2015-10-29, 12:00
Medlem
sannes avatar
Hörde jag rätt när åklagaren sa att det fanns 9 sperma spår i ladan mitt emot kaféet? Och 2 var misstänkt gärningsman?
Vilka är de andra 7?
2015-10-29, 12:01
Medlem
Vad har NB själv svarat på vart han befann sig mellan ca 18.30-19.30? Vi vet väl att han inte var hemma under den tiden (om vi antar att det frugan säger är sant)?
Medlem
mutskis avatar
Är på på jobbet så jag kan inte följa....En kollega berättade att Lisas Pappa hittat några av fynden? Att han hittade ett av öronhängena. Hängde inte det typ ca 2 m upp?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Värst vad du försvarar IB. Vad det du om vad polisen har gjort eller inte gjort? Tar du allt hon säger för sanning?

Hen kommer nog inte svara dig på det,men jag kan även fråga igen:

nopomil, var du på plats när polisen mötte upp vid flygplatsen med Irina? Om du inte var där så undrar jag om du tror att Irina kan ljuga?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
IB ljög ju om sin mans impotens. Inte så smart att ljuga i förhör om man vill behandlas väl av polisen.

Impotent har väl ingen sagt att han va. snarare att hon fick hjälpa han att få upp den
2015-10-29, 12:02
Medlem
Om vi säger att NB erkänner mordet till sin advokat men nekar i rättssalen. Är då advokaten skyldig att berätta detta för rätten?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarKamrat
Vad har NB själv svarat på vart han befann sig mellan ca 18.30-19.30? Vi vet väl att han inte var hemma under den tiden (om vi antar att det frugan säger är sant)?

Han låg hemma i sängen, skypade bland annat med sin mamma. Enligt honom själv.
Medlem
peerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Om vi säger att NB erkänner mordet till sin advokat men nekar i rättssalen. Är då advokaten skyldig att berätta detta för rätten?
Nej.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Sid 677 (685)
FUP

Jag vet...
Som sagt, man matchar mot de misstänkta (du ser att det står "ja" i rutorna för misstänkt va? LH är BO så hon är såklart också med.) först och främst, om man sen får träff på +3 eller +4 på någon av dessa, utan att man hittar "okänd DNA" så jämför man inte med fler personer. Det är helt onödigt.
Eller du vill kanske att alla som topsats ska jämföras med fynden?

+4 är 99.9% säkerhet, att någon av de andra topsade (utöver IB och AB) skulle matcha där är väldigt osannolikt.
2015-10-29, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Eller så ljuger Lars Å. Men han kanske är svensk och militär och då ljuger man inte. Det finns ju absolut ingen militär kåranda. Och svenskar är så ärliga.

Lars Å kan ljuga, men Irina kan inte ljuga menar du?
Medlem
Citat:

Nej, hon har tystnadsplikt. Hon har däremot rätt att överlämna uppdraget till någon annan om hon känner för att inte fortsätta efter ett erkännande.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:

Nej. Advokaten är däremot förhindrad att göra det om klienten sagt ifrån. Klientintresset väger alltid tyngst enligt advokatsamfundets etiska regler. Det en försvarare kan göra i det fallet om man inte vill fortsätta att företräda den tilltalada är att avsäga sig uppdraget, detta måste dock motiveras men kan motiveras p.g.a. etiska skäl eller liknande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in