2015-10-30, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
NB uppger att hans dna finns "överallt" i byggnaden där han arbetade. Att hans dna fanns på det snöre som Lisa ströps/hängdes med är ju känt, men har man undersökt huruvida hans dna även finns på de andra kortare och längre blå snörbitar som låg här och där i ladan? Om hans dna endast fanns på det snöre som påträffades kring Lisas hals och inte på någon annan snörbit, torde det väl vara ett närmast otvetydigt bevis för att NB:s dna kommit dit då snöret knöts runt hennes hals. Dvs, det är extremt osannolikt att en annan gärningsman ska ha råkat ta just det enda snöre som hade dna från NB. (Om däremot NB:s dna faktiskt fanns på "alla" snörstumpar som låg och skräpade i ladan, så är det ju naturligt att det även fanns på "hängningssnöret" oavsett vem som knutit fast det kring Lisas hals. I så fall har det inget bevisvärde alls.) Frågan är alltså om man undersökt övriga snörstumpar vad gäller dna.

De hängde väl upp djur (hjortar) ibland i såna snören? Har NB variy med och gjort det?
2015-10-30, 09:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är inte ett dugg konstigt att polisen inte lagt tid på detta. Paret är helt ointressant i utredningen.
Hur vet man det innan man har undersökt dem?
2015-10-30, 09:38
Medlem
Kan åklagaren komplettera med utökad teknisk undersökning i detta läget? Eller kan det bara ske om en ev. Dom skulle överklagas?

Undrar sen lite varför inte GM drog upp Lisas byxor innan hon togs ner och flyttades till Martorp. Skulle han ha blivit påkommen hade det sett ngt bättre ut för honom ( illa uttryckt men ni fattar) och det känns som även hanteringen av kroppen hade blivit lättare. Det hade ju bara handlat om typ 10 sekunder i tid.
2015-10-30, 09:39
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Tyvärr har inte NLT en lika duktig och snabbskrivande journalist i sin rapportering som i går.

Nej, Semir hamrade på bra igår.
Medlem
En teori för den som orkar.

Teorin är ett försök att få plats inom tidsrymden NB hade, samt förklara hur kläder och andra föremål passar in och varför NB trodde han kunde komma undan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vilken live anses bäst.
Aftonbladet är snabba
2015-10-30, 09:40
Medlem
Theforeigners avatar
AJs fru. live rapport Expressen:

http://www.expressen.se/gt/rattegangen-om-mordet-pa-lisa-holm/

"Och då, klockan 18, kommer jag ihåg att jag tittade genom biblioteksfönstret för att se om våra gäster var på ingång. Och då såg jag en av killarna som var stor och en... jag uppfattar att det var två av killarna och frun", säger vittnet.
"De brukade sitta utanför sitt hus, de tre, och jag uppfattade att det var de som satt där", säger vittnet.
fredag 30 oktober, 2015 09:29
2015-10-30, 09:40
Medlem
Godsägarens fru har sett 3 personer i deras hus och hon är 90% säker på att MGM va där.
Som dom pratat ihop sig alltså haha shit
2015-10-30, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Godsägarens fru har sett 3 personer i deras hus och hon är 90% säker på att MGM va där.
Som dom pratat ihop sig alltså haha shit

Men åklagaren fick svar att hon nu inte sett ansiktet på dom, hon tar för givet att de är dom tre. Känns som ytterligare ett svagt kort från försvaret.
2015-10-30, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Men åklagaren fick svar att hon nu inte sett ansiktet på dom, hon tar för givet att de är dom tre. Könns som ytterligare ett svagt kort från försvaret.

Haha 90% säker på att hon såg bröderna vid 18... ser illa ut detta men kanske jag som e nojjig.
2015-10-30, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Hade jag hört pappan innan mordet hade jag betraktat honom som överbeskyddande, på gränsen till ett kontrollfreak. Men tyvärr bekräftade ju mordet att hans världsbild var "korrekt".

Gjorde det? Det vet du inte. Du vet inte vilken situation Lisa befann sig i sista minutrarna och varför.
Hon var samtidigt både dåligt förberedd och kanske beredd att göra saker som ska utmana pappans kontroll.
2015-10-30, 09:47
Medlem
brianmolkos avatar
Runt klockan 18 tolkar jag som den var runt klockan 18.00 och inte 26 minuter senare då skulle man sagt runt 18.30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in