2015-10-31, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ja, jag har varit en del i Östeuropa och det är också mycket vanligt att man lämnar familjer och barn i många,många år för att tjäna pengar i Västeuropa. Litauen är ett ganska fattigt land. De har haft mycket problem med krig, fattigdom och ryssar.

Precis, det är inget konstigt i sig att fruns barn inte är med, det är väl tvärtom ovanligare att gästarbetare tar med sig barnen till ett land där man vistas några år enbart för att tjäna pengar.
2015-10-31, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Efter litauernas intåg i idylliska Blomberg var de tvungna att ändra sina rutiner. Inbrott på cafèt och runtomkring Blomberg gjorde att otryggheten hade fått fotfäste i byn. Hur fn kunde Arne Jönsson ta dit ett sådant pack till Blomberg. Först var det Awidov och sedan NB och hans följe.

Det vara rena rama gangsterfasoner som hade kommit till Blomberg där Gingras ( ledare för ett litauiskt byggföretag) hotade folk i Blomberg. Kriminella bodde i Bäcktorp osv.

Arne Jönnson har ett stort ansvar för att vi sitter här och skriver om ett mord.

Det har du förbannat rätt i!Men det får han leva med de åren han har kvar...
2015-10-31, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jaha...? Jag hänvisar till fuppen...att jag fick uppfattningen i och med formuleringen att nyckeln var gömd men INTE i ladan. Hade nyckeln inte gömts hade det väl stått något i stil med att personalen tar med sig nyckeln hem ..inte "nyckeln var inte gömd i ladan"...

Jag tolkade det som att man skriver detta för att nyckeln numera tas med hem.
2015-10-31, 10:00
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Intressant och bisarr läsning, men tack för länken.

Men hon måste ju ha varit skräckslagen innan medvetslösheten?

Det stå inget om brott på tungbenet, kan det då vara ett slag tro?
Urin och avföring kan förekomma. Tydligen spiller offret saliv då det dör men det finns inget DNA-spår på golvet i slaktrummet av det heller från Lisa? Beskrivning av tungan är också intressant och det står inte något om det i FUP, kanske den sekretessbelagda då. Mord via hängning är extremt ovanligt står det, otur då i lilla Sverige och framför allt för Lisa.

Måste säga att jag blev mer förbryllad efter den läsningen ...

Alla dessa frågor bör vara besvarade i de sekretessade delarna av obduktionsrapporten. Att diskussionen blir bisarr är då en konsekvens av att inte ha alla svaren. Det går också ganska enkelt att förstå varför dessa delar är sekretessade.

Dödsorsaken är redovisad. Brottet på tungbenet är orsakat av hängningen och är del i dödsorsaken.
Rättsmedicinska rapporten och beskrivningen av i vilket skick kroppen var i sin helhet är sekretessmaterial. Ev urin o avföringsavgång tilhör denna del.

Att inga spår på golv o väggar av detta finns redovisade från mordplatsen kan bero just på att det är sekretessmaterial.

Det kan också vara så att GM har lagt ett underlag av plast på golvet under kroppen för att undvika alla avsättningar av dnaspår, fotaavtryck mm, - av sig själv och av det som han säkerligen vet om kan komma ur den döda kroppen. Han kan ha brett ut plast i förväg på golvet, eller använt sig av de plastsäckar som funnits att tillgå i rummet.

När han sen skurit ner kroppen har den hamnat ovanpå plasten och han har sedan kunnat rulla ihop o packa in kroppen i det o burit till bilen där det också funnits plast i bagageluckan.
Medför att spår på golvet inte finns kvar. Ev kan någon hink vatten använts o sköljt av golvet, kan ha funnits vatten i den blå hinken te x.

( Enligt vad jag kan se på bild från boden verkar kroppen vara inlindad i något grovt material som filt eller ngn lags tyg, med res för synvilla. ) I så fall bör en urpackning - ompackning inne i boden skett.

