2015-10-29, 21:01
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av great123
Intressant, för har en närstående valt att inte vittna så får man ju egentligen inte läsa upp vad den närstående sagt under polisförhör.

Ren och skär taktik av Lisas pappas advokat.
2015-10-29, 21:02
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Ni som tror att körkort m.m. är planterade. Hur förklarar ni kexchokladsförpackningen? Skulle den av en ren slump ligga där Lisas andra prylar hittades?

Det är en jävligt stark punkt i det hela, särskilt när det finns kvitto på att han har köpt skiten.
2015-10-29, 21:02
Bannlyst
Kan någon förklara varför NB skulle gå fram och säga något till Lisa när hon står och pratar i telefon om han avsedde att kidnappa/skada/våldta henne? Borde han inte tänkt på det -- frågar folket som säger att "det är klart" måste ha sagts till NB.

Har ingen åsikt själv om den saken, undrar genuint hur andra tänker just där
2015-10-29, 21:04
Medlem
Jag har nu ikväll läst igenom IBs alla vittnesmål och jag hittar ingenting som på något sätt talar för att NB skulle vara skyldig.

Leif GW säger att NB måste vetat något för att kunna säga till henne, "säg att jag var hemma 18:00".
Anledningen tror jag till att han säger detta är att de är osäkra på tiderna, vem skulle inte vara det?
Nej, detta är fullt logiskt agerat av en oskyldig man i NBs ställe.
NB misstänker att han kommer att bli misstänkt pga sitt jobb och sin nationalitet.
Han vet också att cafeet stänger 18:00 så det är lätt att räkna ut.
Irina säger att han kom hem med dammiga byxor, stämmer också.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav
Kan någon förklara varför NB skulle gå fram och säga något till Lisa när hon står och pratar i telefon om han avsedde att kidnappa/skada/våldta henne? Borde han inte tänkt på det -- frågar folket som säger att "det är klart" måste ha sagts till NB.

Jag tror helt enkelt att han är ganska korkad, tänker inte före handling etc.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Ni som tror att körkort m.m. är planterade. Hur förklarar ni kexchokladsförpackningen? Skulle den av en ren slump ligga där Lisas andra prylar hittades?
Hur förklarar du det? Skulle han äta chokladkaka på väg från dumpningen, och kasta förpackningen tillsammans med hennes grejer? Jag trodde att han hade bråttom.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Delvis ändå något förvånad.

Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag förstår att du är förvånad. Vi får inte heller glömma att visa människor har svårare för sig med inlärning av olika saker i förhållande till andra människor. Just språk måste man praktisera för att det ska sitta. Gör man inte det via naturlig kontakt med människor blir det svårt. Om vi därtill lägger blyghet samt en överordnad äldre broder, då är det ännu svårare förstås. Det uppstår någon form av handikapp. Därför är jag inte särskilt förvånad över Aivaras bristande kunskap i det svenska språket.

Det är faktiskt jag ändå delvis.

Kom själv bl a en gång i tiden att vistas i ett sydamerikanskt land under fyra månader. Under den här tiden kunde ändå lära mig så pass mycket att jag kunde "tala" en mycket dålig "broken spanish" som jag kunde göra mig någorlunda förstådd med.
2015-10-29, 21:05
Medlem
Citat:

Hon pratade inte i telefonen - den ringde från bakfickan.
Medlem
Citat:

Men om det skulle vara så att hon precis har slagit numret och trycker på ring upp precis samma veva som NB kommer.
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Hennes pappa hörde ju Lisa säga - Det är klart

Kanske mördaren bett henne om hjälp inne i ladan ?

Det är nog fullt möjligt men eftersom Pappan berättat att Lisa varit väldigt blyg och skulle bara hjälpa någon om det var en nödsituation så är det svårt att säga.

Eftersom samtalstonen var lugn kan det vara så att NB kommit fram och pratat med henne (hans röst är ganska ljus och kan uppfattas som en kvinnlig röst som pappan angav). Han ber kanske om hjälp med att putta bilen som är inkörd en bit in i ladan eller nått liknande.
Medlem
dryopteriss avatar
Tycker själv att jag är väldigt hårdhudad.
Gråter och skakar nu när jag hör Lisas pappa.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Det är en jävligt stark punkt i det hela, särskilt när det finns kvitto på att han har köpt skiten.
Exakt. Har åklagaren nämnt detta något ännu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in