Om du får dem för 95 kr så är det bara att gratulera. Det realistiska absoluta minimumet (i närtid) är 60 kr som Greenbridge betalade per aktie (de betalade även 9,5 miljoner för att Nexts grundare skulle slopa royalty-avgiften). Carnegie har satt en riktkurs på 80 kr och Arctic Securities en riktkurs på 125 kr (som ska omvärderas och eventuellt höjas). Aktien var (och är) väldigt lågt värderad jämfört med t.ex. IDEX pga finansieringsfrågan som Ola Rollén och Melker Schörling nu kom och styrde upp. Melker Schörling har stora poster i bl.a. Assa Abloy (som håller på att satsa på biometrilösningar), Securitas, Loomis och Hexagon. Biometribranschen är glödhet och enligt Ola Rollén kommer den att vara en mångmiljardbranch redan nästan år och vara värd över 100 miljarder kronor år 2020.
Next är ett av de få bolag som kan massproducera fingeravtryckssensorer av acceptabel kvalitet till ett acceptabelt pris. Next har stor potential och enligt mig är det bara om man har väldigt låg risktolerans, handlar på extremt kort sikt (dagar) eller är orutinerad inom aktieplacering som man bör stanna utanför denna potentiella raketaktie. Att man går all-in rekommenderar jag absolut inte, men man behöver inte fega ur helt och hållet ("You miss 100% of the shots you don't take." - Wayne Gretzky). Kul med småsparare som skiter på sig så fort det inte går rakt upp på några dagars sikt och som göder kaxiga Twitter-träjders som kortar aktien varje morgon.
Next är ett av de få bolag som kan massproducera fingeravtryckssensorer av acceptabel kvalitet till ett acceptabelt pris. Next har stor potential och enligt mig är det bara om man har väldigt låg risktolerans, handlar på extremt kort sikt (dagar) eller är orutinerad inom aktieplacering som man bör stanna utanför denna potentiella raketaktie. Att man går all-in rekommenderar jag absolut inte, men man behöver inte fega ur helt och hållet ("You miss 100% of the shots you don't take." - Wayne Gretzky). Kul med småsparare som skiter på sig så fort det inte går rakt upp på några dagars sikt och som göder kaxiga Twitter-träjders som kortar aktien varje morgon.