2015-10-20, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Testa köporder på 95kr eller rasar den ännu mer tro?
Om du får dem för 95 kr så är det bara att gratulera. Det realistiska absoluta minimumet (i närtid) är 60 kr som Greenbridge betalade per aktie (de betalade även 9,5 miljoner för att Nexts grundare skulle slopa royalty-avgiften). Carnegie har satt en riktkurs på 80 kr och Arctic Securities en riktkurs på 125 kr (som ska omvärderas och eventuellt höjas). Aktien var (och är) väldigt lågt värderad jämfört med t.ex. IDEX pga finansieringsfrågan som Ola Rollén och Melker Schörling nu kom och styrde upp. Melker Schörling har stora poster i bl.a. Assa Abloy (som håller på att satsa på biometrilösningar), Securitas, Loomis och Hexagon. Biometribranschen är glödhet och enligt Ola Rollén kommer den att vara en mångmiljardbranch redan nästan år och vara värd över 100 miljarder kronor år 2020.

Next är ett av de få bolag som kan massproducera fingeravtryckssensorer av acceptabel kvalitet till ett acceptabelt pris. Next har stor potential och enligt mig är det bara om man har väldigt låg risktolerans, handlar på extremt kort sikt (dagar) eller är orutinerad inom aktieplacering som man bör stanna utanför denna potentiella raketaktie. Att man går all-in rekommenderar jag absolut inte, men man behöver inte fega ur helt och hållet ("You miss 100% of the shots you don't take." - Wayne Gretzky). Kul med småsparare som skiter på sig så fort det inte går rakt upp på några dagars sikt och som göder kaxiga Twitter-träjders som kortar aktien varje morgon.
Citera
2015-10-20, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissbajsaren
Kul med småsparare som skiter på sig så fort det inte går rakt upp på några dagars sikt och som göder kaxiga Twitter-träjders som kortar aktien varje morgon.

Vad grundar du detta på?
Citera
2015-10-20, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dominera123
Vad grundar du detta på?
Vad menar du? En del småsparare blir skrämda av en fallande kurs. Många har inte läst på ordentligt och tror att börsvärdet är 100% luft, så de säljer av sina innehav för att rädda det som räddas kan, gärna precis i botten av dippen efter att ha köpt in sig på absoluta toppen (men det kan så klart vara en fungerande strategi att sälja för att sedan köpa in sig billigare vid ett senare tillfälle). På Avanzas hemsida kan man se att antalet ägare hos Avanza har sjunkit sedan igår från 1913 till 1768 och att Avanza har nettosålt 60888 aktier (dock har de finurliga norrmännen som handlar på Nordnet nettoköpt 51089 aktier). På diskussionsforum kan man se oron och att folk har sålt idag och tagit förluster. Paniksäljandet späder på kursfallet ytterligare eftersom det inte finns tillräckligt många köpare för att "fånga upp" den stora säljvolymen. Medan detta sker positionerar traders sig för nedgång i aktien och tjänar storkovan på detta, och skryter sedan om det på Twitter.
Citera
2015-10-23, 23:32
Medlem
Nån som har ett bra tips på en kortare investering? Max 2 månader.
Citera
2015-10-24, 14:57
Medlem
LordRymds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oggiee
Nån som har ett bra tips på en kortare investering? Max 2 månader.
Next kommer vara riktigt het nästa vecka.
Citera
2015-10-25, 10:19
Medlem
Fel senast men kanske rätt nu https://www.avanza.se/placera/telegram/2015/10/22/bioinvent-diskussioner-med-mojliga-partners-konkretare-enl-vd.html

Bioinvent Kommande veckans vinnare?
Citera
2015-10-25, 14:27
Medlem
Någon som har tips på några stabila bolag för minst 3-5 års sikt?
Funderar på tex HM?
Ge gärna info kring hur du tänker när du tipsar och kom gärna med flera olika

Tack på förhand!
Citera
2015-10-25, 14:55
Medlem
Jag måste säga Anoto. Enorm tillväxtmöjligheter och kursen ligger lågt. Många banker har gått in senaste veckorna.

"Anotosekten" väntar på ett HP-avtal. Ett PM när som helst kan få kursen att rusa.

