Citat:
Ursprungligen postat av
tjej7h
Reijo o Ingemar hade ingen kärleksrelation, för Reijo var Ingemar en kompis. Ingemar å sin sida var mycket krävande i sin relation till Reijo, förmodligen kär i honom och när Reijo gjorde som vi alla gör i din ålder, började umgås med andra kamrater också förutom Ingemar, tålde han inte det. Är ju typiskt psykopatbeteende eller borderlinestmtom att kräva att få hela kakan? Ingemar hade ingen kontakt med föräldrar el sin syster efter han åkte till Stockholm. Det var först ca 20 år efter han hade kontakt med sin mamma, de åkte bl a på utlandssemester ihop en gång. Då hade han blivit Chatrine. Hen åkte också till sin mamma på äldreboendet inte långt från där Reijo hittades, men känslan när hen kom dit var mer att hen ville glassa inför personal med sina resor och kontakter i kändisstockhoöm. Pappan tror jag inte fanns någon kontakt med efter Ingemar flyttat. Föräldrarna hade det jävligt i Viskafors efteråt, mamman jobbade på vårdcentralen men kunde inte fortsätta där efteråt. Förstår inte varför de inte valde flytta härifrån. Reijosamma som nu också är borta, hade bara en önskan, att Ingemar skulle erkänna, inte bara för henne. Hon fick aldrig uppleva det. Ingemar kallade ju henne hem till sig, och Reijos mor lämnade då sin lilla dotter hos en granne för barnvakt, Reijos plastpappa fick sitta kvar i bilen medan mamman gick in till Ingemar och där hon säger Ingemar erkände. Det stämmer med största sannolikhet då mamman var fruktansvärt nedbruten när hon åkte tillbaka för att hämta sin dotter. Ingemar togs in igen på förhör men ord stod mot ord. Jag har svårt att tro att Ingemar har kunnat hålla sig "ren" genom dessa 40 år, med en sådan aggressivitet mot djur och förmodligen mot Reijo, känns det underligt att hen kunnat tygla detta. En polis som var med i utredningen berättade att om så I endast gick mot rött ljus under preskriptionstiden så skulle de plocka in honom o på nytt fråga om mordet. Antingen gjorde han inget el så fortsatte han neka om de plockade in honom för nåt. Chatrine/Ingemar verkar ju vilja synas o höras, med tanke på sitt yrkesval o hans krogsvängar. I det fallet är hen ju bara en sk b-kändis, men som mgm är han ju desto mer känd. Vad gör han nu, när han blivit gammal o avdankad, hur ska hen göra för att synas o höras nu. För Chatrine/Ingemar nöjer sig förmodligen inte med att sitta hemma o sticka o virka. Jag är också helt säker på att Chatrine sitter här på tråden och läser, tro isf inte att du är en viktig person pga detta. Det enda viktiga är Reijo o de anhöriga han har kvar.
Återigen ett riktigt stort tack för dina uppgifter tjej7h.
Det är alltid intressant att läsa vad en person har att säga som själv har träffat de personer som en tråd berör.
Det tror inte jag heller och har aldrig trott så.
"Fröken Sjöblom" var nog kär i Reijo och kan ha varit svartsjuk. Du skriver att han/hon var en mycket krävande person och inte tålde att Reijo skaffade sig andra vänner som han umgicks med.
Kan mycket väl tänka mig att det var på det sättet. Catherine besökte sin mamma för att glassa och för att riktigt visa hur bra det hade gått för henne. Kanske iklädd det senaste modet med höga klackar och välsminkad? För att riktigt skryta.
Kan inte heller förstå att föräldrarna stannade kvar på en sådan liten ort som Viskafors. Antar att deras dotter också flyttade från orten när hon blev äldre?
Ja det stämmer säkert att "fröken Sjöblom" erkände för Reijos mamma när de var ensamma. Att MGM skulle ha hållit sig helt ren under alla dessa år har jag också svårt att tänka mig. Vad hon ev. än kan ha gjort så har hon aldrig åkt fast för något. Åtminstone inte av någon grövre art.
Catherine är numera inte ens en B-kändis utan en f. d. B-kändis. Som MGM för mordet i Viskafors 1976 är han/hon däremot fortfarande
ökänd!
Nu är det inte så lätt längre för henne att hävda sig i de kretsar som hon har frekventerat under så många. När jag såg henne på nätet så såg hon både rynkig och sliten ut. Nej jag tror inte att hon är den typen som sitter i hemmets lugna vrå och virkar eller knypplar.
Tror precis som du att Catherine själv sitter och läser den här tråden. Undrar hur det kan kännas för henne?
Som du så riktigt påpekade så är det viktiga Reijo och de anhöriga han har i livet. Du skrev att han hade en liten syster. Vet du hur det kom att gå för henne? Hade han några fler syskon?