2015-10-30, 15:21
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misspennywave
Joggerskans vittnar om att hon är 100% säker på att det var NB hon såg. Hon säger att bilen som NB stod vid var en "skåpbil". Hon beskriver en bil som inte alls liknar den VW som NB kör.

Det intressanta här är ju joggerskan har fått fram att tiden måste varit ca 19.30.

Det finns ju övervakningsfilm från Handlarn i källby från lör 150606. Han åker i VW Sharanen dit. 19.22 lämnar han affären, det är ju ett faktum. Det är inte långt därifrån till stället där joggerskan pratar med någon, så rent tidsmässigt är det chans att det är han, men menar åklagaren att han snor en bil någonstans på vägen eller?

Intressant. Vad är detta för skåpbil och vad hände med den sen? Kan ju ha varit den han använt för att transportera Lisas kropp efter mordet. Därmed hittas inga spår i hans vanliga kärra.
2015-10-30, 15:23
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misspennywave
Joggerskans vittnar om att hon är 100% säker på att det var NB hon såg. Hon säger att bilen som NB stod vid var en "skåpbil". Hon beskriver en bil som inte alls liknar den VW som NB kör.

Det intressanta här är ju joggerskan har fått fram att tiden måste varit ca 19.30.

Det finns ju övervakningsfilm från Handlarn i källby från lör 150606. Han åker i VW Sharanen dit. 19.22 lämnar han affären, det är ju ett faktum. Det är inte långt därifrån till stället där joggerskan pratar med någon, så rent tidsmässigt är det chans att det är han, men menar åklagaren att han snor en bil någonstans på vägen eller?

Vid fotografering finns det tider och speciella färger i ljuset utomhus som är eftertraktat. Färger ändrar struktur och ger otroliga effekter. Rött blir florerande och klorofyll grönt blir extra grönt mm.

Det kan vara en naturlig förklaring just vid ljusa toner som naturligt inte är bestämda färger utan skiftar och speglar ljus
2015-10-30, 15:23
Avslutad
Är frågande till skithögen nära röret som Lisa
skulle hängts i?
Kan polisens tekniker avgöra tiden när MGM krystade
ut den, blir nog fluglarver rätt så fort.
Att brottslingar lägger en klubba på brottsplatsen
är inte allt för ovanligt.
Väldigt oproffsigt!
Jag tror behovet och tarmtömningen gjordes tidigare
och att det inte hörde till ovanligheten.
Skit mysko!
Å andra sidan kan det vara så att han även skitit
i bilen som kom till Åkessons med blod och stank
strax efter.
Blir bara så konfunderad.
2015-10-30, 15:24
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Så sant, plus att man väl städar upp efter sig om man skiter på golvet på en arbetsplats. Han säger själv att han (kanske) gjorde det veckan innan - varför städar han inte efter sig då? Om det hände i samband med mordet så hann han inte.

Precis! Man vet väl för fan när man skiter på golvet inomhus? Det är väl förhoppningsvis inget som händer för ofta?

Det var definitivt ingen prioritet när han hade en dö tjej som han måste göra sig av med.
2015-10-30, 15:27
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winterburnman
datorn har inte ens varit aktiv under den aktuella tidsperioden, så offlinespel mm som Rönnbäck slängde sig med i en intervju är, ridå ner

Spelet är ett MMORPG-spel.
2015-10-30, 15:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Jag kommenterar inte det Merwinna skrev eftersom han/hon verkar något bunden till just hudfärg om man läser tidigare inlägg från personen.

Luckyluiciano, du har förvisso en poäng i att det är intressant för svenskarna när något sådant här sker eftersom vi bor i ett litet land. Det är dock inte det som syndromet påvisar.

Det är samma visa oavsett hur stort landet är. I USA, som ju får anses vara ett stort land, läggs det ner betydligt mycket mer mediaövervakning och allmänintresse är avsevärt mycket större när det handlar om just en vit kvinna som har bragts om livet eller blivit bortförd. Om samma sak sker med en vit kille, en svart kille eller en svart kvinna så är det inte lika intressant.

Jag menar nu Heller inte att det är något speciellt positivt att det är stor mediaövervakning i sådana här fall, då familjen till den försvunna/dödade personen konstant blir påmind om vad som hänt. Dessutom kan det påverka utredningen så tillvida att vittnen uppger "färgade" svar i sina vittnesmål eftersom de inte längre kan uppge den egentliga sanningen, då de tatt intryck av all media. Ungefär som när man hör någon återberätta något från sin barndom från 3 års ålder, som det senare visar sig vara ett "minne" som dom sett på ett foto.
Nja, du glömde "barn". Det allra största intresset uppstår när det handlar om att barm far illa. Ta t ex Bobby-fallet. Han var varken vit eller kvinna men han var ett barn = stor upprördhet och stort intresse.

