konspiratoriskt eller okunnigt om DNA.
Du har ifrågasatt tidsperspektiv flera ggr och jag har förklarat:

Vänligen säg hur allt detta ska hinnas med (yngling tar kontakt, dödar henne, arrangerar självmord, ringer knösen, knösen ringer NB, NB åker dit och arrangerar ett sexualsadistiskt mord) om du tycker tidsspegeln är trång annars?
2015-10-31, 18:02
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Jag skrev att kramper kan uppstå och förorsaka tungbett.
Jo jo men jag menar om det står något i fuppen? något som indikerar att så skulle vara fallet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Varför detta vara till fördel för den misstänkte? Ett osäkert vittne är ett osäkert vittne..han kan likväl ha sett MGM komma ut ur ladan.

Ni som har koll? Exakt var befinner sig NJ 18.30
enligt egen utsago? Finns det någon annan som
är ute och fladdrar vid den tidpunkten?
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborgskan1982
Jag har en FUNDERING angående vad NB själv säger i polisförhör om sina förehavanden;

NB kommer ju tillbaka hem och säger att han inte hittar verktygen. Jag får uppfattningen att han sen menar att han ska åka vidare å leta efter dessa.

Bröderna säger att de har verktyg typ överallt men framförallt i ladan.

Är det korrekt uppfattat av mej eller?

De som inte har läst FUP:en å bara vill säga att jag är dum i huvudet å spekulera behöver inte svara!!!

Jag tycker det är väldigt rörigt med det här verktygsletandet. Dom har verktyg i ladan, bilen, spritfabriken och MARTORP. Jag får inte ihop det någon av dom säger i förhör ang detta.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag fattar bara inte vitsen med det. Det verkar att göra allt så onödigt komplicerat. Ologiskt.

Om det är lite tid för EN gärningsman så är det ju ännu mindre tid till att ringa någon annan efter att man har mördat. Om det är så du tänker.
Mindre tid till när? Det fanns tid mellan pizzaköpet 20:10 och pappans ankomst ca 20:40.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-10-31 kl. 18:05.
2015-10-31, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du glömmer pappans vittnesmål om fickringningen. Jag tycker att tiderna och det som sägs i luren passar alldeles utmärkt, fickringningen skedde i samband med att tjejerna är klara och ska gå ut.

Vi har bara ett enda vittnesmål på vad som sas i den sk fickringningen. Samtalet varade 15 sekunder.
Troligt att det var en fickringning? Varför ringde inte Stefan Holm upp igen - särskilt med tanke på hur kontrollerande han är?
Senast redigerad av nopomil 2015-10-31 kl. 18:07.
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jag har redan svarat på detta så se tidigare svar.
Tror du inte jag läst fupen?

Lisa kan inte ha förflyttats och lagts i skåpet efter flera dagar pga att det skulle ha synts på likfläckar. Ditt svar var ju att hon lades i skåpet på torsdagen.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jo jo men jag menar om det står något i fuppen? något som indikerar att så skulle vara fallet?
Jag har redan skrivit vad som framkommer: tungben, blånader ben, ej peteckier.
Sen uppstår frågan om blod i hjälm.
2015-10-31, 18:05
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Det kan du inte bedöma. Du har förmodligen aldrig varit rädd för polis.

Hon är inte rädd för polis, hon är rädd om sitt eget skinn är min åsikt.
2015-10-31, 18:06
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Att dom är så jävla tröga, det är juh helt jävla klart för alla att det är den andra gästens pojkvän som avses.
Hur menar du att det är "så jävla självklart" att "Det är Min pojkvän som ska ha soppan" ska tolkas som: "Det är gästens pojkvän."???

Förklara det är du vänlig.

Tänk även på att Lisa valde att avslöja att det var hennes Pojkvän för att visa att han inte skulle bli arg pga fel soppa.

Så Hur menar Du att Lisa skulle ha menat att gästen inte skulle bli arg eftersom gästen hade en pojkvän ???

Är du på riktigt eller?
Eller du kanske vill få oss att tro att Lisa var utvecklingsstörd?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Lisa kan inte ha förflyttats och lagts i skåpet efter flera dagar pga att det skulle ha synts på likfläckar. Ditt svar var ju att hon lades i skåpet på torsdagen.

Har du läst de sekretessbelagda delarna?
Medlem
develis avatar
Citat:
Det kan du inte bedöma. Du har förmodligen aldrig varit rädd för polis.
Svara mig: Är pappan mördaren eller har han arrgangerat mordet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in