Vad gäller avsaknad av dna spå på själva kroppen kan det förutom att GM har använt handskar i direkt beröring med kroppen, och vidare med större sannolikhet förklaras med att kroppen var stadd i förruttnelse och att man därför inte kunnat få fram ngt dna från den.
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det hade varit så långt tidigare, men nu tog de alltid med sig nyckeln hem.
Naturligtvis måste ägarinnan säga detta pga försäkringskäl men då personalen som går sist inte är den samme som kommer först (bagarna), hur går detta ihop? Jag är övertygad att nyckeln var gömd någonstans.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Efter litauernas intåg i idylliska Blomberg var de tvungna att ändra sina rutiner. Inbrott på cafèt och runtomkring Blomberg gjorde att otryggheten hade fått fotfäste i byn. Hur fn kunde Arne Jönsson ta dit ett sådant pack till Blomberg. Först var det Awidov och sedan NB och hans följe.

Det vara rena rama gangsterfasoner som hade kommit till Blomberg där Gingras ( ledare för ett litauiskt byggföretag) hotade folk i Blomberg. Kriminella bodde i Bäcktorp osv.

Arne Jönnson har ett stort ansvar för att vi sitter här och skriver om ett mord.
Ja, han har definitivt ett ansvar.
Jag har funderat lite kring arbetsrätten, är det ok att utnyttja anställda som godsherren utnyttjade NB? Finns det inga regler? NB arbetade 10 h om dagen 6 dagar i veckan plus extra på söndagar ibland. Hur mycket tjänade han? Vad hade han för taxerad inkomst för detta sliT? Arbetsgivaravgifter, betalade AJ sådana?
Medlem
Jag bor här på Kinnekulle. Kvinna 35. Blond och lång.

Hur som helst, så är jag jäkligt trött på att läsa om att Nerijus inte skulle vara skyldig.
All bevisning är klockren.

Jag hörde att de ska undersöka, om och hur, det försvunnit unga kvinnor och ouppklarade mord i regionen där han bodde i England.

Min tatuerare vet allt!
2015-10-31, 10:02
Medlem
Många skriver att pappan har en militärutbildning och därför lyfts han upp till att va någon över alla andra.

Lägg ner det. Vad är det för militärutbildning, Hemvärnet? Sverige har ju inget försvar. Det är inte en soldat ur gamla KGB eller Mossad vi pratar om här.

Sen kanske pappan ser och minns saker på ett annat sätt än vi andra men den träningen har även en helt vanlig trafikpolis i Sverige.
2015-10-31, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hahahaha!!!! Du menar att MGM i själva verket försökte sig på en god gärning
genom att tillfångata en potentiell inbrottstjuv i rosa jacka och helt oavsiktligt råkade ha ihjäl denne? Efter denna hjältemodiga insats så hängde han "tjuven" och drog ned byxor så att könet blottades och tröjan drogs upp för att brösten skulle bli synliga. Drog en bajs på golvet och runkade i en lampskärm innan han skar ned tjuven och fraktade denne vidare till ett litet klädskåp på en gård längre bort.
Asså, det måste finnas någon hejd på dumheterna

Hahahaha, detta va bland det roligaste jag läst på FB i år!

Ja absolut så ville han bara väl
2015-10-31, 10:03
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag tolkade det som att man skriver detta för att nyckeln numera tas med hem.
Jag skev om vad jag tror längre upp...dock kan det ju naturligtvis finnas fler nycklar. Varför skulle man skiva om en gömd nyckel överhuvudtaget om personalen tog den hem..helt ologiskt.
2015-10-31, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Många skriver att pappan har en militärutbildning och därför lyfts han upp till att va någon över alla andra.

Lägg ner det. Vad är det för militärutbildning, Hemvärnet? Sverige har ju inget försvar. Det är inte en soldat ur gamla KGB eller Mossad vi pratar om här.

Sen kanske pappan ser och minns saker på ett annat sätt än vi andra men den träningen har även en helt vanlig trafikpolis i Sverige.

Han jobbade på SOG. Han var borta mycket under Lisas uppväxt.
2015-10-31, 10:06
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Jag bor här på Kinnekulle. Kvinna 35. Blond och lång.

Hur som helst, så är jag jäkligt trött på att läsa om att Nerijus inte skulle vara skyldig.
All bevisning är klockren.

Jag hörde att de ska undersöka, om och hur, det försvunnit unga kvinnor och ouppklarade mord i regionen där han bodde i England.

Min tatuerare vet allt!
Skulle de hitta liknade fall som geografisk och tidsmässigt stämmer med MB så är det ett strakt indicium..speciellt om varken AB eller IB var där (?)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in