2015-10-31, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så jätteförbannad att han drar en rulle silvertejp över näsa och mun samt hänger henne?
Låter omständigt.

Svar JA! Plus att han såg tillfälle att göra det som han alltid fantiserat om. Plan A gick inte, då fick han ta plan B
2015-10-31, 09:47
Medlem
[quote=Titiana|55225984]
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan

Fanns det inte en bärbar i IB och. MB:s rum tillika vardagsrummet och en i AB:s nattduksbord?
Som jag har förstått det så hade NB och IB en gemensam dator och AB hade egen. Porrbilderna fanns ABs dator men också i NBs mobil.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Okej, bäst att jag slutar kolla på folk i 30 sekunder, speciellt de som går utanför min radhuslägenhet och som jag inte känner igen. Jag kan klassas som mentalsjuk.

Så är det. Det pappan upplever som att det händer är hans upplevelse. Det finns tusen exempel där två personer upplever en och samma händelse olika och när de återberättar just den händelsen börjar man fundera på om det verkligen är samma händelse som beskrivs.
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Snickaren som fick en sjutumsspik i skallen.

Som så många skriver här känns det som att något inte stämmer och FUP'en verkar ha skapat flera frågor än svar.
Motivet är faktiskt fortfarande fullständigt okänt och brukar iofs vara det sista som efterfrågas även när alla bevis ligger på bordet. Många vill gärna tro att det finns ett sexuellt motiv bakom denna tragik och försöker tvångsmässigt hitta bevis som skulle ge dem rätt därför att det ena eller andra skulle hänt någon gång tidigare i något annat fall.
Kan vi då tänka oss det otänkbara? Att NB kanske inte är något så simpelt som en typisk sexgalning? Något som heller inte har bevisats ...

Den här hypotesen bygger på att NB är känd för sin flit samt att klara av sina jobb i utlovad tid till AJ's belåtenhet. Enligt LÅ låg de efter i tiden med jobbet i ladan, sid 233. Litauerna hade sedan länge bokat plats på färjan hem den 30 juni och det var bara 3 veckor kvar tills de skulle åka och jobbet de lovat göra måste vara klart innan dess. Inget fick nu gå fel.

Därför kan NB kört ned till ladan för att t ex kolla vattennivån i brunnen redan dagen före arbetsmötet i syfte att ev köra vattenpumpen, vars automatik inte fungerade, en stund vilket också var LÅ's avsikt, - det var det första LÅ skulle göra på måndagsmorgonen.

Följande kan då ha hänt; NB kör förbi kaféet och vidare ned ned till ladans baksida där brunnen finns. I ögonvrån noterade han att bommen för kaféets ytterdörrar var stängd och då ingen människa eller fordon syntes till tog han för givet att kaféet hade stängt och att alla åkt därifrån.

Stölderna i området hade indirekt blivit även NB's problem för det tog tid att ersätta de verktyg och utrustning som försvunnit så han var mycket uppmärksam på onormala rörelser i området. Eller som fru Jönsson uttryckte det på sid 185, - "Nerijus har sett mycket. Det har varit stölder och så och han har skrivit ner registreringsnummer."

Väl inne i ladan får han genom de öppna dörrarna syn på en hjälmförsedd figur intill och bakom kaféladans norra utbyggnad. När han tittar närmare ser han även en blå moped. Han kan inte se om det är en man eller kvinna då Lisa satt upp sitt långa hår inuti hjälmen. ( Se Rebecka: sid 121-122 /.../ "att Lisa inne i Cafét höll på att göra sig i ordning för att kunna ta på sig hjälmen." /.../ "att hon ordnade med frisyren för att denna skulle få plats i hjälmen." )

NB beslutar att själv gripa den här "tjuven" då han inte har mobilen med sig och kan kontakta AJ. Han skyndar fram och tar med underarmen ett stenhårt grepp under hjälmens hakbåge, han drar och driver den sprattlande "tjuven" mot ladan i syfte att binda fast denne så att han kan kontakta AJ för att lämna över sitt fynd.

NB minns att det finns snörstumpar i slaktrummet och drar vidare dit för att tillfälligt binda fast "tjuven" tills han kan skaffa hjälp.
Utan att släppa sitt järngrepp om halsen lyckas han knyta ihop snörstumpar som han fäster runt röret och halsen under hjälmen. Han drar ned den igenknäppta jackan över ryggen vilket låser armarna, hasar ned byxorna för att "tjuven" inte ska kunna röra sig när han släpper greppet.

Därefter tar han av hjälmen och Lisas långa hår väller fram över ansiktet!
- EN TJEJ som verkar livlös
pga det långa och hårda greppet runt halsen!

Nerijus får en mental sjutumsspik i skallen, allt svartnar och han tappar fullständigt kontrollen över sig själv och situationen. Han måste ju på något sätt dölja vad som hänt. Kanske tycker han det känns bättre om han slipper se ansiktet och håret genom att tejpa över det som skrämmer honom mest. Beviset på hans misstag.