AVANZAMANNEN har gått in i veckan också, han brukar inte ha fel!

Synpunkter på detta?
Citera
2015-10-27, 22:13
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghzq
Jag måste säga Anoto. Enorm tillväxtmöjligheter och kursen ligger lågt. Många banker har gått in senaste veckorna.

"Anotosekten" väntar på ett HP-avtal. Ett PM när som helst kan få kursen att rusa.

AVANZAMANNEN har gått in i veckan också, han brukar inte ha fel!

Synpunkter på detta?

Vad är nu deras produkt och den stora grejen med den? Vad är patenten och potentialen? Är det fortfarande den digitala pennan där man måste skriva ut pappret med speciellt prickmönster och specialbläck, för att få till någon slags live pdf, där det man skriver inte går att utläsa digitalt mer än som en scannad bild?

I så fall tror jag inte det är en möjlig Fingerprint-saga som vissa säkert hoppas på. Möjligen en hype med rusningar där det verkligen gäller att ta hem vinsterna medan tid är. Men jag har haft fel för, till skillnad från AVANZAMANNEN kanske.
Senast redigerad av Matthew_Hopkins 2015-10-27 kl. 22:18.
Citera
2015-10-30, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
Vad är nu deras produkt och den stora grejen med den? Vad är patenten och potentialen? Är det fortfarande den digitala pennan där man måste skriva ut pappret med speciellt prickmönster och specialbläck, för att få till någon slags live pdf, där det man skriver inte går att utläsa digitalt mer än som en scannad bild?

I så fall tror jag inte det är en möjlig Fingerprint-saga som vissa säkert hoppas på. Möjligen en hype med rusningar där det verkligen gäller att ta hem vinsterna medan tid är. Men jag har haft fel för, till skillnad från AVANZAMANNEN kanske.

För att ha en åsikt angående en aktie så rekommenderar jag att man vet hur lite om företaget. Med tanke på vad du skriver så tror jag inte du uppdaterat dig om företaget på iaf 3-4 år.

Det är en sån enorm hype runt företaget och likt Fingerprint kommer Anoto stiga enormt även om det bara kommer ett PM med att Stein druckit kaffe med en medarbetare på HP
Citera
2015-10-30, 15:23
Medlem
alienfins avatar
Citat:
För att ha en åsikt angående en aktie så rekommenderar jag att man vet hur lite om företaget. Med tanke på vad du skriver så tror jag inte du uppdaterat dig om företaget på iaf 3-4 år.

Det är en sån enorm hype runt företaget och likt Fingerprint kommer Anoto stiga enormt även om det bara kommer ett PM med att Stein druckit kaffe med en medarbetare på HP

Härligt! Nästa vecka händer det grejer äntligen,suttit med sen Januari och bara längtat till
den här tiden.. En ny framgångssaga blir det med skärmtekniken som standard..
Vissa ej pålästa tänker bara pennor men detta är så mkt större..
Grattis alla som hoppat med.!

Edit: Varför det är så tyst från Anoto nu kan ni lyssna 26 minuter in i videon..
https://redeye.solidtango.com/video/anoto-smabolagsdagen-2015
Senast redigerad av alienfin 2015-10-30 kl. 15:28.
Citera
2015-10-30, 19:18
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Citat:

Du har en poäng, fast jag hade i första hand inte en åsikt, jag ställde en fråga eller två, fick tyvärr inget svar. Men det låter på dig som att det finns något mer än en otymplig penna och en Stein som dricker kaffe i alla fall..

Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Härligt! Nästa vecka händer det grejer äntligen,suttit med sen Januari och bara längtat till
den här tiden.. En ny framgångssaga blir det med skärmtekniken som standard..
Vissa ej pålästa tänker bara pennor men detta är så mkt större..
Grattis alla som hoppat med.!

Edit: Varför det är så tyst från Anoto nu kan ni lyssna 26 minuter in i videon..
https://redeye.solidtango.com/video/anoto-smabolagsdagen-2015

En skärmteknik som blir en framgångssaga alltså. Ni har inte övertygat mig än, men jag ska glutta på filmen vid tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in