Lisa var inte heller helt vuxen, jag tror många känner att hon var liten och värnlös. Många kan sätta sig in i hennes föräldrars situation = stor upprördhet och intresse.
2015-10-30, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Väldigt många kommatecken i din procentangivelse, men jag hoppas du har rätt i att bevisningen är stark och att GM (och hans medhjälpare) inte kommer undan.

Är inte särskilt insatt i Schurrers fall, men där fanns det väl ett överlevande offer som kunde peka ut GM? Och vad jag minns så blev GM dömd i alla instanser och inget skadestånd blev därför aktuellt? utbetalades? Nåväl, Arboga-fallet är off topic ....

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja. Skall bli spännande att följa måndagens förhandling. Månne om de lyckas skapa tvivel men räcker det till rimligt tvivel? Känns ytterst tveksamt.

Nä detta bör bli enkelt från åklagaren att dra i hamn...tror inte ens han behöver vind i seglen😀....nått sånt...Känns kristallklart...
2015-10-30, 15:29
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Ja mördarlitauern kan ju inte gärna ta och hänga upp frugan, henne orkar han aldrig lyfta.
Så visst, vissa preferenser angående vikt, hårfärg mm. finns säkert med i bilden.

Angående preferenser håller jag med om - detta har jag dessutom redan skrivit om i ett tidigare inlägg. Mordet är inte en slump, men att det blev just Lisa Holm är delvis en slump. Det kunde likväl ha varit Adriana (som jag också har skrivit om tidigare) eller någon annan som skulle kunna falla inom ramen för eftertraktad fysisk (eg. utseendemässig) preferens. Det är inte detta som jag talar om i mitt föregående inlägg. I det inlägget menar jag att trots dessa preferenser så har dådet väldigt lite med åtrå eller "att tända" att göra. Det handlar snarare om makt och kontroll vill jag hävda.
2015-10-30, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Spelet är ett MMORPG-spel.

Förklara vad det innebär. Tack.
2015-10-30, 15:30
Medlem
ballobass avatar
Karln måste ju trots allt haft ett jävla flyt när han förde över henne till ladan från cafet.
Till att börja med att de som bodde i huset bakom cafet inte var hemma. Bröderna Jönsson var ju ute och åkte mellan 18:30-19:00 enligt förhör. Visst det tar ju inte lång tid över , men ändå iskallt gjort. Och sen efter dödat henne förflytta henne till Martorp.
Medlem
Det som jag tycker talar mest mot MGMs oskuld är alla de uppgifter där ord står mot ord. Kan vi göra en lista över alla de personer där MGM påstår att någon ljuger?

1.Kollegan L Å. MGM påstår att han har sagt att det martorp genomsökts/milltiärens bilar stod där. L Å förnekar helt och hållet.
2. Brodern påstår att MGM har sagt "hoppas att det börjar regna snart så att de slutar att leta". MGM förnekar helt att han sagt detta. Även att MGM har bett brodern att ge alibi förnekas helt av MGM.
3. Den joggande kvinnan är väldigt säker att det är han. MGM förnekar helt.
4. Hustrun påstår att MGM har sagt "Säg ej att jag tvättade mina kläder på söndagen". Detta förnekar MGM att han har sagt.
5. Vi har mötet med tjejen med schäferhunden? MGM påstår att detta var lördagen och ej söndagen, kvinnan är säker på att det var söndag för hon skulle jobba dagen efter.

Jag har inte läst fup, men av att ha följt medias rättegångskommentering får jag känslan att MGM många gånger säger "jag vet inte varför X säger så, det stämmer inte". Ponera nu att han blivit ditsatt och MGM talar sanning, är det verkligen rimligt att 5-6 olika personer skulle tala sådan där osanning?
Medlem
Ferry31s avatar
Hur ska man tolka Nerijus gråtattack från förhören? Är det manipulation? Vi ska tro att han är oskyldig, tycka synd om honom för att han blir ditsatt och att han inte är den hänsynslösa psykopaten vi fått bilden av? Eller har han en genuin ångest över vad han har gjort? Ångrar sin handling, att han förstört sitt liv och att han aldrig kommer få träffa sin egen dotter igen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in