2015-10-29, 19:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Brodern och fruns vittnesmål i polisförhören är förjävliga rent ut sagt.. Det borde vara straffbart att ljuga i polisförhör...

Först ger dom GM alibi för hela mordkvällen.. Sedan drar dom tillbaka sitt alibi och berättar att GM berättat för dom att han åker en sväng men det får dom inte berätta om någon frågar.. Och nu har dom gett han alibi igen.....
Håller med om att dom är för jävliga och det jag inte förstår är varför dom inte blev åtalade för skyddande av brottsling eller vad nu rubriceringen kan bli när det kom fram att dom ljög i förhöret.
Dom har ju bevisligen skyddat en misstänkt brottsling.
Om Nerijus blir fälld i Tingsrätten, kan dom åtalas efter det?
Någon rättskunnig som kan förklara detta?
2015-10-29, 19:33
Medlem
MrEchozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerazzurri87
En sak jag hoppas att de på NFC har testat det här med traffiken.

D.v.s hemma hos dessa 3 litauer satt upp en sådan scenario för att se att det normalt ska logga traffik.
Det utgår jag ifrån att man gjort, eller liknande på labbet åtminstone.

Eller kolla grannens internetanvändare för denna dag( dom va ju bortrest) jag själv använder min grannes internet då dom inte har låst
2015-10-29, 19:33
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delikatess1
Misstolkar du mig för att det är roligt eller av misstag? Att hon pekade ut rätt man vid fotokonfrontationen har jag aldrig nämnt någonting om, och jag har därmed inte motsatt mig det heller.

Nej absolut inte, förstår i så fall inte vad du menar alls? Misstag? förklara dig gärna
2015-10-29, 19:34
Medlem
ojvamysigts avatar
Ni som kör på med att det är för kort om tid, hur resonerar ni?

Vad jag vet så kan man räkna med att det hela börjar en eller två minuter före halv sju. Att locka med sig henne och få in henne i ladan gick säkert på en minut, om ens det. Det som skedde i ladan är sannolikt avklarat på max fem minuter. Kanske tog det ytterligare fem att rulla in henne i något och få ut henne i bilen. Därefter en bilfärd på 2,6 kilometer. Har han kört som den dåre som det framställs som så handlar det om tre eller fyra minuters bilfärd. Ett par minuter för att få ur henne ur bilen och in i skåpet och sen är det klart. Det handlar om 15-20 minuter, såvida han verkligen skyndade sig.
2015-10-29, 19:34
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Håller med om att dom är för jävliga och det jag inte förstår är varför dom inte blev åtalade för skyddande av brottsling eller vad nu rubriceringen kan bli när det kom fram att dom ljög i förhöret.
Dom har ju bevisligen skyddat en misstänkt brottsling.
Om Nerijus blir fälld i Tingsrätten, kan dom åtalas efter det?
Någon rättskunnig som kan förklara detta?
Nej, det kan de inte.
2015-10-29, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Sitter och lyssnar på pappans berättelse nu. Så jävla fruktansvärt och efter att han berättat om hur han kontaktat polisen så tror jag inte att jag pallar att lyssna mer.

Han beskriver det som att Lisa inte skulle följa med en okänd såvida denne inte vore i nöd. Han säger också att det är olikt Lisa att lämna nyckeln kvar i mopeden. Känns ju som att det kan förklara hur Nerijus går till väga för att få över Lisa till ladan. Typ lurat henne att det var något viktigt och att det var bråttom.

Har du länk så man kan lyssna?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Exakt och det är därför domstolen måste avgöra vad som åberopats.

Det avgör parterna själva Men domstolen avgör vilket bevisvärde dom åberopade bevisen och omständigheterna har
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Enligt SVT:s Rapport kommer GW att kommentera rättegången i Aktuellt kl 21.
2015-10-29, 19:36
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ska hon förklara blodbesudlingen på plaströret med att han luktade vid hålet i väggen om det luktade bajs ända in i mellanrummet?
Nej, det räcker med att han arbetade med att ta bort mjölkutrustningen där 6 månader tidigare, samt att det även täcker DNA på snöret.
Men även om han vidhåller att han inte vet hur det kommit dit, och ej heller på Lisas byxor, så skulle deras teori att någon försökt sätta dit honom inte helt kunna avfärdas.
Det är blodet på jackan som är det mest svårförklarade, resten räcker med naturlig avsättning, kontaminering, av annan avsiktlig avsättning genom klädesplagg eller krängda handskar t.ex
2015-10-29, 19:37
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Stensäker på att det var en VW Sharan?

"Som jag kommer ihåg det så var det en mindre hantverkarbil, som inte är särskilt hög. Egentligen bara en vanlig... jag kan lite om bilar men en klassisk Volkswagen hantverkarbil med två fönster, med bara förarsäte och passagerarsäte fram och resten är som en lådbil. En liten hantverkarbil med bara två säten där fram. Det kan ha varit en fyrsitsbil, men jag vet inte. Den var ljus, om den var grå eller vit det vet jag inte. Den var ljus. Jag såg den bakifrån vilket betyder att jag borde ha sett bakrutan men det minns jag inte."
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
Joggande kvinnan stensäker det är ju onekligen besvärande för mgm. Sen funderar jag på vad SN spelar in med? Kvalitén är ju direkt dålig, var ännu sämre när de hade pappans vittnesmål.
SN?
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murderrevolution
Det avgör parterna själva Men domstolen avgör vilket bevisvärde dom åberopade bevisen och omständigheterna har

Sant men vad jag menade var i och med att vi diskuterat vad åklagaren fört fram under sakframställan men inte åberopat så måste domstolen först utröna vad som åberopats som bevisning och vad som angetts sakframställningsvis, när så skett kan bedömningen inledas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in