Vad som sedan händer är uppenbart men han kommer aldrig att inse, förstå eller kunna redogöra för detta själv. Han förtränger händelsen genom att intala sig själv att han aldrig har sett henne och det kan vara så om han menar i levande tillstånd. Dvs om han tror att hon var död redan när han tog av hjälmen.

Den här hypotesen är framförd som motvikt till alla sexfixerades sjuka teorier som, pga den totala bristen av fakta, endast kan ha sitt ursprung hämtat inom deras egna och högst personliga referensramar.
Har inget behov att försvara eller kommentera det här scenariot ytterligare så det är upp till var och en att tycka bä eller bu. Jag skiter i vilket för NB har redan fått sitt värsta tänkbara straff ändå. - En sjutumsspik i skallen som sitter där på livstid.

Hahahaha!!!! Du menar att MGM i själva verket försökte sig på en god gärning
genom att tillfångata en potentiell inbrottstjuv i rosa jacka och helt oavsiktligt råkade ha ihjäl denne? Efter denna hjältemodiga insats så hängde han "tjuven" och drog ned byxor så att könet blottades och tröjan drogs upp för att brösten skulle bli synliga. Drog en bajs på golvet och runkade i en lampskärm innan han skar ned tjuven och fraktade denne vidare till ett litet klädskåp på en gård längre bort.
Asså, det måste finnas någon hejd på dumheterna
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Länka tack, för det minns jag inte.
Har tyvärr inte fuppen tillgänglig just nu...och minns inte riktigt heller var detta stod. Om jag inte missminner mig " nyckeln var inte gömd i ladan mittemot"
2015-10-31, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Man hade då hittat handsken och spärrat av ladan och de fick inte vara där och jobba.
Att han ville ha alibi från 18.00 är däremot fatalt.
Nej, jag tycker inte att det säger något över huvud taget.
Det är logiskt. Han och frun är osäkra på tiderna. Han och alla andra vet att caféet stänger 18.00. Eftersom han är utlänning och jobbar i ladan där handsken försvann så förstår han att han kommer att bli misstänkt. Inget konstigt med detta. Jag har inte heller stenkoll på tiderna på en söndag.
2015-10-31, 09:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Lysande tack. Men skulle inte inte arrendatorn, broder och Arne stå som misstänkta då?
För vad?
AJ begriper jag inte alls hur det skulle gå till - sura, snåla gubbar kan inte vara ett argument för åtal.
AB har varit misstrodd trots frisläppande. En tejp vid ytterdörren hade DNA men han arbetar där (räcker inte att väcka åtal ansåg ÅK).
All DNA-bevisning som sitter på Lisas jacka, två par byxor, kvarlämnade snören (disko samt mordplats) och rör i taket är från NB. Att hans frus DNA finns på trosans framkant pekar ytterligare mot NB.
Senast redigerad av develi 2015-10-31 kl. 09:55.
2015-10-31, 09:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Har tyvärr inte fuppen tillgänglig just nu...och minns inte riktigt heller var detta stod. Om jag inte missminner mig " nyckeln var inte gömd i ladan mittemot"
... Och det var vad jag skrev: Gömma nyckeln i ladan är en trådsanning.
2015-10-31, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det hade varit så långt tidigare, men nu tog de alltid med sig nyckeln hem.

Efter litauernas intåg i idylliska Blomberg var de tvungna att ändra sina rutiner. Inbrott på cafèt och runtomkring Blomberg gjorde att otryggheten hade fått fotfäste i byn. Hur fn kunde Arne Jönsson ta dit ett sådant pack till Blomberg. Först var det Awidov och sedan NB och hans följe.

Det vara rena rama gangsterfasoner som hade kommit till Blomberg där Gingras ( ledare för ett litauiskt byggföretag) hotade folk i Blomberg. Kriminella bodde i Bäcktorp osv.

Arne Jönnson har ett stort ansvar för att vi sitter här och skriver om ett mord.
2015-10-31, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Så är det. Det pappan upplever som att det händer är hans upplevelse. Det finns tusen exempel där två personer upplever en och samma händelse olika och när de återberättar just den händelsen börjar man fundera på om det verkligen är samma händelse som beskrivs.

En sak till. NB kanske har glott litegrann. Vadå då? Det har varit stölder där till och från och nu dyker det upp en person som är helt ny på området.
2015-10-31, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Ganska vanligt att mor och farföräldrar tar hand om barnbarnen i både sydliga och östliga länder.
Ja, jag har varit en del i Östeuropa och det är också mycket vanligt att man lämnar familjer och barn i många,många år för att tjäna pengar i Västeuropa. Litauen är ett ganska fattigt land. De har haft mycket problem med krig, fattigdom och ryssar.
2015-10-31, 09:56
Medlem
Titianas avatar
Citat:
... Och det var vad jag skrev: Gömma nyckeln i ladan är en trådsanning.
Jaha...? Jag hänvisar till fuppen...att jag fick uppfattningen i och med formuleringen att nyckeln var gömd men INTE i ladan. Hade nyckeln inte gömts hade det väl stått något i stil med att personalen tar med sig nyckeln hem ..inte "nyckeln var inte gömd i ladan"...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in